Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Helen
#636983
Ik vind het een zeer verstandige beslissing van Jeanne. Los van het feit of het nu wel of niet kan of verantwoord is voor de kat. Het stikt van de kittens en de asiels zitten vol. Ik zie werkelijk het nut er niet van in om huis tuin en keuken kittens op de wereld te zetten terwijl er nesten vol htk kittens in het asiel op een baasje zitten te wachten.
Door jeanne
#637029
Helen schreef: Ik vind het een zeer verstandige beslissing van Jeanne. Los van het feit of het nu wel of niet kan of verantwoord is voor de kat. Het stikt van de kittens en de asiels zitten vol. Ik zie werkelijk het nut er niet van in om huis tuin en keuken kittens op de wereld te zetten terwijl er nesten vol htk kittens in het asiel op een baasje zitten te wachten.
precies.
ik was 2 weken geleden met dochterlief in een asiel (voor haar spreekbeurt) en och och och, er zaten hele nestjes moederloze kittens te wachten op een baasje. maar ook oudere katten en katten met een gebruiksaanwijzing. ik moest snel doorlopen anders had ik er eentje in mijn tas gestopt!
dus waarom zou ik kruimeltje kittens laten krijgen, terwijl ze daar moederloos zitten te wachten??? alleen omdat dochterlief het zo leuk vind, kittens in huis???? NEE, daar is moeders kort en duidelijk in; weet je nog hoeveel katjes er in dat asiel zaten laatst???
Dan zucht ze een keer en zegt maar niks meer ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#637113
Kefraya schreef: Het grote verschil is natuurlijk wel dat jouw katten al een prima startpunt hadden: gezond en weldoorvoed. Zo'n zwerfpoesje (in ons geval dan) is al vaak op het randje van ondervoeding.
Maar ik denk toch dat het in het algemeen pas beter is dat katten volgroeid zijn voordat ze aan kleintjes beginnen
Ik denk ook dat het beter is als de poes wat ouder is en natuurlijk gaat mijn kat van een beter startpunt uit dan een opgevangen zwervertje maar dat gaat die van Jeanne ook.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#637115
Kefraya schreef: Daar zeg je wat, ik heb geen idee hoe katten in het wild opgroeien. Ik geloof dat echt wilde katten veel langzamer volwassen worden en dat zal misschien ook met voedselaanbod te maken hebben. Ik geloof ook niet dat echt wilde katten zulke grote nesten krijgen als onze htk-katten. Halfwilde katten (zwervers) leven vaak in groepen bijeen en dan kunnen de kittens ook bij andere moeders zogen. Dan zorgt de groep dus voor kittens en moeders, zodat de overlevingskansen groter zullen zijn.
En je moet niet vergeten dat veel poezen in het (halfwild) ook gewoon verhongeren of creperen door ziektes. Ook dat is de natuur...
De fokster waar Donna vandaan komt had vroeger twee karthuizers toen ging ze wonen waar ze nu woont , boven op een berg geheel buiten het dorp. Het waren een poes en een katertje en beide nog niet geholpen.
In het nieuwe huis liepen ze lekker buiten en het peosje heeft ook ergens buiten kittens gekregen deze zijn verwilderd en de originele katten trouwens ook, nu is het zo'n 25 jaar later en de hele omgeving daar is vergeven van de blauwe katten, niemand die ze voert, ze vangen muizen, ratten, vogels en konijnen ze zijn echt wild  ze zijn ook niet te benaderen door mensen.
Er zullen er best zat doodgaan maar als je ziet wat voor een populatie daar wel stand houdt dan gedijen ze goed zo in het wild.
Door *Robin*
#637219
ja dat is ook weer zo...
ik heb eens een docu gezien over wilde katten in spanje, die vingen duiven en andere prooi en die moeders en oma's zorgde voor elkanders kittens en deelde ook het eten wat ze vingen met elkaar...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#637221
*Robin* schreef: ja dat is ook weer zo...
ik heb eens een docu gezien over wilde katten in spanje, die vingen duiven en andere prooi en die moeders en oma's zorgde voor elkanders kittens en deelde ook het eten wat ze vingen met elkaar...
