Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3210009
Weer even een update.
Ik Barf nu een jaar met Saartje, volg nog steeds hetzelfde menu met af een toe een andere vleessoort, afhankelijk van de verkrijgbaarheid.
Het wekelijkse zalmlijf voor een poosje vervangen voor kabeljouwlijf, vindt ze ook lekker, ze lust echt alles!
Ze is nog steeds van alle hier besproken problemen af, heeft nergens last meer van en vreet iedere dag na de lange wandeling 's middags de bodem uit de bak.
Als beloning krijgt ze 's morgens na de korte plasronde kleine stukjes gedroogde kipfilet, die moet ik dan in een lege colafles doen want dat rammelt lekker, die ramt ze dan door de hele kamer heen tot de stukjes eruit zijn, daarna de dagelijkse scheut karnemelk. 's Avonds voor het slapen gaan hetzelfde ritueel nog een keer.
Als ik zeg kom we gaan naar binnen dan krijg je snoepjes dan rent ze naar huis!
Wat een heerlijke hond!
Echt, ik ben zo blij!! ;D
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op di 26 apr 2016, 01:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3220134
Eet ze de groentenmix ook zo op? Dat is hier nooit gelukt..... Zelfs niet als ik het met pens vermeng, dan schudden ze net zo hard totdat alles onder de groenteprut zit.....
#3220195
Pauline schreef:Eet ze de groentenmix ook zo op? Dat is hier nooit gelukt..... Zelfs niet als ik het met pens vermeng, dan schudden ze net zo hard totdat alles onder de groenteprut zit.....
Wat je zag aan groente was broccoli en ja dat eet ze zo op!
Ik kook alle groente.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 20 mei 2016, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#3252971
Pauline schreef:Eet ze de groentenmix ook zo op? Dat is hier nooit gelukt..... Zelfs niet als ik het met pens vermeng, dan schudden ze net zo hard totdat alles onder de groenteprut zit.....


Ik gebruik sinds drie weken grizzly zalmolie Pauline, sinds ik dat door de groenteprut en het vlees meng eet ze echt alle groentes op.
Voorheen liet ze een enkele soort groenteprut nog wel eens staan, nu nooit meer, ze likt de bak nog minuten na.
#3353166
Even na lange tijd weer een update.
Saartje krijgt:
567 gram rauw vleesbot per week.
315 gram spiervlees per week.
252 gram orgaanvlees per week.
126 gram groente per week.

Dit ging een lange tijd goed maar af en toe en soms regelmatig was Saartje toch weer misselijk en ging dan achter de stoel liggen.

Voer nu sinds vier maanden twee dagen brok en vijf dagen barf.
Dat gaat super goed en heeft nooit meer last gehad. Dat Saar zich sinds die tijd uitstekend voelt is voor mij het belangrijkste.
En durf het bijna niet te zeggen maar de meeste merken brok (heb er een aantal geprobeerd() liet ze staan. Nu krijgt ze brok van de Liddl, ik hoorde van mijn trimster die een hondje heeft met een mega zwak maag/darmkanaal dat haar hondje het er al jaren uitstekend op deed.
Ik die er een klein beetje hondenpate ook van de Liddl doorheen.

Nu is mijn vraag hoeveel Barf verdeeld over vijf dagen van de week moet ik nu voeren?
Door Lizzy
#3353178
Lazy Garfield schreef:Even na lange tijd weer een update.
Saartje krijgt:
567 gram rauw vleesbot per week.
315 gram spiervlees per week.
252 gram orgaanvlees per week.
126 gram groente per week.

Dit ging een lange tijd goed maar af en toe en soms regelmatig was Saartje toch weer misselijk en ging dan achter de stoel liggen.

Voer nu sinds vier maanden twee dagen brok en vijf dagen barf.
Dat gaat super goed en heeft nooit meer last gehad. Dat Saar zich sinds die tijd uitstekend voelt is voor mij het belangrijkste.
En durf het bijna niet te zeggen maar de meeste merken brok (heb er een aantal geprobeerd() liet ze staan. Nu krijgt ze brok van de Liddl, ik hoorde van mijn trimster die een hondje heeft met een mega zwak maag/darmkanaal dat haar hondje het er al jaren uitstekend op deed.
Ik die er een klein beetje hondenpate ook van de Liddl doorheen.

Nu is mijn vraag hoeveel Barf verdeeld over vijf dagen van de week moet ik nu voeren?
:-X :-X :-X . Tja, ieder z'n meukg he..... Je zou tegen de misselijkheid ook kunnen proberen om door je groentenmix verse gember te pureren.

Je voert in een week van 7 dagen 1260 gram BARF. Dat wordt 900 gram.

405 gram vleesbot per 5 dagen
225 gram spiervlees
180 gram orgaanvlees
90 gram groenten
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door