Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Tallie
#1149758
Hallo allemaal,
Net voor de kerst werd mijn kater van 1 ziek. Ik wist niet goed wat er aan de hand was, maar hij tierde niet, at minder en trok de hele dag met zijn derde ooglid. Bij de dierenarts bleek dat hij sowieso bloedarmoede had. Hij heeft toen een antibioticaspuit gekregen. Maar de dierenarts zei dat er misschien nog wel meer aan de hand zou kunnen zijn.
Op oudjaarsdag weer terug naar de d.a. want mijn twee andere katjes van 5 maanden werden ook ziek. Ik dacht zelf aan een virus, want anders kunnen ze elkaar volgens mij niet aansteken(ze komen namelijk allemaal niet buiten).
De enige die niet ziek was, was mijn poes van 1. Maar die heb ik voor de zekerheid ook maar meegenomen naar de d.a. Uiteindelijk kregen de drie katers antibiotica en de poes niets. De twee jongsten waren na een aantal dagen al goed opgeknapt. Bij de kater die voor de tweede keer antibiotica had gehad duurde het wat langer.
Het gaat nu op zich goed met hem. Hij eet goed, hij speelt weer en spint weer als je m aait. Maar..... hij blijft nog steeds met dat derde ooglid trekken. Dat is volgens mij niet goed. Ook lijkt het wel of hij iets loenst. Komt dit iemand bekend voor? Kan het bijv. nog een nasleep van de antibiotica zijn ofzo? Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Barfplaats wordt gesponsord door