Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lyadeh
#394678
Onze kater heeft al enige jaren last van "de niesziekte".Nu las ik al een tijd geleden op een site dat bordetella{kennelhoest)ook een van de mogelijke oorzaken kan zijn.Onze honden hebben deiden kennelhoest gehad.Na enige tijd -weet niet meer wanneer- is onze kat gaan hoesten,later kwam er ook gesnotter enzo bij.Nu heeft hij dus de niesziekte.Weten jullie hoe dat precies zit bij katten en bordetella?Hoe kun je bevestigd krijgen dat het bordetella is?Onze dierenarts wil hem interferon voorschrijven,maar dat is voor behandeling van virussen en bordetella is een bacterie.wie weet hier meer vanaf of...is er een site o.i.d. met meer informatie ??de bordetellasite van google heb ik al bekeken. Bedankt gr.Lya(o ja hij is al door meerdere da. gezien ook hom. maar niets gaat tot nu toe "lekker".
Door Debora
#394717
Nou jij zegt wat ik al een tijdje denk eigenlijk. Mijn hond is een paar maanden geleden ingeënt tegen bordetella en niet erg lang daarna (paar dagen) begon mijn kat te snotteren en vieze oogjes enzo. Op internet rondgekeken en ik vond hetzelfde als jij. Na een abkuur is het wel weer overgegaan maar mijn hond gaat niet meer ingeënt worden en al helemaal niet tegen bordetella!
Heeft jouw kat ook chronische niesziekte? die van mij namelijk wel en is dus extra gevoelig heb ik het idee. Beetje stress en mevrouw loopt te snotteren :(
Door lyadeh
#394833
ja ,onze kater heeft inderdaad chronische niesziekte.Het gaat nu weer wat slechter met hem daarom zijn we weer op zoek naar IETS om hem "beter "te krijgen.Over gaat het nooit meer.Wat heeft jullie kat voor AB van de DA . gekregen? Tot nu toe helpt bij onze kat nog niets.Maar ik denk ook dat wij tot nu toe nog geen da. zijn tegen gekomen die de juiste diagnose "bordetella" gesteld heeft. Denk ik >:( ???
Door Debora
#395348
Ik weet niet meer welke ab kuur het was. Volgens mij kreeg ze eerst een injectie en daarna moest ik haar ab druppels geven. Ik zal eens kijken of ik dat flesje nog ergens kan vinden. Het hielp wel gewoon hoor, ze is nu niet snotterig meer
Door lyadeh
#395721
Vanochtend hebben we een mailje van de da die we het laatst geconsulteerd hebben gekregen.Volgens haar kan onze kat geen bordetella hebben ,omdat hij een half jaar geleden een kuur Baytrill heeft gehad.Bordetella is hier gevoelig voor en moet dus üitgeroeid zijn!!Maar ondertussen is hij nog steeds snot en snot verkouden.Zij denkt dat het toch misschien een allergische reactie kan zijn.WE weten het niet meer.4 da .elk een andere mening!!! wat is wijs en wie moeten we nu geloven? ben benieuwd wat jullie kat voor ab heeft gekregen
Door Debora
#396206
Ik heb het gevonden hoor! Ben echt zo'n muts die medicijnflesjes niet weg durft te gooien ivm het milieu enzo :-[
Anyways, wat ik kreeg voor mijn kat, heet Vibravet (doxycyclinehyclaat) Het zijn druppels en is ter behandeling van bacteriële infecties bij hond en kat.
In de bijsluiter staat trouwens dat voor wat betreft de kat (ff citeren en overtypen):
Secundaire bacteriële infecties ten gevolge van het niesziektecomplex veroorzaakt door Pasteurella spp, Bordetella spp., Staphylococcus spp., Streptococcus spp. en E.Coli


Ik hoop dat je er wat aan hebt. Zoals je ziet staat ook bordetella gewoon in het rijtje ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#396815
Bij chronische niesziekte werken antibiotica niet of maar tijdelijk. Maakt niet uit welke, ook die tegen Bordetella.
Door Debora
#397265
Hitam schreef: Bij chronische niesziekte werken antibiotica niet of maar tijdelijk. Maakt niet uit welke, ook die tegen Bordetella.
Klopt inderdaad helaas :( Mijn kat is er wel van opgeknapt dus helpt het weer even maar als het een beetje stressig wordt, kan ze het zo weer krijgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door