Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3421680
EdwinK schreef: vr 12 mar 2021, 12:44 Ik koop nu steeds gedroogde vlokken van Carnis, maar wel het liever zelf maken en drogen, maar dat doe je dus niet.
Met het drogen van de groenten verziek je teveel van de gezonde vitamines en enzymen, dus nee, ik doe dat niet. Ik vind gedroogde groenten echt inferieur aan vers.
Gebruikersavatar
Door pike
#3421782
De meesten pureren hun groente rauw. Zodat alle celwanden kapot gaan en de inhoud van die cellen ter beschikking komt voor het lichaam. Sommigen koken de groente, ook dan gaan de celwanden stuk. Dit gebeurt niet met drogen. De vlokken van Carnis moet je, na ze eerst geweld te hebben in water, ook door de blender doen om de celwanden stuk te maken. Dus eigenlijk is de snelste methode om rauw te pureren. Dan sla je het drogen en wellen over. Vervolgens bewaar je de gepureerde groente in porties in de vriezer. Niet te veel porties tegelijk maken, want de kwaliteit gaat wel achteruit als de gepureerde groente lang in de vriezer staat.
Los hiervan, ik zie mij nog niet een krop andijvie drogen, om maar één voorbeeld te noemen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door