Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#596464
pyrs4ever schreef: ik denk dat elk dier [net als de mens] een individuele lichaamstemperatuur heeft, die dan wel in de marge ligt van dat wat normaal is, maar niet elke kat [hond] heeft nu dezelfde normale temp. Voor de eene kat is het 37,8 voor een ander 38,5 enz.

Dit kan over de dag gemeten ook nog schommelen. 's morgens is de temp meestal lager dan 's avonds.

Darom is het voor mij heel belangrijk om te weten wat de normale lichaamstemp. is van mijn honden. Dan heb ik een richttemp waar ik van uit kan gaan als ze ziek zijn en zo bepalen of ze koorts hebben of niet.
ja van de honden weet ik ze wel, maar van die katten niet.
heb wel de andere katten temp genomen, kijken of ze laag waren ( is toch familie he ) maar die waren allemaal toch wel ruim 38. :-\
#597286
Jeetje Daniëlle.........wat een gedoe weer.

Ik heb trouwens bij Sunday een keer een breed bloedonderzoek gedaan, toen hebben ze alles bekeken. Is dat niet wat voor je kat?

Het was trouwens niet heel erg duur, rond de 50 euro. Is wel veel geld, maar dan testen ze wel alles dus dan weet je ook wat het is (of wat het niet is).

Zowiezo zou ik Roony lekker bij Sylvia laten zitten tot je weet wat het is en of de kitten ook besmet kan worden. Je wil ook geen zieke kitten neem ik aan.
#597614
202spots schreef: Achgossietoch...ik weet niet wat ik voor advies moet geven Danielle,maar zal goeie gedachtes en schietgebedjes sturen dat 't vlug beter zal gaan.
Heeft ze 'n mandje waar je eventueel 'n dekentje op haar kan doen?
er ligt nu een handdoek, vond t eerst beetje raar, in deze hitte maar ze gaat er echt op liggen. 8)
Door Ine
#598637
Ine schreef: Daniëlle, helaas weet ik ook niet, wat je nog meer kan doen!
Ik vind het heel triest voor jullie! :'(
Alleen schiet me wel iets in het hoofd vanwege de kitten, die jullie willen nemen. Als het toch FIP is, of iets anders besmettelijks, zou ik even wachten met de kitten te halen. Fip blijft volgens mijn da 3mnd actief in je huis en kan besmetting geven aan je kitten.
Heb zelf ooit 2 kittens uit het asiel gehad, 1 was binnen  een week dood en de 2de hebben wij in moeten laten slapen, vanwege verklevingen in de darmen.
Ik wens je heel veel sterkte! :-*
Daniëlle en Sylvia, ik heb toch nog een vraagje, naar aanleiding van wat er in de bar allemaal geschreven is!
Ik neem aan, nu de kans groot is, dat de kat van Daniëlle Fip heeft, dat de kitten niet naar Daniëlle gaat?
Hoe graag ik het haar ook gun, het is op dit moment niet verantwoord om een gezonde kitten te plaatsen bij een zieke kat, waarvan niet bewezen is, dat hij Fip-vrij is, of een eventuele andere besmettelijke ziekte heeft!
Wel heel triest, maar het kan denk ik niet anders!
#598643
Ine schreef: Daniëlle en Sylvia, ik heb toch nog een vraagje, naar aanleiding van wat er in de bar allemaal geschreven is!
Ik neem aan, nu de kans groot is, dat de kat van Daniëlle Fip heeft, dat de kitten niet naar Daniëlle gaat?
Hoe graag ik het haar ook gun, het is op dit moment niet verantwoord om een gezonde kitten te plaatsen bij een zieke kat, waarvan niet bewezen is, dat hij Fip-vrij is, of een eventuele andere besmettelijke ziekte heeft!
Wel heel triest, maar het kan denk ik niet anders!
Ik heb dit ook al met Danielle opgenomen want ik durf het kitten nu niet naar Danielle te laten gaan. Zoals je zegt is het gevaar groot dat er bij Danielle thuis dragers van FIP lopen en de kans dat het kitten het ook krijgt vind ik te groot. Hoe jammer ik het ook vind voor Danielle en haar moeder maar mijn verantwoording ligt bij het kitten
Door Ine
#598666
sylvia schreef: Ik heb dit ook al met Danielle opgenomen want ik durf het kitten nu niet naar Danielle te laten gaan. Zoals je zegt is het gevaar groot dat er bij Danielle thuis dragers van FIP lopen en de kans dat het kitten het ook krijgt vind ik te groot. Hoe jammer ik het ook vind voor Danielle en haar moeder maar mijn verantwoording ligt bij het kitten
Ik dacht er al direct aan, vandaar die quote. Maar jouw beslissing siert je, want je wilt alleen het beste voor de kittens! De kans is idd erg groot, dat hij het ook krijgt! :-\ :'(
Daniëlle zal daar ook vast begrip voor hebben!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door