Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Mischa
#787157
Raar vraagje:
Ik was altijd van katten gewend dat deze nergens naar ruiken, maar Menno ruikt toch wel een beetje raar. Een jaar geleden was het een zweem en dacht ik dat hij stiekum in de vuile was lag, maar de laatste maanden is het volgens mij toch duidelijker geworden.
Als je je neus in zijn vacht steekt ruikt hij lichtelijk naar iets dat zich eigenlijk het best laat omschrijven als zweetsokken. Het komt echt van hemzelf en dan vooral zijn buik.

Komt dat met ouderdom? Kan het een symptoom zijn van iets?
Laatst gewijzigd door Mischa op zo 01 jul 2007, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzan54
#787292
Je hebt helemaal gelijk; een gezonde kat ruikt lekker fris.
Ik hoop dat hij geen problemen met zijn nieren heeft. Een dierenarts kan dit d.m.v. een bloedonderzoek aantonen en wanneer je kat inderdaad een lichtere vorm van niefalen heeft kan je het geluk hebben een verergering d.m.v. Fortekor remmen.
Door Nelly
#789517
Sluit me bij het bovenstaande aan. Ik geloof niet dat het van ouderdom komt, want dan zou Zipper ook moeten "ruiken", die is 16 jaar.
Door *Robin*
#794986
Wij hebben een kat gehad die zichzelf niet goed kon wassen (te vroeg uit het nest etcetera :-[) en die kreeg wel eens vuile korstjes om zijn tepels en die stonken ook, ik kan me alleen niet meer herrinneren waarnaar... :-\

Ik zou zeggen, kijk eens naar zijn tepels...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door