Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3455970
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, heb er de afgelopen jaren wel veel op gekeken i.v.m. voeren van vers vlees. Er komt een beetje een lang verhaal aan, maar ik zit echt met mijn handen in het haar.
Ik heb 17 jaar lang 3 katten gehad, waaronder Nemo. Nemo kreeg ik toen ik nog vrijwilliger was bij de stichting Zwerfkatten. Hij was 8 weken, had ernstige diarree en at niet. Er kwam niks uit de onderzoeken. Ik heb hem als gastgezin in huis genomen om voor hem te zorgen, en heb hem daarna zelf gehouden (liefde op het eerste gezicht). Met een spuitje heb ik hem in leven gehouden, en later ontdekte ik Almo, dat was het eerste waar hij van at (lees: naar binnen schrokte alsof zijn leven er vanaf hing, wat ook zo was). Sindsdien is hij gaan eten, en in de loop der jaren is Nemo een grote sterke kat geworden. Echter is hij altijd blijven overgeven. Ik ben gedurende zijn leven vaak naar de dierenarts geweest, mocht allemaal niet baten, men kon nooit iets vinden. Wel heeft hij Giardia gehad, ik denk al vanaf dat hij klein was. Panacur (ik wist toen niet beter) en later Giardex en homeopathie hebben hem daar vanaf geholpen.

We hebben er al een heel traject op zitten, en ben 10 jaar geleden overgeschakeld op vers vlees. Heb verschillende merken geprobeerd, Carnibest Eend, Oervoer, Alroda, Cat's Nature, Bibi, Darf, Bandit. Kip en rund kan hij niet tegen, lam werd hij goed ziek van. Ik ben, naast de regulieren dierenartsen, bij 4 homeopathische dierenartsen geweest, allemaal waren ze het eens met de vers vlees keuze, maar raadden mij aan om paard, kalkoen, eend en geit te voeren. Zo doe ik het al jaren, en dat ging op zich goed, behalve dat hij toch soms blijft overgeven. Niet meer zo vaak als vroeger, maar toch wel eens per week, soms vaker, soms 2 x per dag als hij slecht gaat. Soms komt er dan ook onverteerd voedsel van de dag ervoor mee. Ook zat hij de laatste tijd wel eens verstopt, en was zijn ontlasting vaak wit. Ik denk dus, teveel bot?


Goed, vorig jaar vond ik Nemo ineens op de grond, met zijn bekkie open, ontlasting en urine liep eruit, hijgde als een gek, stond steeds op en ging dan weer liggen, helemaal van het padje af. Met spoed naar de dierenarts, is helemaal door de molen gegaan, niks gevonden, behalve een serieus kalium-tekort. Bloedwaarden waren goed, hartje was goed, het kan ook iets neurologisch geweest zijn (of combinatie kaliumtekort met neurologisch). Heeft een infuus gekregen, en verder heeft men niks over evt supplement kalium gezegd. Ik kon naar huis met een totaal getraumatiseerde kat, en 1000 euro lichter. Sindsdien is zijn motoriek niet meer goed, loopt alsof hij dronken is, achterpoten zijn verzwakt (typisch voor een kaliumtekort). Kaliumtekort kan dus ontstaan na chronisch braken... ik ben uit mijzelf kalium gaan bijvoeren, een beetje tricky, want dat moet gemonitord worden, maar wegens trauma voor naalden doe ik dat Nemo niet aan op zijn oude dag. Maar hij loopt er inderdaad beter op.

