Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mollemina
#3454374
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en nieuw in de wereld van vers vlees voor katten. Wij hebben 2 katten die van de straat gered zijn. Een is een ragdoll achtige van ongeveer 5 en de nader een britse langhaar achtige van ongeveer 3.
Met de ragdoll achtige (Donna) zijn we nu bijna anderhalf jaar aan het klungelen. Ik ben op zoek naar tips en adviezen mbt voeding.

Ze is een klein poesje, woog altijd tussen de 2,8kg en 3,0kg. Sinds afgelopen januari woog ze nog maar 2,2kg en hebben we bloedonderzoek laten doen bij de dierenarts. Hieruit kwam dat ze een iets verhoogd SDMA had. De urinetest wees uit dat ze een beetje moeite heeft met concentreren van de urine. Sinds die tijd hebben we haar (en de andere kat dus ook maar) op nierdieet van RC gezet. eind augustus opnieuw bloed laten testen en de SDMA was iets lager dan in januari. maar ik merk aan haar dat ze niet happy is. Ze plaste toen op verschillende plekken in huis (inmiddels niet meer) en schooit om eten (deed ze voorheen nooit) en zet nog steeds niet aan qua gewicht.

Op advies van de dierenwinkel (hij heeft zelf een orthomoleculaire achtergrond) nu sinds 3 weken worstjes van Bravoer aan het geven (dat is eigenlijk hondenvoer). Met wisselend succes qua smaken (eend no way, lam no way, kip mwa, hert mwa, zalm yess, urker mix yessss). Ze hebben een uitgebreid scala aan vleessoorten maar ik merk dat mevrouw het liefst in de vissmaken zit.