Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Laura1982
#401537
Mijn poesje Tessa had al maanden lang last van een vreselijke voedselallergie. Vanalles geprobeert maar het bleef terug komen. De da had me zelfs al gewaarschuwd dat soms dieren met een allergie worden ingeslapen als het niet verbeterd of erger word. Tessa krabte zich dan ook echt helemaal open tot bloedens aan toe.

Tessa was ook een diabetes. Ze is nog maar 1 jaar oud. Ze kreeg toen speciaal voer voor diabetes. De allergie werd wel minder maar er bleven onderhuidse bultjes zitten die dan af en toe open gingen door de jeuk en haar gekrab.

Nu krijg ik 16 okt. mijn eerste heilige birmaantje. De fokker van mijn birmaantje geeft de katten carnibest en hoopte dat de kittenkopers dit wouden doorzetten. Ik heb hier dus meteen informatie gelezen in een topic over Carnibest en heb het meteen de volgende dag ik huis gehaald. (gelukkig is er een verkooppunt bij mij in de buurt)

Ik hoorde dus ook positieve verhalen over katten met een allergie. Dus ik heb Tessa en nog een andere kat er meteen opgezet. Het heeft eventjes geduurd voordat ze het aten maar nu smullen ze ervan alsof hun leven er van afhangt.

Maar wat ik nu eigenlijk wil vertellen is, dat Tessa 100% van haar allergie af is!!! Ze heeft geen bultjes meer, haar vacht lijkt van fluweel, ze is aanhankelijk geworden, ze is vreselijk actief geworden, haar oogjes glanzen als nooit te voren, ze ligt tegenwoordig heerlijk languit op de grond bij onze voeten op haar ruggetje met haar poten heerlijk wijd (zo horen dames niet te liggen haha) en ze is nog steeds van haar diabetes af.

Ik wou dit gewoon even kwijt omdat ik er vreselijk trots op ben. Onwijs blij dat ik ben overgegaan op de Carnibest. Tessa voelt zich duidelijk als een vis in het water!

Tessa met allergie en dus voor de CB:

Afbeelding

Afbeelding

Tessa zoals ze nu is. Ze zit nu ongeveer anderhalve maand op de CB.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door sylvia
#401615
Wat fijn om te lezen, maar wat triest dat je zelfs de dood van je kat wordt voorgehouden terwijl het probleem gewoon in het voer zit.

Wat een verschil ook, haar ogen zitten beter in haar koppie en ze heeft een mooie gesloten vacht.

nu nog 4 dagen wachten op je kitten :D
Door Laura1982
#401630
Ja, klopt. Haar ogen waren dof. Ze trok zich veel terug en sliep ook veel. Nu is ze aanhankelijk, speelt veel, is super actief en ze ziet er zo goed uit! :)
Door Loeka
#401738
Op die eerste foto is het net een hele oude kat. En nu ziet ze er uit als een echte Brit met een bolle kop ;D
Door Femke
#402212
Loeka schreef: Op die eerste foto is het net een hele oude kat. En nu ziet ze er uit als een echte Brit met een bolle kop ;D
nou inderdaad! op de eerste foto dacht ik: wat een ingevallen koppie zeg, maar op de laatste foto's is het echt een wereld van verschil!!
Ook is de vacht niet meer zo "in lagen" wat voor mij ook altijd een teken is dat een kat niet goed in z'n vel zit!!


Geweldig om te lezen he Laura! En er is geen betere manier om ergens overtuigd van te raken, dan het resultaat met je eigen ogen te zien ;)
Door Nelly
#402291
Fijn dat het nu zo goed gaat met Tessa! En dat van dat fluweelzachte velletje herken ik, heb het toevallig pas op een ander topic gezet :D
Door Laura1982
#402349
Ik zat echt met mijn handen in het haar. De dierenarts heeft mij wel een keer gezegt dat alleen versvlees misschien nog een laatste optie zou zijn.

