Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3093716
Als ik de niertjes in zulke stukjes geef (in verhouding dan): laten ze dat hier ook liggen. Ik knip nier en lever fijner en meng het met pens en laat het op smaak komen. Dan gaat het er wel in :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pluk
#3093806
[quote="Lazy Garfield"]
Is er ook een andere optie dan nier? Of een beetje meer pens geven en dan alleen lever en hart zodat ik toch aan de juiste verhoudingen kom?
[/quote]

Je zou je orgaanverhouding anders kunnen doen. Ik geef bijv. 50% pens, 25% hart, 15%lever en 10% nier.
#3094091
[quote="pluk"]
Je zou je orgaanverhouding anders kunnen doen. Ik geef bijv. 50% pens, 25% hart, 15%lever en 10% nier.
[/quote]

Snap ik even niet?
Ze krijgt nu:
48 gr. orgaan, waarvan 24 gram geitenpens, 8gr. rundernier, 8gr.kippenlever en 8gr. lamshart.
Hoe zou ik dat moeten verdelen dan?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3094122
[quote="Lazy Garfield"]
Snap ik even niet?
Ze krijgt nu:
48 gr. orgaan, waarvan 24 gram geitenpens, 8gr. rundernier, 8gr.kippenlever en 8gr. lamshart.
Hoe zou ik dat moeten verdelen dan?
[/quote]

24 gram pens, 12 gram hart, 8 gram lever, 5 gram nier (afgerond).
Ik verdeel het orgaan over 3 maaltijden per week, de overige 4 dagen geef ik alleen spiervlees. Voordeel is dan dat je grotere stukken kunt geven.
Laatst gewijzigd door pluk op do 02 apr 2015, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#3094125
[quote="pluk"]
24 gram pens, 12 gram hart, 8 gram lever, 5 gram nier (afgerond). Ik verdeel pens over 2 maaltijden per week, de rest 1x per week.
[/quote]

Nier zit verpakt per 500 gram, dan heb ik dus voor 100 dagen nier.
Zal kijken of ik zo weinig kan afwegen. is een ienieministukje.

Als ik de pens 2x per week geeft dan krijgt ze maar 48 gram pens per week in plaats van 168gram per week en orgaan maar 1x per week, dus maar 24 gram in plaats van 168 gram per week?
Of begrijp ik nu iets niet?
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op wo 01 apr 2015, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3094137
[quote="Lazy Garfield"]
Nier zit verpakt per 500 gram, dan heb ik dus voor 100 dagen nier.
Zal kijken of ik zo weinig kan afwegen. is een ienieministukje.

Als ik de pens 2x per week geeft dan krijgt ze maar 48 gram pens per week in plaats van 168gram per week en orgaan maar 1x per week, dus maar 24 gram in plaats van 168 gram per week?
Of begrijp ik nu iets niet?
[/quote]

Je geeft 48gram orgaan per dag, dus 336 per week. Dit verdeel je over drie dagen, bijv:
1: 112 gr pens
2: 84 gr hart + 34 gr nier
3: 51 gr lever + 56 gr pens

Spiervlees is 60 gr per dag, 420 per week. Dit verdeel je dan over 4 dagen, dus 105 gr per dag.
Vleesbot geef je elke dag.

Is met zo'n kleine hond veel makkelijker portioneren  :biggrin2:
#3094138
Je geeft 48gram orgaan per dag, dus 336 per week. Dit verdeel je over drie dagen, bijv:
Spiervlees is 60 gr per dag, 420 per week. Dit verdeel je dan over 4 dagen, dus 105 gr per dag.

En de andere resp. 4 en 3 dragen dan?
In eerste topic staat menu, kun je het per dag voor mij aangeven dan?
Of vraag ik nu teveel?
Dat makkelijker portitioneren spreekt me wel aan Pluk!
Gaf 1 dag kwartel, maar dat lust ze niet dus dat vervalt.
De rest van de hele kwartels heb ik inmiddels verkocht hier op Barfplaats.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op do 02 apr 2015, 01:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3094139
[quote="Lazy Garfield"]

En de andere resp. 4 en 3 dragen dan?
In eerste topic staat menu, kun je het per dag voor mij aangeven dan?
Of vraag ik nu teveel?
Dat makkelijker portitioneren spreekt me wel aan Pluk!
Gaf 1 dag kwartel, maar dat lust ze niet dus dat vervalt.
[/quote]

Op ma, wo, vr en zo 108 gr vleesbot + 105 gr spiervlees
Op di, do en za orgaan + 108gr vleesbot:
Di: 112 gr pens
Do: 84 gr hart + 34 gr nier
Za: 51 gr lever + 56 gr pens

daarnaast elke dag groente

Per week kom je op hetzelfde uit, maar het is zoveel makkelijker met snijden.

