Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lia23
#3453459
Een kvv menu samenstellen wat qua prijs betaalbaar was voor me (€5/6/kg) kreeg het toch niet 100% naar mijn goesting

Ik hou standaard 500 Gram per dag aan 2 honden van 23/25 kg , indien nodig vul ik dit met een extra maaltijd s'avonds bij met Barfburger van KB raw (3 soorten zonder Premix)


Men eerste poging.



-Ma: 100 Gram Zalm + 75 gram Haring + 25 Gram Runderlever + 100 Gram Kippenvlees + 250 Gram Kippenrugstuk

-Di: 125 gram Lam spiervlees + 100 gram Kb Orgaan mix + 225 gram Parelhoenlijven

-Woe: 125 Gram Rundvlees + 175 Runderpens + 200 gram Konijnenrugstuk

-Do: 100 Gram Zalm + 75 Gram Makreel + 25 Gram Runderlever + 100 Gram Kippenvlees + 250 Gram Kippenrugstuk

-Vrij: 125 Gram Kb paardenspiervlees + Runderlever/konijnenniertjes/Lamshart/Boekmaag (25 gram van elk) + 225 gram Kwartellijfjes

-Za: 125 Gram kb hertenvlees gemalen + 175 Gram Lamspens + 200 gram Konijnenrugstuk

-Zo: 125 Rundvlees + 100 gram Kb Orgaan mix + 225 Eenden rugstuk


Per week:
-Spiervlees 825 Gram + 350 gram Vis
-Orgaan 700 gram (350 gram Pens) (100 gram Lever)
-Vlees bot 1575



-Wortelen
-Witloof
-Andijvie
-Sperziebonen
-Rode biet
-Courgette
-pompoen
-Pastinaak
-Broccolie
-Bloemkool
-Komkommer
-Kropsla

Fruit
-Appel

Extra's
- Dagelijks een beetje Alfalfa (Hoeveel gram per week max)
- 1 Teentje knoflook (1 teentje verdeerld over 7 dagen of?)
- 2x per week een rauw eitje (op de vis dag?)

Van de 12 groente ga ik pakjes maken van 3 x 4 groente waarvan ik 2 x per er telkens eentje geef en voor op dag 7 maken ik 1 groente burger met alle 12 de groentes

Rund, Lam, Kip spiervlees is afkomstig van een Halal slager, geen afval vlees maar het vlees wat wij voor onszelf ook n de pan gooien, Kb orgaan is om het voor mezelf makkelijk te maken qua bestellen (1 winkel + de halal slager)

Binnen 3 weken komt een nieuwe pup die ik eerst zal voeren op het kvv menu gepost op 17/11 in dit topic, alles is al bestelt en deels geleverd tegen dat dit op is zal de pup rond de 10 kg zijn, is bovenstaand barf menu ook geschikt voor mijn pup en wat kan ik evt nog extra bijvoeren zowel aan de pups als aan de volwassene?
viewtopic.php?f=5&t=139851
Laatst gewijzigd door Lia23 op di 29 nov 2022, 07:35, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3453472
Vis is laxerend. Ook als het met graat is.
Ik vermoed dat op je visdagen je te weinig bot en te veel laxerende dingen hebt. Ik zou daar die 2x 50gr bot die je mist bij geven, en zeker het ei op een andere dag.
Persoonlijk reken ik vis als spier of compleet. In jouw menu kan je't perfect als compleet rekenen. Zorg gewoon dat er genoeg bot tegenover staat zodat je hond niet aan de dunne gaat. De ene hond is daar natuurlijk gevoeliger aan dan de andere.
Door Lia23
#3453474
Best dat ik de 2x 50 gram pens op de vis dagen schrap en vervang door vlees bot en 2 pens dagen doe van 175gram pens (10% van week totaal) en op die 2 dagen geen groente bijgeef?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3453478
Gaf je in dit eerste menu maar 100gr pens? Of zit er in de KB orgaanmix ook pens?

