Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door -sanne
#3449318
Ik ben zojuist met m’n kittens bij de dierenarts geweest.
Het kleine kitten doet het super goed maar blijft vieze oogjes houden. Dit kan met voeding te maken hebben. De andere heeft keelontsteking. Ze adviseerde om ze enisyl-f te gaan geven.
Wat is jullie mening hierover?
Nadat de groei en de ontlasting van het kleine katertje goed was ben ik begonnen met vers vlees. Aangezien die vieze ogen van voedingsgevoeligheid kan komen ga ik maar weer terug op I/D voer 😕
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3449334
Ik heb echt nog nooit gehoord van een dier dat vieze ogen kreeg van rauwe voeding. Van brok wel ja, dat komt bij hondjes nogal vaak voor.

Had hij het voorheen ook, of niet ?
Het kan misschien ook dezelfde bacterie of virus zijn als die keelontsteking bij de andere. Heel wat van die virussen tasten beide aan en prutogen is vaak gelinkt met luchtweginfecties.
Door -sanne
#3449346
Hij had ook al vieze oogjes toen hij kwam. Het is geen snot maar zwarte korrels die in zijn ooghoeken plakken.
Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe.. zijn poep blijft te zacht. Ik gaf hem de laatste tijd brokjes en vlees door elkaar. Misschien ook niet zo’n goed idee. De dierenarts Gaf mij niet het idee dat het met elkaar te maken had qua calici en oogjes.
Ps ik zie nu ook weer zwarte korrels/opgedroogde uitvloeing uit zijn neusgaten…
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3449352
Calici slaat bij kittens juist erg vaak op de ogen. En andere nies virussen (want die zijn zelden alleen) ook.
Ik zou hem zeker mee behandelen. Tis super besmettelijk en het wordt zo snel ernstig bij die kleintjes.

Ik zou geen brokken met vlees mengen nee. Als je enkel vlees niet ziet zitten hou het dan even bij brok en blik. Maar uiteraard ben ik niet van mening dat dat beter is.
Over de ontlasting valt ook weinig te zeggen zolang hij nog blik krijgt. Blik geeft altijd slappe ontlasting. Maar als zn buik niets anders verdraagt is dat natuurlijk voor nu wel het beste, daar niet van he. En als hij nu antibiotica gaat krijgen voor de nies gaat dat de boel ook verslechteren.
Als het wel slecht blijft (eens de nies genezen ed) , zou ik toch vermoeden dat er een serieus spijsverteringsprobleem is en het zou goed kunnen dat z'n groeiachterstand daar vandaan komt.. Aan jou de vraag hoe ver je wil gaan want eigenlijk heeft hij dan een internist en een heel grondig onderzoek nodig.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door