Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#393079
Als Janus niet iets opknapt, dan gaan we morgen opnieuw met hem naar de da. Ookal heeft deze ons gezegt dat ze niet goed weten wat er met Janus aan de hand is en dat ze ons alleen maar pijnstiller/ontstekingsremmers konden geven. Er moet iets gedaan worden.

Het leek iets beter te gaan met Janus. Niet echt dat je zegt van hij knapt heel erg op, maar hij liep een beetje (ookal ging het moeilij) en hij leek minder pijn te hebben. Nu heeft hij weer veel pijn aan zijn pootjes en wil er niet meer op staan. We doen er spul op (homeopatisch) en de wond leek kleiner te worden, maar stinkt nog steeds naar pus. Ook het toedienen van zijn medicatie wordt moeilijker en dat is mede de reden dat we met hem naar de da willen. We geven hem 4 x daags bach bloesem druppels, maar hier moet hij ineens van kokhalzen. Ook de homepatische medicatie die we hem 2 x daags door voer moeten doen (krijgt hij door slagroom of vla) laat hij staan. Ik kan het dan met moeite aan hem voeren door het met mijn vinger naar zijn mond te brengen. Hij wil ook niet meer hebben dat we naar zijn pootjes kijken en begint dan klagelijk te miauwen. We vinden het zo erg om het zo te zien.

Dus als het niks verbeterd (ookal is het maar een heel klein beetje) dan gaan we morgenavond "woensdag" weer met hem naar de da. Ze moeten toch iets voor ons kunnen doen...

Het is ook zo moeilijk!. Ik weet dat de bach bloesem en de homeopatische medicatie tijd nodig heeft, maar als hij tot die tijd juist achteruit gaat is het niet om aan te zien. Het doet je gewoon pijn als je hem ziet lopen (poging tot). En die lieverd blijft maar spinnen als je hem lekker aanhaald/aaid.

Ik hoop toch zo dat het weer goed komt met hem...

Bedankt voor jullie steun en interesse.
#393084
Oh joh, wat akelig :'(
Het klinkt een beetje alsof Janus zelf de moed heeft opgegeven. Dat heb ik met katten meegemaakt, dat de da zei dat het misschien nog wel goed kon komen maar de kat besloten had dat het genoeg was. Dan wilden ze helemaal niks meer, niet bewegen, niet eten, niet drinken, alleen maar in een donker hoekje wegkruipen.
Heel veel sterkte en wijsheid gewenst, en heel voorzichtig knuffeltje voor arme Janus.
Door Ine
#393127
Kruimel schreef: Oh joh, wat akelig :'(
Het klinkt een beetje alsof Janus zelf de moed heeft opgegeven. Dat heb ik met katten meegemaakt, dat de da zei dat het misschien nog wel goed kon komen maar de kat besloten had dat het genoeg was. Dan wilden ze helemaal niks meer, niet bewegen, niet eten, niet drinken, alleen maar in een donker hoekje wegkruipen.
Heel veel sterkte en wijsheid gewenst, en heel voorzichtig knuffeltje voor arme Janus.
Liefde kan soms ook loslaten betekenen!
Heel veel wijsheid toegewenst en een lieve knuffel voor Janus. :-*
#393142
Ik zal nooit egoïstisch zijn en voor mijzelf kiezen, maar altijd voor mijn dieren. Helaas hebben wij al vaker de keuze moeten maken om een dier in te laten slapen (te laten gaan). Hier gaf het dier ook zelf aan dat hij/zij zelf de moed had opgegeven.

Maar bij Janus is dit anders. Hij krijgt absoluut niet weg. Als je bij heb komt vraagt hij gelijk om aandacht. Hij eet en drinkt nog goed (water/brokjes en vlees) en als zijn pootjes (lichaam meewerkt) loopt hij nog rond door het huis. Alleen gaat het toedienen van zijn medicatie nu niet echt lekker en hij heeft meer moeite met lopen.

Als Janus nu zelf aangaf niet meer verder te kunnen/willen, dan was de keuze voor ons "makkelijker" (het is nooit makkelijk, maar altijd heel erg emotioneel en moeilijk). Maar nu hij aangeeft zelf nog te willen vechten (ik zie het ook in zijn ogen en voel het aan hem) kan ik hem nog niet opgeven. Ik moet doorgaan voor hem en er echt alles aandoen om hem te kunnen helpen.

Als er nog iemand tips heeft of advies dan hoor ik het graag. Mochten we morgen weer met Janus heen gaan, dan zal ik jullie op de hoogte houden.
#393333
Wat betreft de Bach bloesems zou je volgens mij kunnen overstappen op Gentiaan, voor moedeloosheid door fysieke problemen. Je kunt de remedies ook toedoenen door ze op de binnenkant van de oortjes te smeren of op de voetzooltjes. Hierdoor wordt het ook in het lichaam opgenomen. Wellicht dat het kokhalsen dan achterwege blijft. Verder weet ik weinig van katten en ik hoop dat het allemaal goed komt met je Janusje. Veel sterkte er mee en blijf hem vooral ook maar Reiki geven.
#394507
sylvia schreef: Sterkte!

Ik zou zelf trouwens ook een keer bij een andere DA langs gaan.
Janus is inmiddels door 3 verschillende deskundigen onderzocht. Ik wil het hem ook niet aandoen om bij nog meer mensen langs te gaan.
#394513
Wie weet een lichtpuntje in de duisternis...

Na een paar slechte dagen lijkt het een heel klein beetje beter te gaan met Janus. Hij is zelf weer naar beneden geweest om te schooien om eten. Daarna heeft hij wel weer de hele dag gelegen, maar het is een begin.

De wond (eter plek) bij zijn voorpoot lijkt bijna te zijn verdewenen. Het ziet er tenminste al stukken beter uit.

Het zijn maar hele kleine verschillen, maar alle kleine beetjes zijn fijn. We zullen hem weer eens lekker gaan verwennen met wat vis. Daar is hij gek op.

Ik weet zelf ook dat je bij homeopatische medicatie vaak eerst de klachten ziet verergeren, voordat ze zullen verminderen. Maar het is gewoon zo emotioneel om een dier zo te zien. Je wil zo graag iets voor ze doen, maar je kan niet meer doen dan wat je al doet.

Het lopen gaat nog steeds erg slecht. Zijn achterpoot wil hij bijna niet gebruiken, omdat daar nog steeds een vervelende wond zit. Ik geef hem nog steeds Reiki en masseer hem een beetje. We ontdekten nu ook een knobbel bij zijn achterpoot. Dit is net een soort knikker.

Volgens verschillende da-en zijn dit gewoon klieren. Ik weet het nog wel niet. Als het maar niet heel wat anders is...

We blijven dus hopen voor Janus en gaan stug door met de dingen die we al doen. Bedankt voor jullie interesse en ik hou jullie op de hoogte...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door