Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lekker kort
#150549
Paul_Barte schreef: Probeer eens een ander soort kattenbakkorrels!
Ben ik met Paul eens ik heb hier één keer een ander merk gehad (zou precies hetzelfde zijn) maar de katten gingen er masaal naast zitten, ik maak de kattenbakken altijd schoon met een oplossing van Soda en Citronella (kant en klaar te koop) vaak is de plaats van de kattenbak ook bepalend, ik heb in het pension wel 3 bakken naast elkaar staan, en dan wordt er maar één gebruikt en die is dan smerig :-X
Door hamada
#150717
op dit moment heb ik twee kattebakken staan waarvan een met euroshopperkorrels die hij gewend zou zijn.
Nu gebruikt hij afwisselend de een en de ander, plast een enkele keer op de krant die ik voor de zekerheid onder een van de bakken heb gelegd, plast soms op de handdoek in zijn mandje. Als hij opgesloten zit in de bench doet hij alles netjes in de kattebak.
Dus ik verwacht wel verdere vooruitgang. Ik zal eens wat valeriaan en kattekruid proberen.
Verder valt het me op dat hij als hij medicijnen moet hebben, (hij zit nu aan zijn tweede antibiotica kuurtje) hij ook meer buiten de bak doet (stress?). Gister ontdekte ik dat hij zijn druppels gemengd door aardbeienvla zelf inneemt, dus geen geworstel meer. Hopelijk dat dit ook verder goed uitpakt.
Ondertussen is hij al weer een echte kat aan het worden. Op CB eend en rijst is hij van 1 1/2 kilo (voor een kater van 2 jaar!!!) in een week tijd naar ruim 2 kilo gegroeid. Ik heb net een lading CB kattevoer opgehaald (lam en rijst) en ga dat proberen. Aangezien hij zelfs de natuurmix voor de hond niet eet maar vreet, denk ik dat hij zonder problemen overgaat naar de kattenversie.
Van brokken moet hij niets weten (slim beest ;))
Het lijkt er dus wel op dat we de goede kant opgaan.
Hij stonk nog wel, maar is weer in bad geweest. .De DA verwachtte dat hij zich nu wel zou verzetten, maar hij leek het heerlijk te vinden in het warme water en met veel sop!
Als hij voldoende op krachten is gekomen moet er iets aan zijn oog gedaan worden (wrsch. er uit gehaald) maar op zich kan hij daar oud mee worden.
En ik denk dat hij binnenkort, als zijn conditie beter is, hij een wormenkuur zal moeten hebben nu de vlooien bedwongen zijn.
Al met al is het wel fijn om voorzichtig wat langere termijn planningen voor hem te maken, alhoewel ik nog niet te optimistisch durf te zijn.
Door Judith
#150930
probeer eens de kattenbak op een andere plaats te zetten. Ik had eens een poes met een nest ,en die stonden boven in mijn slaapkamer. Dus had ik ook eten en drinken en de bak in die kamer gezet.Ineens was ze onzindelijk en deed ze het steeds op andere plekken. Nadat ik de kattenbak op de gang had gezet deed ze het weer wel op de bak. Conclusie , zet de bak nooit te dicht in de buurt van het eten.
Succes verder.
Door hamada
#152753
ik ben net tot de conclusie gekomen dat we weer een nieuw hoofdstuk in lijken te gaan.
Eten gaat nu goed met Prince: als ik natuurmix hondevoer door de katteversie CB roer eet hij het graag, eend en rijst voor de hond heeft nog steeds zijn voorkeur. Hij is flink aangekomen en voelt en ziet er weer meer uit als een kat. De bak gebruikt hij steeds beter, nu zijn er nog maar twee plekken waar hij buiten de bak gebruik van maakt, en dus niet meer overal en nergens.
alleen besloot ik net even een borstel over zijn vacht te halen omdat hij redelijk wat haar lijkt te verliezen, en toen kwamen er hele bossen haar, bijeengehouden door witte schilfers los. Hij heeft nu een paar forse kale plekken bij zijn schouders, en verder naar achter zitten er nog meer schilfers tegen de huid aan geplakt. De kale huid oogt viezig (zwart), vettig, maar verder zonder
schilfers. Borstelen vindt hij nu dus ook niet prettig. Hij lijkt geen jeuk te hebben (krabt niet) en er zijn ook geen vlooien meer te zien (deze week krijgt hij nog wel wat advance druppels omdat hij zo heel erg veel vlooien had een paar weken geleden.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Zou dit te maken hebben met ontgiften? Hij krijgt tenslotte nu kvv sinds 3 weken, terwijl hij daarvoor volgens mij alleen maar supermarkt brokken kreeg.