Afgelopen kerst werden alledrie mijn katten ziek. Diarree dat eruit spoot, overgeven, niet eten. Mijn oude poes van 21, heb ik laten inslapen. Die had al zoveel klachten, en ze had een week niet gegeten, kreeg er dus ook geen diarree-remmers in... was vreselijk, maar ze was op. Mijn andere poes, ook 17, werd 3 dagen later ineens ziek, en snachts (met oud en nieuw, vuurwerk) vond ik haar in shock, urine liep eruit, was totaal niet meer aanwezig. Ook zij is naar de DA gemoeten, maar was al half overleden eenmaal daar. Is ook ingeslapen om haar uit haar lijden te verlossen. Dit heeft zo'n grote impact op mij gehad, Nemo was ook nog ziek, at al 4 dagen niet en die diarree bleef maar gaan. Ik was totaal wanhopig en in shock. Heb toen tot mijn grote horror maar uit wanhoop, Royal Canin Gastro Intestinal en diarreeremmers van de dierenarts meegekregen. Om even uit te proberen... brokjes en natvoer. Ik ben er altijd fel op tegen geweest, maar ik moet zeggen... hij doet het er goed op. Geeft niet meer over. Zijn buik rommelt wel, en hij laat windjes (deed hij op rauw nooit), en is ook wel misselijk, maar dat is hij wel vaak. Maar hij wast zichzelf weer uitgebreid en ligt er weer relaxed bij, heb ik hem jaren niet echt zoveel zien doen. Ontlasting is weer goed. (Niemand weet trouwens wat het nou was, waardoor ze zo ziek zijn geworden. Ze komen niet buiten, hebben geen contact met andere dieren.)
Ik wil hem natuurlijk van dat voer af hebben... maar voor mijn gevoel is zijn maag nu zo gevoelig, dat ik het anders moet aanpakken. Ook mag hij echt even niet overgeven vanwege die kalium... ik was gestopt met het kalium-supplement, maar toen takelde hij gelijk weer af. Gelijk weer overgeven, misselijk, veel drinken en plassen, liep slechter. Heel even ging zelfs door me heen, is het niet tijd... maar nu geef ik het weer en is hij weer redelijk, die achterhand blijft zwak, maar springt nog wel op lage dingen, verder is hij okay. Hij geniet nog van veel aandacht, en zijn staart is weer vaker omhoog :D

Hij krijgt probiotica van de Groene Os, kaliumpoeder, krillolie, en wil met een neurologisch pilletje beginnen van de Huisdierendokter zodra hij stabiel is. Ook krijgt hij nog homeopathische middeltjes voor zijn dronkemansgang.

Ik weet nu even niet goed wat te doen. Vers vlees, maar dan zonder bot? En dan langzaam opbouwen? Of goede kwaliteit blikvoer, omdat zijn maag nu zo gevoelig is? Ik gaf hem altijd in twee of drie porties, want in 1 keer gooit hij alles eruit, omdat hij zo schrokt, maar soms geeft hij ook over na 1 theelepeltje. Met dat natvoer nu kan ik hem in 1 keer geven, dat houdt hij binnen. Maar hij geeft echt bij alles over (met rauw voer vooral dus), als hij in 1 keer eet, als hij het uit een schrokbak moet halen (ja, zelfs dan) als hij beweegt tijdens/voor/na eten, als het te lang duurt voor hij krijgt, etc. etc. etc. Wel kreeg hij tussendoor voor de beweging een stuk of 5 brokjes met hoog vleesaandeel, die ik dan door de kamer heen gooide. Ik begrijp nu dat dat echt een no-go is, brokjes gecombineerd met rauw.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik weet het nu even echt niet meer. Ik zoek eigenlijk dus advies voor een oudere kat met een extreem gevoelige maag en die niet altijd goed verteert, die nu op dat ellendige Royal Canin staat. Hele prooien, kippennekken, kwartels, vindt hij trouwens geweldig, maar ook hiervan... altijd overgeven. Ik heb het gevoel dat rauw hem nu te zwaar op de maag ligt. Maar wat te doen?

Ik hoop dat er iemand is die advies heeft, alle tips zijn welkom.
Nemo is mij heel dierbaar, en ik wil hem heel graag helpen zich beter te voelen.

