Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nelly
#431417
Zipper en Mistral hebben als kitten en als 1-jarige hun entingen gehad, daarna nooit meer. Ze zijn beiden 15 jaar en komen gewoon buiten. Mistral heeft na zijn enting als kitten overigens ook heftig niesziekte gehad. Simply Red is geent toen hij nog bij de fokker was, en ik twijfel nog of ik de enting nog 'n keer overdoe als hij 1 jaar is, maar daarna zeker niet meer.
Door conleeuw
#431526
Ook mijn katten zijn eenmalig geent, en komen gewoon buiten, hebben met allerlei "tijdelijke katten" hun huis gedeeld, en hebben geen van beide ooit wat gehad ;)
Door Daisy75
#431588
Oke ik stop met enten van de katten als ik dit lees want ik vind het echt helemaal nix als dat arme beest zo op zwelt.
Bel ik me moeder erover blijkt die gewoon ook nooit de katten te enten en de katten bij ons thuis werden en worden altijd heel oud......
Ik ben dus om.
Alleen nogmaals ik zit nog met de fretten te twijfelen...is er hier echt niemand die dat weet?
Door Daisy75
#431667
[quote="conleeuw"]
hoe het met fretten precies zit weet ik niet, ik weet wel dat ze bijvoorbeeld redelijk gevoelig zijn voor hondenziekten.
Lees anders even op deze fretten site over entingen.

http://users.telenet.be/frettenpretsite/inentingen.htm

volgens deze site valt het wel mee waarvoor je zou moeten enten.
;)
[/quote]

He bedankt....idd hondenziekte zijn ze super gevoelig voor ja....daar blijf ik ze dus maar voor enten...
Door zurca
#431757
[quote="KayleighShanden"]
He bedankt....idd hondenziekte zijn ze super gevoelig voor ja....daar blijf ik ze dus maar voor enten...
[/quote]

Maar dan zou je misschien niet jaarlijks hoeven enten?! Ik weet niet precies hoe lang een enting tegen hondenziekte werkzaam is..Als je bijv. met nobivac zou enten en die geeft bijv. een werkingsduur van 3 jaar aan, dan kan je overwegen om om de drie jaar te enten?!
Door Daisy75
#431846
[quote="zurca"]
Maar dan zou je misschien niet jaarlijks hoeven enten?! Ik weet niet precies hoe lang een enting tegen hondenziekte werkzaam is..Als je bijv. met nobivac zou enten en die geeft bijv. een werkingsduur van 3 jaar aan, dan kan je overwegen om om de drie jaar te enten?!
[/quote]

ja idd dat kan hoor...
Mijn dierenarts ent idd met Nobivac.....ik weet de werkingstijd daar niet van alleen....iemand??
Door Sylvi@
#431894
Als het goed is zou je da een puppy enting geven dan, tenimniste dat leren wij in de opleiding (op mijn stage adres deden ze gewoon een coctail enting voor de hond).

Hier de bijlsuiter van de Nobivac puppy dp
http://www.fidin.nl/index.cfm?object=repetorium&template=display.repertorium&chapter=7&productid=948

En hier van de coctail
http://www.fidin.nl/index.cfm?object=repetorium&template=display.repertorium&chapter=7&productid=2263
Daar staat dus bij van 2 jaar werkzaam, maar hoe dat bij een Fred zit ???
Misschien dat je dat Tannetje kan vragen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door