Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sonja
#566945
Teuntje onthaart zelf haar bikinilijn. Ze likt het achterste deel van haar buikje en de binnenkant van haar dijen kaal. Ze doet het in een keurig patroontje en als ze staat zie je er niks van. Aan de huid zie ik niks bijzonders en ze heeft ook geen vlooien. Ze is hier vorig jaar zomer mee begonnen en in de winter is ze er even mee gestopt. Ze doet het erger als ze tegen krolsheid aan zit. Wat is dit voor vreemd gedrag?
Door Mayka
#566997
Hormonen.

Althans, dat was wat onze da zei toen één van onze poezen hetzelfde deed een paar maanden nadat ze gesteriliseerd was. We kregen toen tabletjes mee die we na een aantal weken mochten afbouwen en daarna heeft ze het nooit weer gedaan. Hoe en wat precies weet ik niet meer, het is al een jaar of tien geleden.

Nu zou ik het heel anders aanpakken (homeopatisch wellicht) maar toen wist ik nog niet beter en de da heeft er tenslotte verstand van ::).
Door -sanne
#567292
Waarschijnlijk een hormonaal probleem.
Ik zou er helemaal niks aan doen het haar groeit vanzelf terug en ze heeft er zelf geen last van.
De dierenarts zal hormoontabletten proberen maar je kunt je afvragen of dit wel zo gezond is.......
Gebruikersavatar
Door Sonja
#567485
Ja, omdat het samen valt met de krolsheid vermoedde ik ook al iets hormonaals. Ik ben ook zeker niet van plan om met hormoonpreparaten aan de slag te gaan, maar ik ben wel van plan om haar te laten steriliseren. Ik vraag me af of als de krolsheid wegblijft, dit gedrag ook weg zal blijven, of dat ze het dan misschien wel constant zou kunnen gaan doen?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door