Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#282715
Ik denk dat ze het aan haar schildklier heeft . Dit komt erg vaak voor. Dan worden ze ineens veel actiever en schreeuwen ze veel. Ook kunnen ze meer gaan drinken en echt als gekken eten dus hongerig gedrag vertonen. Meestal blijven ze ook mager en soms hebben ze ook slechte ontlasting.
Ze hoeft natuurlijk niet al deze symptomen te hebben. Vaak lijkt het op dementie.
#286288
Oeps sorry dat ik niet eerder gereageerd heb!

Snuf is niet dement. En ze miauwt ook niet meer 's nachts. Ik ben erachter gekomen dat mevrouwtje 's avonds meer eten nodig heeft om de nacht door te komen. Ook ben ik erachter gekomen dat ik haar niet naar boven moet laten. Op de een of andere manier gaat ze boven staan gillen en als ik haar 's nachts beneden houdt, gaat ze beneden staan gillen (vraag me niet waarom!). Nu ik haar dus gewoon beneden houd en meer eten geeft is ze (gelukkig!) stil!
Door gonny
#286290
Lizzy schreef: Oeps sorry dat ik niet eerder gereageerd heb!

Snuf is niet dement. En ze miauwt ook niet meer 's nachts. Ik ben erachter gekomen dat mevrouwtje 's avonds meer eten nodig heeft om de nacht door te komen. Ook ben ik erachter gekomen dat ik haar niet naar boven moet laten. Op de een of andere manier gaat ze boven staan gillen en als ik haar 's nachts beneden houdt, gaat ze beneden staan gillen (vraag me niet waarom!). Nu ik haar dus gewoon beneden houd en meer eten geeft is ze (gelukkig!) stil!
;D aparte gebruiksaanwijzing dus... ;D
#290336
Lizzy schreef: Oeps sorry dat ik niet eerder gereageerd heb!

Snuf is niet dement. En ze miauwt ook niet meer 's nachts. Ik ben erachter gekomen dat mevrouwtje 's avonds meer eten nodig heeft om de nacht door te komen. Ook ben ik erachter gekomen dat ik haar niet naar boven moet laten. Op de een of andere manier gaat ze boven staan gillen en als ik haar 's nachts beneden houdt, gaat ze beneden staan gillen (vraag me niet waarom!). Nu ik haar dus gewoon beneden houd en meer eten geeft is ze (gelukkig!) stil!
Ah je hebt haar gebruiksaanwijzing gevonden!! ;D
#291323
Grace schreef: Ik denk dat ze het aan haar schildklier heeft . Dit komt erg vaak voor. Dan worden ze ineens veel actiever en schreeuwen ze veel. Ook kunnen ze meer gaan drinken en echt als gekken eten dus hongerig gedrag vertonen. Meestal blijven ze ook mager en soms hebben ze ook slechte ontlasting.
Ze hoeft natuurlijk niet al deze symptomen te hebben. Vaak lijkt het op dementie.
Daar dacht ik ook aan; toevalllig hoorde ik het onlangs van 2 oudere katten: veel eten en hard mauwen. Zij blijken allebei een schildklierprobleem te hebben.
Laatst gewijzigd door Loti op wo 30 mar 2005, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#293899
Bekend verhaal.......... ennatuurlijk altijd door een DA laten onderzoeken

Onze oudste Snowy doet het net zo......... Brullen, het gaat door merg en been.

Wij hebben nu hier en daar van die babylampjes opgehangen, dus dat het nooit helemaal donker is s'nachts en s'morgens vroeg.

Snowy neemt er tot nu toe genoegen mee, tenzijn hij wakker wordt en merkt dat wij al naar bed zijn, dan is het ff brullen. Ik ga dan ook maar ff zeggen dat ie niet alleen is hahahahha noem me gek, maarja die ouwe sok hé.
#322766
Lizzy schreef: Oeps sorry dat ik niet eerder gereageerd heb!

Snuf is niet dement. En ze miauwt ook niet meer 's nachts. Ik ben erachter gekomen dat mevrouwtje 's avonds meer eten nodig heeft om de nacht door te komen. Ook ben ik erachter gekomen dat ik haar niet naar boven moet laten. Op de een of andere manier gaat ze boven staan gillen en als ik haar 's nachts beneden houdt, gaat ze beneden staan gillen (vraag me niet waarom!). Nu ik haar dus gewoon beneden houd en meer eten geeft is ze (gelukkig!) stil!
Dat is zoals onze kater, die komt om 4u of 5u 's morgens als zijn brokken op zijn op ons bed staan janken... ::) Als we niet reageren begint hij in mijn arm te bijten...altijd harder...tot dat ik opsta & hem eten bij geef...... ::)
#326312
Mijn Zipper wil altijd bij me in de kromming van m'n arm liggen, zo tegen m'n lijf aan. Laatst werd ik wakker, lag Mistral zo'n beetje op m'n hoofd en Zip dus tegen m'n maag. en dat terwijl ze helemaal niet op bed mogen.... ::) Maar schreeuwen doen ze (nog) niet ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door