Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#151829
Het moment is aangebroken...Aankomende vrijdag gaat Noa onder het mes :-\ Echt krols is ze nog steeds niet, tenminste ze is niet krols zoals in de boeken staat beschreven zeg maar..Maar helaas heeft ze een vervelende eigenschap ontwikkeld die volgens mij wel samengaat met het krols zijn..ze plast namelijk sinds kort elke keer in haar mand of op een deken/handoek die bijv. op de grond ligt :-\ Dit is ze gaan doen toen wij op vakantie waren en helaas niet mee gestopt nu we weer terug zijn. Anders zou je nog kunnen denken aan een soort van protest omdat er niemand thuis was..
Maar goed, eigenlijk was ik toch al wel van plan om haar te laten helpen en hopelijk ben ik nog op tijd om het plasprobleem op te lossen..
Door zurca
#151872
I know.. :-\ Baal er dus echt wel een beetje van.."gelukkig" blijft het tot nog toe bij haar eigen mand. Die ik nu dus ook weg gehaald heb want nadat tie gewassen is zeikt ze er gelijk weer in :-X Tijdens de vakantie heeft ze ook op een bureaustoel gepiest, die staat nu bij mn ouders waar we 'm flink gesopt hebben. Eerst dacht ik nog dat het misschien een soort protest was geweest maar we zijn nu toch alweer een tijdje thuis en het is helaas niet gestopt. Het gekke is dat nu haar mand weg is en er verder geen doekjes ofzo liggen voor ze, ze nergens heeft geplast.. Die mand ga ik nu maar eens een paar keer goed wassen zodat die lucht echt goed weg is en die stoel komt ook pas terug als de lucht eruit is, vrijdag dan castratie..hopelijk helpt dit alles want anders...????
Laatst gewijzigd door zurca op ma 23 aug 2004, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther2
#151873
Hoi,

Ik heb ook pas mijn poes laten steriliseren. Ze was toen een jaar en twee keer héél flink (10 nachten niet slapen) krols gweest. Maar ze hoeven niet krols geweest te zijn hoor voor een sterilisatie!
Ik zag ook erg tegen de ingreep op, omdat het ook een iets grotere ingreep is dan een castratie, maar het is allemaal zó meegevallen. Ze had echt helemaal nergens last van, zelfs niet van de narcose. Ze zat dezelde dag alweer op de kast.
Ik hoefde ook niet terug voor de hechtingen, want dat waren zelfoplosbare.
Van dat plassen snap ik niet, misschien van de onmin omdat je weg bent geweest. Maar ik weet dat niet zeker. Al mijn katten hebben nog nóóit naast de bak geplast, gelukkig!

Maak je maar niet te sappel om de ingreep; komt allemaal goed!!!

