Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ine
#692266
Geen idee, hoe hij eraan komt.

Afbeelding

1 plek is droog al, 1 nog vochtig, maar rustig.
Helaas is 1 gat een echte trechter. Ziet er wel rustig uit, maar weet even niet, wat ik eraan moet doen.
Misschien hebben jullie een optie?
Calendula?
Door karin2
#692454
mischien zichzelf gekrabt met zijn achterpoot ?
(door jeuk ofzo )
ik zou het in ieder geval goed ontmetten en zeker die diepe trechterwond !
met oxygine (pfff weet het juiste woord niet meer  :-[)

zodat alle vuil eruit bruist
Door Ine
#692468
karin2 schreef: mischien zichzelf gekrabt met zijn achterpoot ?
(door jeuk ofzo )
ik zou het in ieder geval goed ontmetten en zeker die diepe trechterwond !
met oxygine (pfff weet het juiste woord niet meer  :-[)

zodat alle vuil eruit bruist
Volgens mij is de trechter, de oude snee van de da, waar zo'n 2 weken geleden heel veel stinkende zooi uit is gekomen.
Ik houd de wonden in de gaten, die zien er rustig uit en straks worden ze uitgewassen met Badedas.
Door Lizzy
#692511
Getsie! Ziet er inderdaad niet zo lekker uit... Uitwassen met Badedas? Echt? Ik zou er zelf overigens geen zalf op smeren. Dat houdt het zo week, de wond. Calendula druppels (dus de D0 verdunning) kan wel, opgelost in wat gekookt water (afgekoeld).
Door Ine
#692536
Lizzy schreef: Getsie! Ziet er inderdaad niet zo lekker uit... Uitwassen met Badedas? Echt? Ik zou er zelf overigens geen zalf op smeren. Dat houdt het zo week, de wond. Calendula druppels (dus de D0 verdunning) kan wel, opgelost in wat gekookt water (afgekoeld).
Badedas wordt door plastisch chirurgen ook altijd aangeraden. De ouderwetse Badedas. Het reinigt en schijnt ook helend te werken.
Verder heb ik niets in huis, alleen dus die zalf.
Ik kan wel gelijk naar de da rennen, maar hij heeft net een AB-kuur achter de rug van die ontsteking, die open gesneden is.
Daar de wonden er goed en rustig uitzien en hij geen verhoging heeft, probeer ik eerst dus zelf er wat aan te doen.
Zodra de wonden droog zijn, zou ik het dan wel kunnen gebruiken?
Morgen ga ik even voor de druppels naar de drogist.
Door Borke
#692702
Kan het van een vechtpartij zijn?
Ik zou de wonden uitspoelen met gekookt en licht gezouten water en verder zou ik er even niets aan doen en het even aankijken.
Door judith1967
#694008
Dit lijkt wel op wat de kat van mijn vriendin ook heeft.Alleen bij haar kat zit het onder zijn kin op de keel.
Haar kat komt er ook niet vanaf.
dus ik heb geen tips/advies voor je.Ik hou dit topic wel even in de gaten,dan kan ik de evt.adviezen doorgeven aan mijn vriendin.
Door jet
#694659
zijn het geen abcessen die opengekrapt zijn?mijn vroegere kat had ook zo'n plek ik ben er toen mee naar de da gegaan.

succes met jou kat  gr jet.
Door Ine
#694671
Het zijn 2 wonden, waarvan ik zeker weet, dat het geen abcessen waren. Deze wonden zijn na 2x wassen met badedas nu mooi rose. De andere wond zou van een open gesneden abces kunnen zijn, omdat dat net een trechter was. Ook deze wond is dicht.
Het ziet er dus goed uit allemaal, gelukkig.
Door judith1967
#694748
HAd het gisteravond tegen mijn vriendin gezegd en die foto laten zien,het lijkt idd op wat haar kat ook heeft.
Maar het is nu bijna over,na 1 1/5 jaar is het spontaan zelf overgegaan,het is nu bijna dicht!!Ze weet dus niet wat het is gewest,maar gelukkig is het bij haar kant u bijna weg,dus mss gaat het bij jouw kat oook vanzelf wel weer over.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door