Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#67952
Eerder vertelde ik dat M de P zo aan het verharen was,de vlokken vliegen om je oren.Vandaag zag ik dat ze zich zelf aan het kaalplukken is.Ze heeft een voorpoot al helemaal kaal (aan de binnenkant) en nu ook een achterpoot.En dan ook echt kaal,op die plekken staat zelfs geen donsje meer :-\
Zou dit een reactie op het verse voer kunnen zijn ???
of een reactie op de ab kuur ???
Paul zou ik haar borage olie moeten/kunnen geven ???
Laatst gewijzigd door sylvia op do 18 mar 2004, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#67957
sylvia schreef: Eerder vertelde ik dat M de P zo aan het verharen was,de vlokken vliegen om je oren.Vandaag zag ik dat ze zich zelf aan het kaalplukken is.Ze heeft een voorpoot al helemaal kaal (aan de binnenkant) en nu ook een achterpoot.En dan ook echt kaal,op die plekken staat zelfs geen donsje meer :-\
Zou dit een reactie op het verse voer kunnen zijn ???
of een reactie op de ab kuur ???
Paul zou ik haar borage olie moeten/kunnen geven ???
Ach die arme M de P :'(. Zou het ook zo kunnen zijn, omdat het van een buitenpoes, een binnenpoes is geworden? Ik weet dat ze niet naar buiten wil maar het is misschien wel een hele verandering voor haar.
Is zomaar een idee hoor ;).
Laatst gewijzigd door Truus op do 18 mar 2004, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#67990
sylvia schreef: Eerder vertelde ik dat M de P zo aan het verharen was,de vlokken vliegen om je oren.Vandaag zag ik dat ze zich zelf aan het kaalplukken is.Ze heeft een voorpoot al helemaal kaal (aan de binnenkant) en nu ook een achterpoot.En dan ook echt kaal,op die plekken staat zelfs geen donsje meer :-\
Zou dit een reactie op het verse voer kunnen zijn ???
of een reactie op de ab kuur ???
Paul zou ik haar borage olie moeten/kunnen geven ???
Hoi Syl,

Het kan een reactie zijn op de AB maar voor het zelfde geld is het een normale reactie op het versvleesvoer.
De oude en veelal dode en slechte vacht gaat plaats maken voor een geheel nieuwe vacht met een andere structuur en veeeeeeeel zachter :-))
Dit gaat vaak samen met jeuk, likken en door het likken weer jeuk enz. en het bekende circeltje is weer geschapen.
Borageolie mag je geven en kan beslist helpen evenals wat extra visolie...echter dan krijg het 'kattenprobleem' weer......katten vinden visolie gewoon vies en zijn ook niet kapot van borageolie.
Dus Syl..daar gaan we weer: laskap op, handschoenen aan, 2 winterjassen aan, sjorbanden, 5 extra mensen regelen enz. enz. enz.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D........katten :-\
Door Lizzy
#67995
Tjonge Syl, je loopt wel te tobben met M de P he.... Balen zeg. Ik zou het wel een heel heftige reactie op de AB of VV vinden trouwens. Ik heb ook in wat boekjes gekeken maar ik word er helaas niet wijzer van. Misschien krijg ik nog een ingeving....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#68013
Paul_Barte schreef:
:o :o :-\ :-\ ;D ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op do 18 mar 2004, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mayka
#68077
Onze oudste poes (Kaylee) kreeg ook kale plekken en dan vooral op haar buik (in de liezen) nadat ze gesterilliseerd was. Volgens de da was dat een hormonaal probleem. Ze heeft toen een periode tabletjes gehad, langzaam afgebouwd en het was helemaal over. Is inmiddels 8 jaar geleden en is ook nooit terug gekomen.
Kan dat het ook zijn omdat M de P nu krols is???

Blij dat ik geen problemen heb met de beestenboel als ik ze iets moet geven wat ze niet willen. Ik houd met één hand de kop vast, wring mijn middelvinger (misschien dat dat het is ;D) tussen hun tanden, houd de pil tussen duim en wijsvinger en duw dan met mijn wijsvinger die pil achter in hun strot zodat ze alleen nog maar kunnen slikken. Het gaat dan niet van harte maar ik denk maar zo, het is voor hun eigen bestwil........... ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#68121
Ja heb ik ook al zitten denken,voor de krolsheid was ze al heel erg dotten aan het verliezen maar dat was wel logisch,goed eten warm huis...de dikke vacht moest eraf.
Maar ja ik kijk dit even aan,de AB kuur is vandaag afgelopen eerst eens kijken hoe ze het blijft dooen en anders gaan we voor het volgende rondje naar de da.
Ik heb met mijn eigen dieren gelukkig ook nooit geen problemen,maar M de P is natuurlijk vrij lang opzichzelf geweest en erg ziek toen we haar vonden,dus misschien gaat haar lichaam nu ze behandeld word ineens alle ellende eruit gooien voor het beter word....ik heb geen idee,ze toont in iedergeval op het moment niet ziek,ik hoop dat dat zo blijft.
Door Loeka
#68578
Ik heb ook een poes die altijd haar haar er uit trok, boven op haar rug bij haar staart. Nooit een fysiek probleem kunnen vinden. Een ontzettende stresskip is ze wel. Nu ze beter in haar vel zit plukt ze zich ook niet meer kaal. Dus misschien is het toch stress van die arme M de P. Het is toch best een overgang voor zo'n dier.

Een dikke knuffel voor M de P!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#68583
Gisteren lag er een joekel van een uitgekotste haarbal,en dat voor een europees korthaar een pers zou ervan schrikken zo groot was die :o
Gebruikersavatar
Door sylvia
#68587
Loeka schreef: Je weet in ieder geval waar al dat haar gebleven is! :_)
Ja in haar buik een klein gedeelte de rest ligt dagelijks door het hele huis heen :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door