Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
#129524
Gezien Dante de laatste paar weken iets slechtere ontlasting had en gezien ook de ontlasting van Dayna af en toe iets zachter was dan normaal had ik vanmorgen Drontal Cat gegeven. Hun laatste wormenkuur is weer een jaar geleden dus ik dacht dat het niet echt kwaad zou kunnen. Ben toen om 12 uur weggegaan om voor het eerst in Ermelo carnibest te halen en was om 3 uur weer terug. De katten sliepen nog, maar bij het wakker worden merkte ik dat Dante moeite had om zijn evenwicht te bewaren. Ook maakte hij een wat vermoeide indruk. Ik gelijk mijn DA gebeld en deze herkon de symptomen (gad laatst nog een kat met hetzelfde). Meestal hebben katten nergens last van, maar heel af en toe kan dit dus voorkomen zei hij. Het moet vanzelf overgaan. Nu moet ik zeggen dat ook mijn andere twee katten niet geheel hun zelf zijn. Drontal komt er bij mij dus niet meer in. Dante heb ik net met een spuitje nog wat vocht in zijn mond gegeven gezien hij nu waarschijnlijk uit zichzelf niet zo veel zal drinken. Ik hoop dat het morgen over is.

Groetjes Rosita
Gebruikersavatar
Door sylvia
#129585
He jakkes, nee als mijn katten zo op de drontal zouden reageren dan kwam het er hier ook niet meer in.
Hopelijk zijn ze snel weer de oude.
Door Esther2
#129627
Hè bâh, wat een naar verhaal! Mijn katten krijgen al járen 2x per jaar Drontal en ik heb nog nooit wat gemerkt! En overdoseren kan niet...gek hoor!

Nu weet ik wel dat mijn da over ging stappen op een ander merk wormenpil, maar dat was, zei hij, omdat die kleiner was en makkelijker door te slikken.
Door Rosita
#129761
Gelukkig gaat het met Dante al een stuk beter :D. Het was echt even schrikken. Ik heb hem zoveel mogelijk vocht gegeven en gezien hij na een uurtje slapen wel wou spelen heb ik hem maar veel laten bewegen (het leek net als of hij op stelten liep). Verder heeft hij samen met mijn andere katten lekker gegeten van de nieuwe lam-mix. Nu ligt hij lekker op zijn kussen en is alweer bijna de oude. Normaal gebruik ik panacur om te ontwormen, maar dat moest dit keer besteld worden. Ook had ik geen zin om het drie dagen te geven vooral omdat Dayna nogal moeilijk is met pillen. Als kitten heb ik Dante en Nero altijd exil gegeven, maar daar ging Nero zo van aan de diaree. Vandaar dat ik Drontal eens wou proberen. Hoop dit nooit meer mee te maken.

Groetjes Rosita
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#130297
ik hoop ook voor je dat je dit nooit meer meemaakt; da's toch schrikken als je zoiets "onschuldigs" als ontwormen doet en je kat wordt zo ziek.... blijkt maar weer eens dat het geen snoepjes zijn die je zo maar kunt geven.

Blij om te lezen dat het alweer zo goed gaat.

Als deze kat graag geknuffeld wordt; geef hem een lekkere knuf van mij !
Door Lisa
#130639
Oei das schrikken dan. Ik heb de laatste keer ontwormd met Milbemax, handig klein pilletje. Moest het wel bij een andere praktijk gaan kopen omdat mijn da dat niet heeft. Voor het geval je nog eens chemisch wilt ontwormen, is dit pilletje misschien een optie.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door