Maar.. lees net terug dat wel is aangeraden om voorlopig elke dag compleet te geven. Dus deze manier is misschien meer voor de toekomst als haar maag tot rust is gekomen.
#3094140
[quote="pluk"]
Op ma, wo, vr en zo 108 gr vleesbot + 105 gr spiervlees
Op di, do en za orgaan + 108gr vleesbot:
Di: 112 gr pens
Do: 84 gr hart + 34 gr nier
Za: 51 gr lever + 56 gr pens

daarnaast elke dag groente

Per week kom je op hetzelfde uit, maar het is zoveel makkelijker met snijden.

Maar.. lees net terug dat wel is aangeraden om voorlopig elke dag compleet te geven. Dus deze manier is misschien meer voor de toekomst als haar maag tot rust is gekomen.
[/quote]

Dank je pluk! Hier heb ik wat aan.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op do 02 apr 2015, 01:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3094189
[quote="Lazy Garfield"]
Snap ik even niet?
Ze krijgt nu:
48 gr. orgaan, waarvan 24 gram geitenpens, 8gr. rundernier, 8gr.kippenlever en 8gr. lamshart.
Hoe zou ik dat moeten verdelen dan?
[/quote]

Je zou kunnen kiezen voor 24 gram pens, 4 gram nier, 8 gram lever en 12 gram lamshart.
#3095310
Heb het even aangebakken in een heel klein beetje zonnebloemolie, dan eet ze het wel.
Mengen met de pens werkte ook niet.
Nu loopt ze weer te mutsen met de pens, die laat ze liggen, het is runderpens.
Ook maar even aangebakken en toen at ze dat ook.
Vraag is: heeft het dan nog wel voedingswaarde?
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op zo 05 apr 2015, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3095360
[quote="Lazy Garfield"]
Heb het even aangebakken in een heel klein beetje zonnebloemolie, dan eet ze het wel.
Mengen met de pens werkte ook niet.
Nu loopt ze weer te mutsen met de pens, die laat ze liggen, het is runderpens.
Ook maar even aangebakken en toen at ze dat ook.
Vraag is: heeft het dan nog wel voedingswaarde?
[/quote]

Tuurlijk wel, als je het tenminste niet helemaal doorbakt! Gewoon 1-2 tellen per kant is meer dan voldoende, dat het net een klein beetje is dichtgeschroeid. Zonnebloemolie is niet zo goed, neem liever olijf of kokosolie.

en mutsen met pens?? Waarschijnlijk heeft ze al door dat mutsen oplevert dat het ff lekker wordt gebakken  :biggrin2:
aanbakken doe ik alleen als iets bij de 2e keer aanbieden alsnog wordt geweigerd
en een hond die pens weigert heb ik nog niet gehoord, dus ik denk dat je wordt gepiepeld :D
#3095365
[quote="pluk"]
Tuurlijk wel, als je het tenminste niet helemaal doorbakt! Gewoon 1-2 tellen per kant is meer dan voldoende, dat het net een klein beetje is dichtgeschroeid. Zonnebloemolie is niet zo goed, neem liever olijf of kokosolie.

en mutsen met pens?? Waarschijnlijk heeft ze al door dat mutsen oplevert dat het ff lekker wordt gebakken  :biggrin2:
aanbakken doe ik alleen als iets bij de 2e keer aanbieden alsnog wordt geweigerd
en een hond die pens weigert heb ik nog niet gehoord, dus ik denk dat je wordt gepiepeld :D
[/quote]

Ga ik doen, ja denk ook dat ik met de pens word gepiepeld!
Die teckel kent me precies, als ze me aankijkt smelt ik al!  :D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door