Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lisa
#135879
Quinty heeft als kitten van rond 8 weken nies gehad. Toen we hem ophaalden hoorde ik hem 1 keer in de kattenopvang niezen met een apart geluid erbij. Hier bleef hij niezen, niest nog dagelijks. Niet veel, maar toch paar keer en hij is hier nu dik een maand. Er zat een rauw geluid bij het niezen, dat is gelukkig weg. Tandvlees ziet er niet helemaal goed uit voor zo'n jong dier. Bij de overgang tandvlees tanden loopt een rood lijntje. Aangezien hij gechipt moest worden voor de verzekering heb ik dit aangekaart.
Met tandvlees was idd niet zoals het hoort, maar het ging niet bloeden bij druk, dus tja kan zijn van nies. Kon wel ab geven, maar kwam het volgens de da weer terug. Nou hou die ab dan maar. Ogen waren wel rood als je onderste ooglid naar beneden trok, dus daar kreeg ik zalf voor mee (cavasan). Maar daar reageert hij helemaal niet goed op. In de oogzak is het wel minder rood, maar hij knijpt met de ogen en ik vind de oogranden (bij wimpers onder en boven) nu rood :-\. Hij lijkt me er dus allergisch aan. Ik stop met de zalf en bel maandag de dierenarts wel, maar heeft iemand ervaring met deze zalf dat de kat er ook niet goed op reageerde?
Door Judith
#135993
Hoi Lisa,
Ik heb de zelfde oogcreme gehad toen 2 van mijn poezen een ontstoken oogje hadden.
ze reageerden er nog al heftig op, nadat ik de creme in het oog had gedaan( ze hadden allebei 1 ontstoken oog) begonnen ze gelijk te rennen en te wrijven over het oog, daarna hebben ze me nogal link met 1 oog dicht de hele dag zitten aankijken. Hartstikke beledigd waren ze .Hoewel ze het 's morgens toch weer vergeten waren , dus hup weer een nieuwe lik erin. Na 3 dagen was de onsteking weg.
Ik zou het dus 3 dagen volhouden als ik jou was.
Succes ermee.
groeten Judith
Door Lisa
#136046
Chronisch nies zou best kunnen Sylvia, maar dat zou hij dan al die tijd al gehad moeten hebben dus, voor ik hem kreeg al? Maar goed moet toch eerst bij die ogen goed zien te krijgen en dan misschien maar aan de slag met homeo, eens zien of dat verbetering kan brengen en hopelijk besmet hij Lotte niet. Hij is nu 6 weken hier en er is dus wel verbetering in die zin dat ik het keelgeluid bij het niezen de laatste dagen niet meer gehoord heb. Dus ik hoop op nog meer verbetering natuurlijk ;). Hoe krijg ik het tandvlees weer gezond, heb je nog een idee of is het het totaalplaatje? Ik heb niet de indruk dat hij er pijn aan heeft, hij kwijlt ook niet. Eten van een nekje gaat ook prima.
Ook heeft hij wat met zijn anaalklieren (denk ik). Toen hij hier net was en als hij dan voor mijn toetsenbord liep....brrr jasses de lucht kwam je tegemoet. Dat werd heel stuk minder gelukkig (ikke blij dacht ligt aan voeding), maar eergisteren tilde ik hem op en had dus geelwittig spul met tikje bruin op mijn nagel zitten :-X Kon paar keer mijn handen wassen eer die lucht weg was. Heb toch liever dat hij dat op de bak doet ;).

Judith: Ik moest 3 x daags zalven ong. 5 dagen lang. Heb dus nu 3 dagen 3 x daags gezalfd en toen gestopt. Hij rende niet weg, wreef ook niet in zijn ogen na het zalven. Het werd er echt slechter van, gewoon sneu. Heb even gegoogled en kwam tegen dat het vaker voorkomt dat er allergisch op gereageerd wordt.
Door Judith
#136067
Niet meer doen dan, wat voor de een goed is hoeft voor een ander niet zo te werken. Je moet vaak op je eigen gevoel afgaan. Jij kent je kat het beste.
Sterkte.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#136142
Mijn ervaring met kittens en niesziekte is toch dat als ze het als zo'n jong kitten zo te pakken hebben gehad dat ze hun hele leven daar erg gevoelig op blijven.
Door Lisa
#137584
Vandaag weer met Quinty bij de dierenarts geweest. Sinds die zalf is het steeds knijpen met de ogen, continu knipvlies te zien, meer uitvloeiing uit de neus en af en toe zo'n boer/braak geluid uit de keel.
Heb andere druppels meegekregen (Gentapolycort) en voor 6 dagen Doxy tabletten. De da vroeg nog 2 keer heeft je andere kat het niet? Nee die heeft alleen iets wateroogjes verder niet...ik kom thuis en wat zie ik? Uit 1 oog van Lotte geel steeds grmbl :-\.
Laatst gewijzigd door Lisa op di 03 aug 2004, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lisa
#137674
Van Quinty was bekend ja, nu Lotte dus blijkbaar ook aangestoken :(. Hoop dat hier bij blijft. Aan Lotte merk ik zelf verder niks, geen niesje, geen neusuitvloeiing, het is alleen dat ene oog. Dus die druppel ik nu een paar keer mee en maar zien hoe zich dat ontwikkelt.
Door Lisa
#137751
Andere oog van Lotte begint nu ook >:(. Nou ja ff aankijken maar!

Trouwens, Quinty krijgt nu 6 dagen doxy, moet ik daarna nog iets van probiotica geven of komt het wel goed met de darmflora?
Laatst gewijzigd door Lisa op wo 04 aug 2004, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door