Groetjes, Meem
#3455971
Hi Meem welkom.
Wat een verhaal zeg en wat een zorgenkind.
Normaliter vind ik vers , al dan niet zelf samengesteld, de beste keus maar nu ..
Als hij nu ontspannen is, ondernemend en opgewekt en je niet het idee hebt dat hij pijn heeft of structureel misselijk of diarree heeft zou ik nu kiezen voor het voer waar hij het 'goed' op doet en als dat brokken of blikken zijn dan is het dat.


En die 5 brokjes zolang dat geen gespuug oid veroorzaakt is het natuurlijk gewoon leuk vermaak hè , wij doen speurtochten door het huis (met brokjes ;) )
#3455975
Hi Too, dank voor je
Too schreef:Hi Meem welkom.
Wat een verhaal zeg en wat een zorgenkind.
Normaliter vind ik vers , al dan niet zelf samengesteld, de beste keus maar nu ..
Als hij nu ontspannen is, ondernemend en opgewekt en je niet het idee hebt dat hij pijn heeft of structureel misselijk of diarree heeft zou ik nu kiezen voor het voer waar hij het 'goed' op doet en als dat brokken of blikken zijn dan is het dat.


En die 5 brokjes zolang dat geen gespuug oid veroorzaakt is het natuurlijk gewoon leuk vermaak hè , wij doen speurtochten door het huis (met brokjes ;) )
Hi Too, dank voor je reactie!
Haha leuk, speurtochten :)
Nogal een zorgenkindje ja... maar ik zorg met alle liefde voor hem! Hoewel ik na 17 jaar ook wel moe ben ervan, vooral omdat hij maar blijft sukkelen.
Ik dacht dus ook, ik laat hem gewoon op dat voer voorlopig. Maar nu zie ik hem weer misselijk. Hij geeft niet over gelukkig, maar voelt zich niet helemaal lekker. Snap dat dan niet, want de eerste week op dat voer voelde hij zich echt goed. Ik geef hem meerdere porties op een dag, maar hij blijft dan honger houden na zo'n kleine portie en schreeuwt (echt schreeuwen, niet miauwen) dan het hele huis bij elkaar. Dan geef ik eraan toe omdat ik denk, da's ook niet goed, steeds die honger. Maar dan is dat toch misschien teveel voor zijn maag. Nu bijv. 85 gram natvoer (1 zakje), de ene helft om 8 uur, de tweede helft om 10 uur (normaal om 12 uur, maar nu zeurde hij erom). Hij mag volgens die verpakking 2,5 zakje per dag.
Ik vind het echt zo zielig :(
#3455980
Ik zou zó graag een heel nieuwe invalshoek voor je hebben
Je schreef brok en natvoer, geven beide dezelfde reactie?

Ik ben echt niet thuis in brok/blik maar àls je dat altijd hebt afgewezen -tot nu toe- zou daar dan nog wat te tweaken zijn?
Het gaat nu denk ik vooral om wat voir hem werkt.

Ik moet nl denken aan honden die het uiteindelijk goed/beter deden op/tot rust kwamen mbv .. bijvoorbeeld hypoallergeen voer op basis van insecten of bv. kwalitatief hoogwaardig blik. Dat zijn dan wel ervaringen met honden maar misschien is er ook voor katten iets in die richting.
Van BP-er Siberiënne weet ik dat haar hond ondanks alles dit nodig had om 'tot rust te komen' qua ingewanden. Ik weet de ins en outs niet meer van hun ervaringen maar dat zou je haar wel kunnen vragen
#3455985
Ik ben normaal ook fel voor rauw. Dat is globaal genomen gewoon het beste voer. Punt.