Dat is ook niets vreemds je eigen Roxy komt uit zo'n dual care gezin  ;)
Door Kefraya
#637269
sylvia schreef: Dat is ook niets vreemds je eigen Roxy komt uit zo'n dual care gezin  ;)
Het is toch prachtig dat poezen dat zo mooi samen doen? Kefraya komt ook uit een grote poezengroep en het was prachtig om te zien hoe tante's en oma's meehielpen om de kittens schoon te wassen natdat ze met vier pootjes in het eten hadden gestaan!
Door *Robin*
#637295
sylvia schreef: Dat is ook niets vreemds je eigen Roxy komt uit zo'n dual care gezin  ;)
Ja terwijl ze mekaar buiten het nest niet konden zien of het was ruzie ::) ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#637370
*Robin* schreef: Ja terwijl ze mekaar buiten het nest niet konden zien of het was ruzie ::) ;D
Ja, tegenwoordig komt Phoebe maar veilig door de voordeur, door de tuin durft ze niet eens meer door haar allerliefste dochter  >:(
Door 202Spots
#637384
Re: kattenkrol vraagje

Heb IK weer...lees niet zoveel op de katten afdeling en vraag me eigenlijk ook niet af waarom er 'n kattendrol vraag gesteld word...zie nou pas dat het dus over iets anders gaat... ::) :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#637407
202spots schreef: Re: kattenkrol vraagje

Heb IK weer...lees niet zoveel op de katten afdeling en vraag me eigenlijk ook niet af waarom er 'n kattendrol vraag gesteld word...zie nou pas dat het dus over iets anders gaat... ::) :-\
Een kattenkrol is ook niks maar er werd dus de krolsheid bedoeld  :)
Door Suzan54
#637708
Natuurlijke selectie is een mooie term maar je moet de dieren niet ellendig aan hun einde zien komen. Uitzonderingen, zeker wanneer wij mensen helpen, bevestigen de regel.
Ik selecteer als fokker waar ik kan op een lange jeugd bij mijn poezen. Ik geef toe dat ik geluk heb gehad met m'n allereerste poes, die was iets van 14 maanden voordat ze voor het eerst krols werd maar Nieckje, de negende generatie na deze Shirezah wist het ook uit te houden tot ongeveer die leeftijd. Ik heb nu een dochter en een kleindochter van deze Nieckje en ik hoop van ganser harte dat ze een heerlijk lange jeugd gaan krijgen. Die kleindochter heb ik vernoemd naar die Shirezah van vroeger: Korfavori Tresca di Shirezah. Ik ben niet zo klein beetje trots op dit katje Opscheppen mag hier toch wel? Op een ander forum ging iemand helemaal uit zijn dak en begon over veren en bibs etc.....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#637749
Suzan54 schreef: Natuurlijke selectie is een mooie term maar je moet de dieren niet ellendig aan hun einde zien komen. Uitzonderingen, zeker wanneer wij mensen helpen, bevestigen de regel.
Ik selecteer als fokker waar ik kan op een lange jeugd bij mijn poezen. Ik geef toe dat ik geluk heb gehad met m'n allereerste poes, die was iets van 14 maanden voordat ze voor het eerst krols werd maar Nieckje, de negende generatie na deze Shirezah wist het ook uit te houden tot ongeveer die leeftijd. Ik heb nu een dochter en een kleindochter van deze Nieckje en ik hoop van ganser harte dat ze een heerlijk lange jeugd gaan krijgen. Die kleindochter heb ik vernoemd naar die Shirezah van vroeger: Korfavori Tresca di Shirezah. Ik ben niet zo klein beetje trots op dit katje Opscheppen mag hier toch wel? Op een ander forum ging iemand helemaal uit zijn dak en begon over veren en bibs etc.....
Meid je mag hier met zoveel veren in je bibs lopen als je wil hoor, wij willen natuurlijk nu wel graag een foto van dat lekkere meisje zodat we ons ook even kunnen verlekkeren aan dat katje
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door