En waar zou je die 175gr pens dan bij geven? Op welke dag?
Volgens mij kan je daar gewoon groente bij geven. Vezels zijn altijd goed.
Door Lia23
#3453483
200 Gram 2 x 50 op de vis dag en 100 Gram op Zaterdag, maar is blijkbaar te weinig, alles eens opnieuw berekenen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3453485
Oh ja, nu zie ik het.
Wel met 2x 175gr kom je er toch?
Je hoeft niet elke dag precies evenveel te voeren he. Dat mag gerust de ene dag wat meer dan de andere zijn. Vind je hond wss zelfs leuk.
Door Lizzy
#3453487
Ik sluit me helemaal bij PoP aan! En ik vind je menu er echt heel goed uit zien! Je hebt je huiswerk duidelijk heel goed gemaakt.
Door Lia23
#3453689
Bestelling staat klaar om te bestellen nu raadde de verkoper mij aan om visolie bij te geven voor Omega 3, volgens haar krijg je hond met geen 1 menu als dat nu barf of kvv is nooit genoeg omega 3 binnen zelf wij mensen zouden niet voldoende binnen krijgen.

Op Voerwijzer las ik dat Krillolie de best opneembare omega 3-vetzuren heeft met een link erbij naar Vitalize Krillolie, zijn er buiten deze nog andere/goedkopere krilloile Capsules en is het nodig om dit dagelijks bij te geven of is 3x per week voldoende, (hond is op volwassen gewicht rond de 25 kg)
Door Lizzy
#3453771
Lia23 schreef: do 01 dec 2022, 13:53 Bestelling staat klaar om te bestellen nu raadde de verkoper mij aan om visolie bij te geven voor Omega 3, volgens haar krijg je hond met geen 1 menu als dat nu barf of kvv is nooit genoeg omega 3 binnen zelf wij mensen zouden niet voldoende binnen krijgen.

Op Voerwijzer las ik dat Krillolie de best opneembare omega 3-vetzuren heeft met een link erbij naar Vitalize Krillolie, zijn er buiten deze nog andere/goedkopere krilloile Capsules en is het nodig om dit dagelijks bij te geven of is 3x per week voldoende, (hond is op volwassen gewicht rond de 25 kg)
Mjah, en toch he... Krill is voor walvissen. En walvissen schijnen nu alweer te lijden onder ons vis maar leeg gedrag op krill. En het is niks beter opneembaar dan een goede visolie (dat is helemaal niet bewezen en wordt veel te makkelijk geroepen). https://www.medicalnewstoday.com/articl ... 7#research. Dus ik ga met dat advies echt totaal niet mee. De gemiddelde visolie is gemaakt van restproducten. Soms niet. Ook niet best. Algenolie met DHA en EPA is gewoon het meest vriendelijk voor mens, dier en milieu.
Door Lia23
#3453777
Elvitum Vegetarische Omega 3 Vegicaps is prima? en hoeveel geef je daar dan van per dag/keer en is het dagelijks nodig?

Winkel vertelde me ook dat ze dit pas aanraad vanaf volwassen leeftijd, pups zouden het niet nodig hebben volgens haar
Door Lizzy
#3453810
Lia23 schreef: vr 02 dec 2022, 09:16 Elvitum Vegetarische Omega 3 Vegicaps is prima? en hoeveel geef je daar dan van per dag/keer en is het dagelijks nodig?

Winkel vertelde me ook dat ze dit pas aanraad vanaf volwassen leeftijd, pups zouden het niet nodig hebben volgens haar
Ik zie bij deze capsules nergens hoeveel DHA en EPA er in 1 capsule zit. En algenolie is tricky. Sommige bevatten alleen DHA en dat is niet goed genoeg.

Ik heb die van Testa.

Pups hebben geen omega 3 nodig? Huh?? Dat is een raar advies.
Door Lia23
#3453828
Lizzy schreef: vr 02 dec 2022, 13:18 Ik zie bij deze capsules nergens hoeveel DHA en EPA er in 1 capsule zit. En algenolie is tricky. Sommige bevatten alleen DHA en dat is niet goed genoeg.

Ik heb die van Testa.

Pups hebben geen omega 3 nodig? Huh?? Dat is een raar advies.
Samenstelling per vegetarische capsule
Algenolie 500 mg
Waarin EPA 75 mg
DHA 150 mg

Ingredienten
Algenolie, Capsulewand (plantaardig): Hypromellose.
Door Lizzy
#3453830
Lia23 schreef: vr 02 dec 2022, 16:11 Samenstelling per vegetarische capsule
Algenolie 500 mg
Waarin EPA 75 mg
DHA 150 mg

Ingredienten
Algenolie, Capsulewand (plantaardig): Hypromellose.
Testa is hoger gedoseerd.
Door Lia23
#3453833
Bij Testa zie ik wel zonebloemolie staan bij die van Elvitumniet niet, Teste is wel dubbel zoveel EPA/DHa

De dosering baseer je die op de dagelijkse dosering van mensen of is die voor een hond anders?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door