Maar...
Jouw kat is duidelijk geen gemiddelde kat. Het werkt niet voor alle katten zo. En hij is 17!
In dit stadium is het enige dat telt dat hij zich zo goed mogelijk voelt en dat hij zijn kalium binnen krijgt.
Het enige!
Dat dit minderwaardig voer op termijn aftakeling geeft en niet het allerbeste is voor z'n lichaam, is, naar mijn mening, niet iets waar je in deze situatie wakker van moet liggen. De meeste gevolgen gaat hij toch niet meer ondervinden. (sorry :-[ )

Het zou anders zijn moest hij nu vb nierfalen hebben (bloedwaarden worden regelmatig grondig getest neem ik aan). Dan is brok echt heel slecht en zou dat z'n levensverwachting aanzienlijk verkorten.
Maar bij andere aandoeningen denk ik dat niet. Kwaliteit van het leven staat nu echt voorop.

Brok (en blik want dat kan je probleemloos combineren, best zelfs) heeft ook het voordeel dat je vb zonder zorgen een maagzuurremmers kan proberen. Misschien helpt dat hem wel van z'n misselijkheid af... Misschien ook niet, misschien heeft hij net maagzuur tekort, dat valt uit te proberen en met je DA te bespreken. Maar zoiets is lastiger bij vers omdat dat maagzuur echt nodig is om rauw te verteren en de bacteriën te doden. Bij brok en blik maakt dat minder uit. Dat is door de verhitting al half verteerd.

Voor mij persoonlijk zou in deze situatie, op deze leeftijd, zelfs prednison een optie zijn, moest hij zich daarvan beter voelen en niets anders werkt.
Dat is serieus rommel, en geeft vb grote kans op ontwikkelen van diabetes als ze het jaren aan een stuk krijgen. Maar wees eerlijk, op zijn leeftijd...
Ik zeg niet dat het werkt he. Misschien komt zijn misselijkheid van iets waar prednison geen invloed op heeft. En ze krijgen er doorgaans ook erg grote honger van, misschien voelt hij zich daar nog slechter van dan van de misselijkheid. Ik zou het zowiezo pas als allerlaatste inzetten, als de rest niet werkt.

Als je toch weer rauw wil proberen zou ik idd kvv zonder bot geven en magere smaken. Eerder konijn, paard of hert of zo, geen geit of eend.
Of zelf samenstellen met vlees en orgaan waar je't vet vanaf kan snijden en dan een calciumsupplement toevoegen.

Veel sterkte trouwens met het verliezen van je andere katten op zo'n korte termijn. Wat vreselijk! :-\
#3456015
Too schreef: vr 20 jan 2023, 11:16 Ik zou zó graag een heel nieuwe invalshoek voor je hebben
Je schreef brok en natvoer, geven beide dezelfde reactie?

Ik ben echt niet thuis in brok/blik maar àls je dat altijd hebt afgewezen -tot nu toe- zou daar dan nog wat te tweaken zijn?
Het gaat nu denk ik vooral om wat voir hem werkt.

Ik moet nl denken aan honden die het uiteindelijk goed/beter deden op/tot rust kwamen mbv .. bijvoorbeeld hypoallergeen voer op basis van insecten of bv. kwalitatief hoogwaardig blik. Dat zijn dan wel ervaringen met honden maar misschien is er ook voor katten iets in die richting.
Van BP-er Siberiënne weet ik dat haar hond ondanks alles dit nodig had om 'tot rust te komen' qua ingewanden. Ik weet de ins en outs niet meer van hun ervaringen maar dat zou je haar wel kunnen vragen
Dank je wel voor de tip, ja, misschien dat ik in mijn hoofd ook gewoon moet omschakelen om idd op brok en blik te blijven... en dan daarin langzaamaan uit te proberen wat wel en niet werkt. Hij is zo gevoelig op zijn maag dat ik na 1 hap wel kan zien of hij er tegen kan of niet. Wie weet moet hij gewoon een periode tot rust komen en stabiliseren, dat ook die kalium weer een beetje stabiel wordt. Vorige week had hij nog 3 x overgegeven in 4 dagen, wellicht dat het dan ook niet vreemd is dat hij dan nu weer meer door zijn pootjes zakt en nog wat misselijk blijft. Nou ja, ik blijf het even proberen op Royal Canin, en met de tijd wellicht wat betere dingen proberen. Op brok is hij trouwens wat misselijker dan op natvoer. Ik geef hem dus ook meer natvoer dan brokjes. Bedankt voor je hulp in ieder geval!
#3456019
pearlsofpassion schreef: vr 20 jan 2023, 11:46 Ik ben normaal ook fel voor rauw. Dat is globaal genomen gewoon het beste voer. Punt.

