Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3114133
[quote="pluk"]
Ja hoor, kun je ook geven. Vleugeltjes zijn ook leuk, hebben ze ook vaak in de supermarkt.
[/quote]

[quote="smulpaap"]
Ja hoor vleugeltjes en drumsticks zijn ideaal voor de kleintjes
[/quote]

Hoef ik die drumsticks niet plat te meppen?
Zien er vrij dik uit en slikken ze die niet in 1 keer in?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3114136
[quote="Lazy Garfield"]
Hoef ik die drumsticks niet plat te meppen?
Zien er vrij dik uit en slikken ze die niet in 1 keer in?
[/quote]

Scott krijgt ze zo, hij kauwt altijd goed en lekker rustig. Meppen of vasthouden kan natuurlijk ook.
Als je er over twijfelt zou ik gewoon karkas blijven geven. Kip is kip. Of het nou een nekje, vleugel, poot of karkas is maakt de honden niets uit hoor.
#3114151
[quote="pluk"]
Scott krijgt ze zo, hij kauwt altijd goed en lekker rustig. Meppen of vasthouden kan natuurlijk ook.
Als je er over twijfelt zou ik gewoon karkas blijven geven. Kip is kip. Of het nou een nekje, vleugel, poot of karkas is maakt de honden niets uit hoor.
[/quote]

Daar heb ik niet eens aan gedacht maar je hebt gelijk, kip is kip.
Blijf ik karkasjes geven.
Ik voer nu als vleessbot, kipkarkas, eendennek en parelhoenkarkas.
Heb je nog een suggestie voor nog een soort vleesbot erbij?
Kwartel blieft mevrouw niet.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3114155
Reerib, zwaannek en zalmkarkas worden hier met smaak gegeten. De reeribjes van Floris24 zijn een aanrader!
Haaskarkas is ook nog een optie, maar wel wat harder.
#3114164
[quote="pluk"]
Reerib, zwaannek en zalmkarkas worden hier met smaak gegeten. De reeribjes van Floris24 zijn een aanrader!
Haaskarkas is ook nog een optie, maar wel wat harder.
[/quote]

Oke dank je, heb even gekeken bij de leveranciers waar ik bestel.
Dat zijn versvoer en animal food express (dochtermij van Kiezenbrink)
Zie net dat versvoer reeribjes heeft, dat komt dan goed uit omdat ik over een week of drie weer moet bestellen.

Ook kijk ik naar een alternatief voor beloningsbrokjes.
Zag dit bij versvoer: http://www.versvoer.nl/mix-asortiment-i ... emmer.html
Leek me wel wat, is 3 L. is dat gelijk aan drie kilo? Nou ja in ieder geval best veel voor niet al teveel geld.
Door smulpaap
#3114166
[quote="Lazy Garfield"]
Hoef ik die drumsticks niet plat te meppen?
Zien er vrij dik uit en slikken ze die niet in 1 keer in?
[/quote]

Mijn kleine dame heeft het nog nooit gedaan . Maar ze eet heel rustig
Het is voor de kleinere hond juist het leukere stukje knaagwerk
En ze leren ervan , ze genieten ervan .
Ik zou het dus eerst even aankijken , gaat het goed , dan lekker laten gaan
En anders idd even plat meppen

Verder zou je nog eendkarkas kunnen geven , of konijnkarkas . Soms zijn er ook de voorpootjes van konijn , dat is ook prima voor die kleintjes
Of hele zachte jonge lamsribbetjes
Gebruikersavatar
Door pluk
#3114185
[quote="Lazy Garfield"]
Oke dank je, heb even gekeken bij de leveranciers waar ik bestel.
Dat zijn versvoer en animal food express (dochtermij van Kiezenbrink)
Zie net dat versvoer reeribjes heeft, dat komt dan goed uit omdat ik over een week of drie weer moet bestellen.

Ook kijk ik naar een alternatief voor beloningsbrokjes.
Zag dit bij versvoer: http://www.versvoer.nl/mix-asortiment-i ... emmer.html
Leek me wel wat, is 3 L. is dat gelijk aan drie kilo? Nou ja in ieder geval best veel voor niet al teveel geld.
[/quote]

3 liter zal de inhoud van de emmer zijn. Gewicht zal geen 3 kilo zijn denk ik. Maar als alternatief voor beloningsbrokjes? Gedroogde long zou kunnen, maar luchtpijp is toch meer een kauwsnack.
Als beloning gebruik ik vaak graanvrije brok.

PS als eens aan een droger gedacht??? ;)
#3114224
[quote="smulpaap"]


Mijn kleine dame heeft het nog nooit gedaan . Maar ze eet heel rustig
Het is voor de kleinere hond juist het leukere stukje knaagwerk
En ze leren ervan , ze genieten ervan .
Ik zou het dus eerst even aankijken , gaat het goed , dan lekker laten gaan
En anders idd even plat meppen

Verder zou je nog eendkarkas kunnen geven , of konijnkarkas . Soms zijn er ook de voorpootjes van konijn , dat is ook prima voor die kleintjes
Of hele zachte jonge lamsribbetjes
[/quote]

Bedoel je dat ze een drumstick een leuker stukje knaagwerk hebben dan aan een kipkarkasje?
Doen ze daar langer over?
#3114226
[quote="pluk"]
3 liter zal de inhoud van de emmer zijn. Gewicht zal geen 3 kilo zijn denk ik. Maar als alternatief voor beloningsbrokjes? Gedroogde long zou kunnen, maar luchtpijp is toch meer een kauwsnack.
Als beloning gebruik ik vaak graanvrije brok.

