Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#463825
Marieke schreef: Hahaha, sukkel ;D

(Mijn kater heet dus ook Boris, hehe)
Ja, hahaha en hij ziet er zeer stoer uit, hij looopt ook als een mannetjes putter in de rondte maar het is allemaal schone schijn ;D ;D ;D ;D
Door Borke
#464012
Als mijn kater vrij buiten liep dan liet ik hem met 7 maanden casteren., dat is op zich een prima leeftijd.
Door tieneke
#464023
De 6 katjes die hier nu rondlopen daar gaan er van de zomer zeker 4 van naar de da,balletjes eraf en bij de poesjes ook het nodige.
De 2 overige zijn best schuw en de moeder krijg ik dus echt niet te pakken...en die laatste zou ik heel graag laten helpen maar hoe :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#464102
AstridStraver schreef: Als mijn kater vrij buiten liep dan liet ik hem met 7 maanden casteren., dat is op zich een prima leeftijd.
Waarom zou je dat doen dan?
Door Ine
#464110
Morgen wordt er hier een poes geholpen en begin mei gaat de laatste onder het mes.
Ik heb alle katten hier in huis laten helpen, omdat ik geen ongewenste nesten meer wil met de katten. De meesten lopen buiten en ik wil niet, dat de niet geholpen poezen van mijn buren gedekt worden, nog, dat mijn poezen door een vreemde kater gedekt worden.
Ik heb het gevoel, dat het mijn plicht is, om hier een steentje aan bij te dragen met mijn katten.
Er zitten zat poezen en kittens in het asiel.
Door Ine
#464117
sylvia schreef: Volgens mij is Boris geestelijk gecastreerd want hij kan het dus gewoon niet ;D
Wees voorzichtig, want dat dachten wij van Joop ook! ;)
Door roefus
#464120
Ik ben ooit een katertje kwijtgeraakt (leeftijd plus minus 7 maanden).
Hij liep buiten en ging blijkbaar ineens 'de hort op'.
Nooit meer terug gevonden, alles afgezocht tot en met alle asiels in de omgeving.
Yep, ik wilde hem laten castreren, maar de hormoontjes waren al volop aan de gang (blijkbaar).
Bij Sjors heb ik die fout voorkomen.
Hij is 'binnen' gebleven totdat hij een maand of 8 was, toen heb ik hem laten castreren.
Daarna nog een paar weken 'binnen'.....voor de veiligheid.

Heel vroeg castreren lijkt me ongezond, i.v.m. de groei.
Maar 'buiten laten' terwijl ze nog niet gecastreerd zijn.......ze kunnen ineens het 'hazepad' nemen.
En soms kan dat fataal zijn, want ze gaan 'verder' van huis, dan wat je in gedachten had.
Door roefus
#464122
En inderdaad......de asiels zitten vol met zoveel kittens.
Ik wil ook geen 'bijdrage' leveren aan dit alles.
Door Loeka
#464144
tieneke schreef: De 2 overige zijn best schuw en de moeder krijg ik dus echt niet te pakken...en die laatste zou ik heel graag laten helpen maar hoe :-\
Vangkooi?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#464154
ine schreef: Wees voorzichtig, want dat dachten wij van Joop ook! ;)
NOu de bedoeling was een kitten van Phoebe en Boris maar het zat er niet in. Hier in de buurt zijn die van mij de enige (nog) ongecastreerde poezen en Boris gaat niet ver van huis, tis een echte theemuts die Boris.
Door tieneke
#465031
Loeka schreef: Vangkooi?
Ja misschien een optie,alleen hierna nog de Da die waarschijnlijk getectileerd wordt voor het leven ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#465112
tieneke schreef: Ja misschien een optie,alleen hierna nog de Da die waarschijnlijk getectileerd wordt voor het leven ;D
Naaah istie wel gelijk waterdicht ;D
Door tieneke
#465120
sylvia schreef: Naaah istie wel gelijk waterdicht ;D
Ja lach maar ;D
Het zijn echt turbo-tijgers,het rode katertje(Rodi)sloeg een paar dagen terug bij zijn broertje een nagel dwars door zijn lip :o
Kwam te dicht bij zijn kipkluifje :P ;D ;D
Door Femke
#465152
tieneke schreef: Ja lach maar ;D
Het zijn echt turbo-tijgers,het rode katertje(Rodi)sloeg een paar dagen terug bij zijn broertje een nagel dwars door zijn lip :o
Kwam te dicht bij zijn kipkluifje :P ;D ;D
je maakt ze ook veel te agressief door ze dat rauwe vlees te geven 8)

maar goed da's offtopic.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door