Maar...
Jouw kat is duidelijk geen gemiddelde kat. Het werkt niet voor alle katten zo. En hij is 17!
In dit stadium is het enige dat telt dat hij zich zo goed mogelijk voelt en dat hij zijn kalium binnen krijgt.
Het enige!
Dat dit minderwaardig voer op termijn aftakeling geeft en niet het allerbeste is voor z'n lichaam, is, naar mijn mening, niet iets waar je in deze situatie wakker van moet liggen. De meeste gevolgen gaat hij toch niet meer ondervinden. (sorry :-[ )

Het zou anders zijn moest hij nu vb nierfalen hebben (bloedwaarden worden regelmatig grondig getest neem ik aan). Dan is brok echt heel slecht en zou dat z'n levensverwachting aanzienlijk verkorten.
Maar bij andere aandoeningen denk ik dat niet. Kwaliteit van het leven staat nu echt voorop.

Brok (en blik want dat kan je probleemloos combineren, best zelfs) heeft ook het voordeel dat je vb zonder zorgen een maagzuurremmers kan proberen. Misschien helpt dat hem wel van z'n misselijkheid af... Misschien ook niet, misschien heeft hij net maagzuur tekort, dat valt uit te proberen en met je DA te bespreken. Maar zoiets is lastiger bij vers omdat dat maagzuur echt nodig is om rauw te verteren en de bacteriën te doden. Bij brok en blik maakt dat minder uit. Dat is door de verhitting al half verteerd.

Voor mij persoonlijk zou in deze situatie, op deze leeftijd, zelfs prednison een optie zijn, moest hij zich daarvan beter voelen en niets anders werkt.
Dat is serieus rommel, en geeft vb grote kans op ontwikkelen van diabetes als ze het jaren aan een stuk krijgen. Maar wees eerlijk, op zijn leeftijd...
Ik zeg niet dat het werkt he. Misschien komt zijn misselijkheid van iets waar prednison geen invloed op heeft. En ze krijgen er doorgaans ook erg grote honger van, misschien voelt hij zich daar nog slechter van dan van de misselijkheid. Ik zou het zowiezo pas als allerlaatste inzetten, als de rest niet werkt.

Als je toch weer rauw wil proberen zou ik idd kvv zonder bot geven en magere smaken. Eerder konijn, paard of hert of zo, geen geit of eend.
Of zelf samenstellen met vlees en orgaan waar je't vet vanaf kan snijden en dan een calciumsupplement toevoegen.

Veel sterkte trouwens met het verliezen van je andere katten op zo'n korte termijn. Wat vreselijk! :-\

Dank je wel voor je reactie :)
Ja, mijn twee andere katten... kan het nog steeds niet geloven. Die ene was geen dag ziek geweest in haar leven, die werd 's ochtends ziek, en 's avond was ze dood.

