Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3457462
Nee, zalm bevat geen thiaminase, dus die mag je gewoon samen invriezen of ontdooien.

Bij andere vis houdt je het idd beter apart.

Zalmgraat is vaak wel vrij kaal (en hard) . En graten stoppen idd een beetje, zij het niet zoveel als bot. Een beetje graatjes kan geen kwaad. maar aangezien je het net voor het laxeren wil geven is het wel handiger filet of kleinere hele visjes te geven, al dan niet in stukken natuurlijk.
Of het werkt hangt ook van je kat af. 1 van mijn kater kan gerust veel vis eten. De ander krijgt al diarree van een hapje...

Aangezien je de kvv minder stoppend wil maken, zou ik het daarbij geven.
Door -sanne
#3457650
pearlsofpassion schreef: ma 06 mar 2023, 11:31 Nee, zalm bevat geen thiaminase, dus die mag je gewoon samen invriezen of ontdooien.

Bij andere vis houdt je het idd beter apart.

Zalmgraat is vaak wel vrij kaal (en hard) . En graten stoppen idd een beetje, zij het niet zoveel als bot. Een beetje graatjes kan geen kwaad. maar aangezien je het net voor het laxeren wil geven is het wel handiger filet of kleinere hele visjes te geven, al dan niet in stukken natuurlijk.
Of het werkt hangt ook van je kat af. 1 van mijn kater kan gerust veel vis eten. De ander krijgt al diarree van een hapje...

Aangezien je de kvv minder stoppend wil maken, zou ik het daarbij geven.
Ik geef nu ‘n dag of 5? ‘S morgens +- 4gram zalm bij 36 gram KVV, ‘S middags geef ik 30 gram KVV en ‘S avonds 14 gram spiervlees aangevuld met KVV tot 50 gram.
Het helpt helaas nog steeds niet… ik snap er niks van..
Ik kom zou niet weten wat ik nog meer kan doen of op welke KVV ik kan overstappen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door