Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#461824
ElinevKa schreef: Nee, gisteren waren de sucadelappen (in de aanbieding) eigenlijk voor de honden, maar alle dieren, inclusief Henk stonden te trappelen.

maar vandaag is het weer mis hoor; (nog?) niets gegeten, wel wat gedronken, ziet er weer rattig uit.. kijkt weer naar binnen als het ware. Ik hoop dat ie vanmiddag weer zin in eten krijgt.

soepvlees; dat is toch ook een soort draadjesvlees?
Soepvlees is inderdaad rundvlees, heb je ook al eens lamsvlees geprobeerd?
Door ElinevKa
#461880
ja, maar dat wilde hij (toen) niet. De andere dieren hebben dat opgegeten en ik heb het niet meer gekocht, maar zal dat ook eens proberen.
zelfde geldt voor hart; ik ben op zoek naar lamshart, maar dat is niet gemakkelijk.

Overigens heeft ie nog steeds niet gegeten en hij ziet er ziek uit. Ik vrees dat er vandaag geen vooruitgang geboekt gaat worden.. :'(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#462178
ElinevKa schreef: ja, maar dat wilde hij (toen) niet. De andere dieren hebben dat opgegeten en ik heb het niet meer gekocht, maar zal dat ook eens proberen.
zelfde geldt voor hart; ik ben op zoek naar lamshart, maar dat is niet gemakkelijk.

Overigens heeft ie nog steeds niet gegeten en hij ziet er ziek uit. Ik vrees dat er vandaag geen vooruitgang geboekt gaat worden.. :'(
Eet hij wel graag blikvoer dan zou ik dat er gewoon doorheen mengen.
Door ElinevKa
#462212
nope..op zich is dat bij iedere andere kat toe te juichen ;D

hij weigert blik, brok etc..áls hij eet, eet ie alleen rauw...
ik heb hem net een stukje vis en een stukje vlees naar binnen gedouwd (dwangvoeren?) heeft ie iig íets naar binnen vandaag..als hij morgen nog zo is, ga ik dat door de dag heen doen..
Door ElinevKa
#462799
ja, dat schijnt ook bij het niergedoe te horen.
Hij stinkt ook vreselijk uit zijn bek.

ik heb hem net vitamine B gegeven..hopelijk helpt dat iets..
vandaag heeft hij overigens wel weer wat gegeten (niet veel);
ca 8 stukjes vis en sucade (ter grootte van vingerkootje)..
Gebruikersavatar
Door sylvia
#463355
ElinevKa schreef: ja, dat schijnt ook bij het niergedoe te horen.
Hij stinkt ook vreselijk uit zijn bek.

ik heb hem net vitamine B gegeven..hopelijk helpt dat iets..
vandaag heeft hij overigens wel weer wat gegeten (niet veel);
ca 8 stukjes vis en sucade (ter grootte van vingerkootje)..
Kun je zijn gebit niet eens na laten kijken en eventueel laten reinigen ?
Door ElinevKa
#463382
wat lief toch dat je zo meedenkt!!!! :-*

ik ga idd vandaag met hem naar de da voor zijn bekkie.
hopelijk helpt dat wel de negatieve spiraal te doorbreken en gaat hij weer 'gewoon' eten.
Overigens liet de da wel nog even vallen dat alleen vlees te eenzijdig was om te voeren (en niet gebalanceerd)..
Door ElinevKa
#463494
Nou,
ben net terug van de da met henk.
Hij was weer wat afgevallen (sh*t)..had lichte verhoging en enorme bloedarmoede!
en idd zweren in zijn bek (vandaar ook dat stinken en het weinige eten).
Hij heeft twee infusen gehad om wat vocht te krijgen (alhoewel hij niet erg was uitgedroogd), vitamine en nog iets tegen de bloedarmoede en antibiotica voor zijn bek.
Nu moeten we wel even stoppen met de fortekor.

Donderdag terug om weer vitamine shot te geven, want met pillen schijnt het minder snel opgenomen te worden in het lijf...
Toen ze zijn bekkie open deden zag ik ook dat hij een tand mist!!! bizar; die zat er laatst nog wel ??!!

ZIELUG..

we kwamen thuis en hij heeft direct twee happen kabeljauw gegeten.
De da zei wel dat we 'm nu eerst op moeten knappen en aan het eten moeten krijgen voordat we uberhaupt weer bezig moeten gaan met zijn nierwaardes.
Hij was dus in algehele staat van ziek zijn..

Hopelijk knapt hij wat op (en gaat hij weer wat regelmatiger eten)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#463586
ElinevKa schreef: Nou,
ben net terug van de da met henk.
Hij was weer wat afgevallen (sh*t)..had lichte verhoging en enorme bloedarmoede!
en idd zweren in zijn bek (vandaar ook dat stinken en het weinige eten).
Hij heeft twee infusen gehad om wat vocht te krijgen (alhoewel hij niet erg was uitgedroogd), vitamine en nog iets tegen de bloedarmoede en antibiotica voor zijn bek.
Nu moeten we wel even stoppen met de fortekor.

Donderdag terug om weer vitamine shot te geven, want met pillen schijnt het minder snel opgenomen te worden in het lijf...
Toen ze zijn bekkie open deden zag ik ook dat hij een tand mist!!! bizar; die zat er laatst nog wel ??!!

ZIELUG..

we kwamen thuis en hij heeft direct twee happen kabeljauw gegeten.
De da zei wel dat we 'm nu eerst op moeten knappen en aan het eten moeten krijgen voordat we uberhaupt weer bezig moeten gaan met zijn nierwaardes.
Hij was dus in algehele staat van ziek zijn..

Hopelijk knapt hij wat op (en gaat hij weer wat regelmatiger eten)
Ik hoop dat hij snel weer gewoon kan eten zonder pijn in zijn bekje
Door Dtje
#465004
Ik lees dit nu pas. Hoe gaat het nu? Ik weet niet hoe je zijn vlees geeft? Maal je het? Zo niet dan is dat misschien wel een idee. Dat eet makkelijker en kun je er nog wat toevoegingen doorheen malen. Ook kippenekken en vleugels kun je in een gewone keukenmachine malen; krijgt hij toch zijn portie bot binnen.
Door ElinevKa
#465279
Ik vrees dat de opleving tijdelijk was.
Hij wilde gisteren weer niet eten.

ik ben hem gaan dwangvoeren met carnibest; dan krijgt hij toch wat gebalanceerd dingen binnen..
Ellende is dat of ik het nou maal of niet..hij ruikt en wil het niet. Volgens mij is hij gewoon misselijk.
En ik weet niet of hij misselijk is omdat hij zo weinig eet (en zich dus niet lekker voelt), of dat hij niet eet omdat hij zich niet lekker voelt..
ik leg de lat ook niet hoog; 30 gram om mee te beginnen..maarja; dat is natuurlijk eigenlijk veel te weinig voor een volwassen kat (ca 4kg)
begrijp je??
Laatst gewijzigd door ElinevKa op wo 11 jan 2006, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ElinevKa
#465360
hij heeft eergisteren een infuus gehad en hij verschilde idd als dag en nacht..

ik hoopte dat dat kwam door de vitamine b injectie (tegen bloedarmoede), maar ik achteraf kwam dat dus toch door het infuus..

overigens ga ik jou morgen bellen om 10.00 over Henk.. ;)


overigens stinkt hij niet meer zo uit zijn bekkie...alleen niest hij nu heel veel..algehele weerstandvermindering denk ik zo.. :-\
Laatst gewijzigd door ElinevKa op wo 11 jan 2006, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door