PS als eens aan een droger gedacht??? ;)
[/quote]

Nou ja zal het even tel.vragen, i liter is gelijk aan een kg voor zover ik weet.
Enne............nee zelf drogen zie ik niet zitten. Woon op een appartement en heb geen schuurtje waar ik dat kan doen.
En is me teveel werk.
Maar ik wil van belonigsbrokjes af. Wat in die emmer zit is toch ook een beloning en nog wel in diverse smaken.
Of zie ik dat verkeerd.
http://www.versvoer.nl/mix-asortiment-i ... emmer.html
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 18 mei 2015, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3114230
Heb laatst ook 2x een drumstick gegeven, omdat ik te weinig bot had..... Vond Appie erg lekker  :).... Ik geef kipkarkas, kippennek, eendennek, konijnkarkas, eendenkarkas, patrijskarkas... Oh ja, heb ook een x fazantboutjes gegeven, maar die vond Ap niet echt lekker.....
Gebruikersavatar
Door pluk
#3114232
[quote="Lazy Garfield"]
Nou ja zal het even tel.vragen, i liter is gelijk aan een kg voor zover ik weet.
Enne............nee zelf drogen zie ik niet zitten. Woon op een appartement en heb geen schuurtje waar ik dat kan doen.
En is me teveel werk.
Maar ik wil van belonigsbrokjes af. Wat in die emmer zit is toch ook een beloning en nog wel in diverse smaken.
Of zie ik dat verkeerd.
http://www.versvoer.nl/mix-asortiment-i ... emmer.html
[/quote]

Wat bedoel je met beloning? Als je het wil gebruiken om te trainen heb je kleine stukjes nodig. Sommige dingen in die emmer zullen daarvoor niet geschikt zijn. Dat zijn meer snacks of tussendoortjes. Gedroogde long kun je breken en trainbrokjes van maken. Gedroogd spiervlees of luchtpijp kun je niet makkelijk kleiner maken.
#3114258
[quote="pluk"]
Wat bedoel je met beloning? Als je het wil gebruiken om te trainen heb je kleine stukjes nodig. Sommige dingen in die emmer zullen daarvoor niet geschikt zijn. Dat zijn meer snacks of tussendoortjes. Gedroogde long kun je breken en trainbrokjes van maken. Gedroogd spiervlees of luchtpijp kun je niet makkelijk kleiner maken.
[/quote]

Er staan meerdeere emmers snacks op de site, de foto's zijn allemaal hetzelfde.
Zal ze er even over bellen.

Trouwens, moet ook weer levertjes bestellen. eerste keer had ik kippenlevertjes.
Zie dat ze ook lamslever van hele jonge lammeren hebben en geitenlever.
Is het aan te bevelen hier ook eens te veranderen of maakt dat niks uit en is lever lever.
Zelfde vraag heb ik voor niertjes, ook eens van een andere diersoort geven?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3114297
[quote="Lazy Garfield"]
Er staan meerdeere emmers snacks op de site, de foto's zijn allemaal hetzelfde.
Zal ze er even over bellen.

Trouwens, moet ook weer levertjes bestellen. eerste keer had ik kippenlevertjes.
Zie dat ze ook lamslever van hele jonge lammeren hebben en geitenlever.
Is het aan te bevelen hier ook eens te veranderen of maakt dat niks uit en is lever lever.
Zelfde vraag heb ik voor niertjes, ook eens van een andere diersoort geven?
[/quote]

Ik ben enorm voor afwisseling, dus waar mogelijk zou ik dat doen. Lam en geit zit misschien nog niet (veel) in je menu, dus dan zeker doen.
Let bij lever en nier op dat hierin afvalstoffen worden opgeslagen. Daarom wordt bij nier en lever aangeraden om deze biologisch of van wild te voeren. En als dat niet kan dan van zo jong mogelijke dieren. Rund en kip krijgen, in de bio industrie, veel antibiotica, dus daarvan zou ik geen lever of nier voeren.
#3114299
[quote="pluk"]
Ik ben enorm voor afwisseling, dus waar mogelijk zou ik dat doen. Lam en geit zit misschien nog niet (veel) in je menu, dus dan zeker doen.
Let bij lever en nier op dat hierin afvalstoffen worden opgeslagen. Daarom wordt bij nier en lever aangeraden om deze biologisch of van wild te voeren. En als dat niet kan dan van zo jong mogelijke dieren. Rund en kip krijgen, in de bio industrie, veel antibiotica, dus daarvan zou ik geen lever of nier voeren.
[/quote]

Dank je wel Pluk, hier kan ik wat mee!  ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door