Groetjes, Esther ;)
Door zurca
#151880
Dankje voor je opbeurende woorden :-* Het gekke is, ik weet dat het opzich niet heel veel meer voorstelt zo'n castratie en ook dat ze qua narcosemiddelen vooruit zijn gegaan (ok het blijft een narcose dus risico maar veel minder dan vroeger) maar toch, nu m'n eigen kleine poezenmeisje aan de beurt is...Gelukkig heb ik vertrouwen in de dierenarts waar ik haar breng. Dit is wel wat verder rijden dan de dierenarts hier om de hoek maar dat kan me niets schelen. Dat van die oplosbare hechtingen vind ik wel een goede tip, daar ga ik ook om vragen!
Van dat plassen; Katers gaan, als ze volwassen worden sproeien.. Poezen kunnen dit ook gaan doen als ze krols/volwassen worden. Nu sproeit Noa niet mar haar plas ruikt heel sterk als ze ergens anders dan haar bak heeft geplast. Gewoon op de bak ruikt het niet zo sterk, dit heeft gewoon te maken met het afzetten v/h territorium.. Vaak als katers en poezen dit gedrag vertonen blijven ze dit ook na castratie gewoon doen :-X Hopelijk ben ik dus nog op tijd..
Door zurca
#154889
M'n Noekkie is nu bij de dierenarts...
Geen nieuws is goed nieuws en tussen 14.00 uur en 16.00 uur kan ze weer gehaald worden, jullie snappen dat wij om 13.45 voor de deur staan ;D ;)
Oplosbare hechtingen waren geen probleem, zeker toen ik uitlegde waarom ik dat graag zo wil..Noa heeft namelijk een motto;"Ik heb vier poten gekregen en die werken naar behoren, optillen is niet nodig ik loop zelf wel" Ze heeft er dus een gruwelijke hekel aan om opgetild te worden of vast gehouden te worden...Hechtingen betekend natuurlijk na tien dagen verwijderen = vasthouden en optillen...Lekker gestress...Dus oplosbare hechtingen zouden dus een uitkomst zijn ;)
Nu nog gaan bedenken wat te doen als ze zelf wel even zal verwijderen. Een kraag is geen optie, 'k weet zeker dat ze daar panisch van word. Zometeen maar eens bij de Zeeman ofzo een hip tshirt of grote boerenzakdoek gaan halen en kijken of we daar crea bea wat mee kunnen..Iemand anders misschien nog een goeie tip?
En dan nog een vraagje..Waarschijnlijk krijgen we en abkuurtje mee..Doen of?!
Door Francisca
#154891
Sterkte ermee. :-*
Word het niet binnendoor gehecht? Cheetah is binnendoor gehecht, slimme DA die haar heeft geopereerd. ;D Hij zei dat hij haar in in staat achtte om de hechtingen eruit te plukken dus had hij het maar zo gedaan. Voorkomen is beter dan genezen. ;)
Laatst gewijzigd door Francisca op vr 27 aug 2004, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#154895
Sunshine schreef: Sterkte ermee. :-*
Word het niet binnendoor gehecht? Cheetah is binnendoor gehecht, slimme DA die haar heeft geopereerd. ;D Hij zei dat hij haar in in staat achtte om de hechtingen eruit te plukken dus had hij het maar zo gedaan. Voorkomen is beter dan genezen. ;)
mmmz dat is ind wel slim...denk niet dat ze dat doen bij Noa, ze heeft er in ieder geval niets over gezegt..
Zat net ook te denken aan die kraag..Die zou uberhaupt geen zin hebben want Noa kan er dan zelf niet bij maar Tobias wel..Die twee wassen elkaar altijd uitgebreid, weet zeker dat dat iets gaat worden om in de gaten te houden..Mmm Noa een leuk tshirt aan en Tobias een hippe pleister over z'n snoet ;D
Door Francisca
#154902
Dan toch maar een T-shirt denk ik. Laddy en Cheetah wassen elkaar ook altijd, maar dat was toen ook geen probleem. ;D ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#154905
Ik zou geen kap doen, meestal laten ze de wond gewoon met rust,als je van te voren weet dat ze dat wel doet (uit eerdere ervaringen) kun je het beste afspreken met de da dat de kap al omgaat terwijl ze onder narcose is (dit geld ook voor honden) omdat de acceptatie dan 100% beter is , ze krijgen geen tijd om er van in paniek te raken om dat ze nog te groggy zijn van de narcose, tegen de tijd dat die uitgewerkt is hebben ze de kap vaak al geaccepteerd.
Die AB kuur zou ik altijd geven, ze heeft een aardige diepe wond als er 1 bacterie inzit en het gaat ontsteken ben je verder van huis, ik zou hem dus zeker geven die kuur.
Door Truus
#154906
Spannend Liesbeth, ik hoop dat je Noa weer snel in je armen hebt en alles voorspoedig zal verlopen!
Je hebt ook babyrompertjes in alle maten....zou dat iets zijn?
Sterkte ;)
Door zurca
#154911
Of ze eraan gaat plukken is de grote vraag..Dit is de eerste, en hopelijk de laatste, keer dat ze hechtingen krijgt. Mocht ze toch gaan plukken dan maar een shirt ofzo aan..Truus een rompertje dacht ik ook aan maar ze moet natuurlijk wel gewoon naar de kattebak kunnen...(misschien dat de kopkant om haar kont past zodat het daar open is, moet ik effe in de winkel over nadenken..)
Abkuur gewoon geven, dacht ik ook al wel maar ik dacht even vragen voor de zekerheid ;)

Tobias is overgens opvallend rustig..Hij mist duidelijk z'n "partner in crime" ;D :-X
Door Truus
#154914
Ja dat is waar...Noa moet ook op de kattebak, had ik niet aan gedacht ::).
Het is gek he ...hoe ze de ander missen en straks de reactie als Noa thuis komt :D
Mila was ook helemaal van slag toen Timo geopereerd werd ;)

Niet te veel op de klok kijken he ;) ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#154915
Je kan met een badstof romper een heel eind komen, je kunt namelijk ook gewoon een gaatje maken waar de staart door kan.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#154920
zurca schreef: M'n Noekkie is nu bij de dierenarts...
Geen nieuws is goed nieuws en tussen 14.00 uur en 16.00 uur kan ze weer gehaald worden, jullie snappen dat wij om 13.45 voor de deur staan ;D ;)
Oplosbare hechtingen waren geen probleem, zeker toen ik uitlegde waarom ik dat graag zo wil..Noa heeft namelijk een motto;"Ik heb vier poten gekregen en die werken naar behoren, optillen is niet nodig ik loop zelf wel" Ze heeft er dus een gruwelijke hekel aan om opgetild te worden of vast gehouden te worden...Hechtingen betekend natuurlijk na tien dagen verwijderen = vasthouden en optillen...Lekker gestress...Dus oplosbare hechtingen zouden dus een uitkomst zijn ;)
Nu nog gaan bedenken wat te doen als ze zelf wel even zal verwijderen. Een kraag is geen optie, 'k weet zeker dat ze daar panisch van word. Zometeen maar eens bij de Zeeman ofzo een hip tshirt of grote boerenzakdoek gaan halen en kijken of we daar crea bea wat mee kunnen..Iemand anders misschien nog een goeie tip?
En dan nog een vraagje..Waarschijnlijk krijgen we en abkuurtje mee..Doen of?!

Hoi Liesbeth Kan je niet zo'n rompertje aan doen (van baby's) Een gaatje voor de staart en poe en pi. 't is maar een idee. succes met Noa ;)

Oh Sylvia heeft dat al gezegd sorry ::)
Laatst gewijzigd door *Lia* op vr 27 aug 2004, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door