Toch fijn om dit verhaal even gedeeld te hebben, want dan kan ik toch meer berusten in dat (vreselijke Royal Canin) voer... inderdaad, zijn kwaliteit van leven staat voorop, en het is zeker geen gemiddelde kat... en wat je zegt, de gevolgen van dat eten maakt hij waarschijnlijk niet meer mee.
Vorig jaar mei is zijn bloed voor het laatst gecheckt, alle waarden waren perfect, behalve die kalium dus. Hij heeft toen een nacht moeten blijven, en heeft daar een serieuze tik aan over gehouden. Ik kreeg hem terug in zijn box, lag ondersteboven in de verte te staren... dacht echt dat hij door was gedraaid, hij was er gewoon niet meer. De dierenarts merkte ook op dat ze hem 'vreemd' vond. Maar na een paar dagen werd ie toch weer een beetje de oude. Ze hebben hem toendertijd om de paar uur bloed afgenomen, en steeds roesjes moeten geven, en een infuus, en een hartfilmpje. Dat is hem niet in de koude kleren gaan zitten. Bloed afnemen is al jaren geen optie, dus dat moet altijd met een roesje, maar de vervoersbox in ging ook al niet meer. Ik denk dat ik hem een groter plezier doe met inslapen, dan steeds die onderzoeken :( Bij mijn andere poes (van 21) lag dat anders, dat was een taaie, die kon het allemaal wel een plek geven. Maar Nemo is extreem gevoelig en kan niet berusten in die dingen. Dus onder controle staat hij niet, toen hij jonger was wel, maar nu... ga ik gewoon roeien met de riemen die ik heb. De andere opties ga ik zeker eens onderzoeken. Inderdaad is het nu kalium binnenkrijgen, en niet overgeven, het allerbelangrijkste. Wie weet met de tijd, wat er gebeurt, als hij langer dan een week niet overgeeft? Onwijs bedankt voor het meedenken en de adviezen!! Heel fijn
#3456041
Als het laatste bloedonderzoek in orde was, is er geen reden om te denken dat zijn problemen door iets komen dat je daarin kan zien.
Dus ook niet dat hij nierfalen zou hebben. Vorig jaar is niet zo lang geleden.
Misschien zou het op zijn leeftijd beter elke 6 maand gedaan worden maar niet als hij er zo fel op reageert en alles nog in orde was.

Je zou wel kunnen overleggen ivm een maagzuurremmer te proberen of een anti-misselijkheids of anti-braak middel.. Geen idee welke nadelen daaraan hangen. Maar dat valt zonder verder onderzoek wel uit te proberen als hij het in natvoer opeet...
Niet alles tegelijk natuurlijk he.
Heb je het met je DA al ooit over zoiets gehad?
#3456054
pearlsofpassion schreef: vr 20 jan 2023, 23:12 Als het laatste bloedonderzoek in orde was, is er geen reden om te denken dat zijn problemen door iets komen dat je daarin kan zien.
Dus ook niet dat hij nierfalen zou hebben. Vorig jaar is niet zo lang geleden.
Misschien zou het op zijn leeftijd beter elke 6 maand gedaan worden maar niet als hij er zo fel op reageert en alles nog in orde was.