Toen las ik dus alles over Carnibest en de fokker van mijn birmaantje raadde het me ook aan.

Ik ben echt onwijs blij dat het nu is opgelost. Mijn meisje voelt zich super en ze is zo lief geworden.
Door Borke
#402511
Inslapen was het advies van de dierenarts...
Carnibest was jouw oplossing ;D

Vertel het aan zoveel mogeljik mensen door, wat een fantastisch goed nieuws!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#402608
[quote="Laura1982"]
Ik zat echt met mijn handen in het haar. De dierenarts heeft mij wel een keer gezegt dat alleen versvlees misschien nog een laatste optie zou zijn.

[/quote]

Dat vind ik dus echt te erg voor woorden, vers de laatste optie , dat zou eigenlijk de eerste zet moeten zijn, niet de laatste optie >:(
Door sheela
#402647
Heel blij te horen dat je hartendief aan de betere hand is :D

Nog een geluk dat er dierenliefhebbers zijn die 2-maal of meer nadenken vooraleer het advies om in te slapen op te volgen.
Niet te begrijpen die DA. Zij zouden zich feitelijk moeten abonneren op Barfplaats of in contact moeten komen met holistische DA's.

Dikke kus aan Tessa
Door Doedels
#402681
Wat een wereld van verschil zeg, die voor en na foto's. Wat een prachtig resultaat :D
Door Laura1982
#402735
Ik vertel mijn verhaal aan veel mensen door. Ook op andere forums. Ik wil mensen er van bewust maken dat dit voer het allerbeste is.

Wat ik alleen erg jammer is, is dat ik mijn kater met blaasgruisproblemen maar niet op het vers krijg. Hij heeft toen bijna 2 dagen niks anders gekregen maar hij verdomde het te eten. Blikvoer lust hij niet. En ik wil hem ook niet te lang niks laten eten want hij heeft medicijnen voor zijn hartje :( En ik weet niet wat die doen op een lege maag.

Maar iig zijn 3 van 4 katten op CB!
Door Femke
#402789
[quote="Laura1982"]
Ik vertel mijn verhaal aan veel mensen door. Ook op andere forums. Ik wil mensen er van bewust maken dat dit voer het allerbeste is.

Wat ik alleen erg jammer is, is dat ik mijn kater met blaasgruisproblemen maar niet op het vers krijg. Hij heeft toen bijna 2 dagen niks anders gekregen maar hij verdomde het te eten. Blikvoer lust hij niet. En ik wil hem ook niet te lang niks laten eten want hij heeft medicijnen voor zijn hartje :( En ik weet niet wat die doen op een lege maag.

Maar iig zijn 3 van 4 katten op CB!
[/quote]

sommige katten hebben heeeeeeel lang nodig om over te gaan (de mijne bijna een jaar!). Gewoon volhouden.

Er is wel geschreven over welke 'soorten' CB sommige katten lekkerder vinden dan andere (ik geloof lam en rijst voor honden, en de eend variant??)
Neem daar de volgende keer eens een kilootje van mee, je kunt het altijd proberen toch?

En juist voor een kat met blaasgruis problemen zijn brokken super slecht :-\ ik hoop dat je kat snel vers wil eten ;)
Door Laura1982
#402931
[quote="Femke"]
sommige katten hebben heeeeeeel lang nodig om over te gaan (de mijne bijna een jaar!). Gewoon volhouden.

Er is wel geschreven over welke 'soorten' CB sommige katten lekkerder vinden dan andere (ik geloof lam en rijst voor honden, en de eend variant??)
Neem daar de volgende keer eens een kilootje van mee, je kunt het altijd proberen toch?

En juist voor een kat met blaasgruis problemen zijn brokken super slecht :-\ ik hoop dat je kat snel vers wil eten ;)
[/quote]

Dat klopt! Is erg slecht. Mijn vriend en ik willen het deze week nog eens proberen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door