Morgen laat ik de da er in elk geval even naar kijken.
Door Esther2
#153254
Ach meid, ik vind het zó tof wat je allemaal voor die kleine Prince over hebt!!! :-*

Ik heb geen ervaring met naast de bak piesen en haarverlies, dus kan je niet van advies voorzien, maar je wel heel veel sterkte en geluk toewensen!!! ;)

En hou je ons af en toe op de hoogte?
Door lekker kort
#153281
hamada schreef: ik ben net tot de conclusie gekomen dat we weer een nieuw hoofdstuk in lijken te gaan.
Eten gaat nu goed met Prince: als ik natuurmix hondevoer door de katteversie CB roer eet hij het graag, eend en rijst voor de hond heeft nog steeds zijn voorkeur. Hij is flink aangekomen en voelt en ziet er weer meer uit als een kat. De bak gebruikt hij steeds beter, nu zijn er nog maar twee plekken waar hij buiten de bak gebruik van maakt, en dus niet meer overal en nergens.
alleen besloot ik net even een borstel over zijn vacht te halen omdat hij redelijk wat haar lijkt te verliezen, en toen kwamen er hele bossen haar, bijeengehouden door witte schilfers los. Hij heeft nu een paar forse kale plekken bij zijn schouders, en verder naar achter zitten er nog meer schilfers tegen de huid aan geplakt. De kale huid oogt viezig (zwart), vettig, maar verder zonder
schilfers. Borstelen vindt hij nu dus ook niet prettig. Hij lijkt geen jeuk te hebben (krabt niet) en er zijn ook geen vlooien meer te zien (deze week krijgt hij nog wel wat advance druppels omdat hij zo heel erg veel vlooien had een paar weken geleden.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Zou dit te maken hebben met ontgiften? Hij krijgt tenslotte nu kvv sinds 3 weken, terwijl hij daarvoor volgens mij alleen maar supermarkt brokken kreeg.
Morgen laat ik de da er in elk geval even naar kijken.
Gezien de situatie waar hij in verkeerd heeft is het niet zo gek dat hij hele dotten haar verliest, de vacht is het eerste waar in slechte tijden op bezuinigd word
Gebruikersavatar
Door sylvia
#153285
Ik zou er toch even naar laten kijken, dat vachtverlies hoeft niet echt iets te betekenen,maar jij vertelt erbij dat de dotten haar door schilfers bijéén wordt gehouden en de huid zwart en viezig is.Dat lijkt me toch meer een zaak om de da naar te laten kijken.Van achter onze pc wordt dat toch moeilijk inschatten.
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 25 aug 2004, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hamada
#153654
gelukkig: de da zag het niet zo somber in. Ze denkt dat de haaruitval inderdaad een gevolg is van de ondervoeding en grove verwaarlozing. De schilfers lijken talg te zijn en de vettige zwarte indruk die ik kreeg bleek voor een gedeelte zijn huid te zijn, voor een gedeelte toch wat korstjes waar Prince de huid toch wat kapot gekrabt heeft. Hij woog al 2 1/2 kilo!!
En nu maar hopen dat zijn huid en vacht weer snel herstellen én dat hij meer op de bak gaat. Vaste ontlasting doet hij daar wel, maar plassen lukt nog niet steeds. Opvallend vind ik wel dat hij als ik hem na het eten of voor het slapen 's avonds in de bench zet, hij direct op de bak een plas doet en soms ook de rest daar deponeert. Alsof hij nog moet leren zindelijk te zijn. En dat terwijl hij de eerste week, toen hij nog op zijn poten kon staan, hij wel consequent op de bak ging. Nou ja, we zien wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door