Je zou wel kunnen overleggen ivm een maagzuurremmer te proberen of een anti-misselijkheids of anti-braak middel.. Geen idee welke nadelen daaraan hangen. Maar dat valt zonder verder onderzoek wel uit te proberen als hij het in natvoer opeet...
Niet alles tegelijk natuurlijk he.
Heb je het met je DA al ooit over zoiets gehad?
Ik ben al een tijd niet meer met hem bij mijn huidige dierenarts geweest. Dat bloedonderzoek vorig jaar was in de spoedkliniek, dat was in het weekend. Als ik iets wil meekrijgen voor hem, moet ik op consult komen. Ik doe daar normaal gesproken niet moeilijk over... maar naast de angst en paniek die ik hem niet wil aandoen, krijg ik hem ook niet meer in een vervoersbox. Heb jaren bij de zwerfkattenopvang in Rotterdam gewerkt, veel ervaring met katten, maar ik heb nog nooit zo'n kat meegemaakt! Ook niet met Gabapentine, Bach rescue, valeriaan, hij vecht inmiddels tot op de dood... Maar vanochtend zie ik hem weer heel de tijd misselijk, en hij zakt ook weer meer door zijn achterpoten. En, vergeten te vertellen, hij heeft nu regelmatig van die spierschokjes door zijn hele lichaam. Ik had de dierenarts voor aan huis besteld maandag, om te kijken of die het voor elkaar krijgt bloed te prikken, maar ik had hem afgezegd omdat ik hem ineens zo zag opleven en ik misschien te enthousiast was. Kan hem alsnog een keer laten komen natuurlijk. En dan kijken of het nou toch die kalium is (die ik maximaal supplementeer dus weet niet wat ik daar verder mee zou moeten), of toch iets neurologisch blijkt te zijn. Of dat hij spiermassa verliest door de Royal Canin en dus nog zwakker wordt in zijn pootjes. Zijn botten steken nu wel meer uit dan toen hij vers kreeg.
Ik ga vandaag Ziwipeak hert halen, eens kijken hoe hij het daarop doet. Kan me niet voorstellen dat, ondanks dat die Royal Canin formule voor maag en darmen is, en hij niet overgeeft, dat voer goed is voor hem... :-\
#3456096
Nee :( En die buik rommelt als een gek!
Hij geeft niet over, maar hij is wel misselijk.
Ik ben iets anders aan het proberen nadat ik deze website had gevonden:
https://feline-nutrition.org/health/fel ... -treatment
Ze hebben het over een introduction diet voor katten met IBD.
Kippenbouillon en dan ook meegekookt kippenvlees voeren totdat de klachten over zijn.
Ik dacht altijd dat hij niet tegen kip kon, maar ik heb hem nooit puur kip of kippenbouillon gegeven. Was altijd in brok of natvoer, dus had misschien ook iets anders kunnen zijn.
Ben gisteravond begonnen, biologische kip, en hij houdt het binnen. Maar vooralsnog zie ik hem wel zijn lippen wat likken (ik denk misselijk, of maagzuur) en is hij een beetje stilletjes, zit bij de verwarming (normaal blijft ie doorzeuren om eten). Heeft echt maar drie stukjes op ofzo.
Maar dat likken doet hij sinds een paar dagen ook op dat Royal Canin.
Dus even aankijken en duimen of die kip wat wordt.
Heb anders nog konijn gehaald van Cats Nature (80 %rugstuk en 20% hart, misschien teveel bot?) en Alroda.
Zit te denken om zelf te gaan malen, precies afgestemd op zijn behoefte.
Misschien dat dat overgeven ook kwam doordat het te koud was (was altijd 's sochtends en dan warmde ik niet op, voel ik me nu heel schuldig over) en omdat de maling misschien te grof was/teveel bot.
Vind het moeilijk om nu te gaan experimenteren met kans dat hij gaat overgeven of ziek word, maar dat constant misselijk zijn en rommelende buik is ook niks...
#3456108
Ik lees in je berichten dat natvoer beter lijkt te vallen dan droge brokken. Weet niet in hoeverre het een optie is om hem op natvoer te zetten? Van Royal Canin is natvoer ook compleet voer. Bij andere merken wisselt het dus dan is het even kijken op de verpakking of het aanvullend is of compleet.

Want wat je zegt, niet goed voelen is niet fijn :-\
#3456134
Ik gaf hem natvoer van Royal Canin, die Gastro Intestinal, en daarvan deed hij niet overgeven, maar zijn buik rommelt, hij is misselijk en laat windjes. Ook zie ik zijn spiermassa afnemen...
Ik heb nu via de website feline-nutrition het advies gelezen om katten met maagdarmklachten op bouillon van kippenbotten te zetten (met wel vlees ook). Dat geef ik hem nu twee dagen, hij lijkt iets op te knappen, en niet overgegeven :D van daaruit ga ik toch weer rauw proberen. Ik kan echt niet leven met die Royal Canin (behalve als hij het er echt goed op zou doen), eventueel wel ander natvoer, maar eerst even rust in zijn spijsvertering... ben voor het eerst in tijden weer positiever :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door