Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door -sanne
#3448185
Hoi hoi,
Mijn kitten heeft malabsorptie en krijgt daar sinds iets meer dan een week I/D en A/D voor. Ik denk dat hij hier al vanaf 4 weken mee rondloopt (is nu 22 weken) of er moet nog iets anders aan de hand zijn.
Zijn poep gaat beter als ik hem afgepast eten geef. Hij eet per dag ongeveer een half blik I/D en een half blik A/D
Wanneer zou hij beter moeten gaan groeien?
Misschien weeg ik te vaak maar in de laatste 4 dagen is hij niet aangekomen op de weegschaal.
Ik maak me veel zorgen.
Hij doet het op zich goed, is speels en eet goed maar weegt 1145 gram.
Ik bel sowieso maandag de dierenarts maar even. Maar ik zoek naar mensen die ervaring hebben met deze aandoening.
Door Too
#3448236
pearlsofpassion schreef: zo 14 aug 2022, 08:26 Hoe groot zijn die blikjes? Toch geen 600 of 800gr vermoed ik?
Krijgt hij zo wel genoeg eten?
De a/d is hoger in energie: 3/4 blik per dag is voorgeschreven voor katten van 2 kilo.
De i/d blikjes : 1,5 blik per 2kg kat

Wat dat betreft zitten ze best aardig op schema
Door -sanne
#3448240
De blikjes zijn 156 gram. Maar het is wel powerfood. Een kat van 3-4 kg zou genoeg hebben aan 1 blikje.

Ik geef hem nu onbeperkt omdat zijn poep al 2 dagen goed is. Hopelijk werkt dat!
Door -sanne
#3448241
Too schreef: zo 14 aug 2022, 10:09 De a/d is hoger in energie: 3/4 blik per dag is voorgeschreven voor katten van 2 kilo.
De i/d blikjes : 1,5 blik per 2kg kat

Wat dat betreft zitten ze best aardig op schema
De i/D vindt hij niet zo lekker dus ik meng het door elkaar. Maar van de I/D zou hij dus wel wat meer mogen eten. Nu doe ik 50/50
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3448248
Ik weet wel dat stiefzus van mijn vriend meerdere kleine poesjes rond heeft lopen. Geen idee of die malabsorbtie hebben. Ik dacht serieus dat het poesje nog een kitten was omdat ze zo klein was. Bleek echter volwassen poes te zijn van jaar of 4 en de andere kleine poes die er rond liep was haar dochter maar ook al volwassen en net zo klein. Maar die functioneerden verder gewoon normaal.
#3448290
Too schreef: zo 14 aug 2022, 10:09 De a/d is hoger in energie: 3/4 blik per dag is voorgeschreven voor katten van 2 kilo.
De i/d blikjes : 1,5 blik per 2kg kat

Wat dat betreft zitten ze best aardig op schema
Nou, dat weet ik niet...
Een kitten eet vlot de helft meer dan een volwassen kat. Als je er dan nog rekening mee houdt dat hij groeiachterstand heeft..
:-\
Door -sanne
#3448392
Hij krijgt nu onbeperkt en lijkt 100 gram aangekomen te zijn 😀
Ik heb ook het idee dat hij steeds beter gaat eten. Vrijdag heb ik een afspraak bij de dierenarts. Alles hangt af van zijn gewicht…
Door -sanne
#3448757
Hierbij een update over mij kitten.
Volgens de dierenarts is hij het ‘kneusje’ van het nest geweest, meer vatbaar voor alles zoals wormen, virusjes, virusjes Vd moeder tijdens de dracht, minder goede tepel gedronken etc. Ook lijken zijn kleine hersens niet helemaal goed ontwikkeld. Hij is heel erg scheel, verschillende grootte in pupillen en nystagmus. Dat moet ik in de gaten houden maar merk tot nu toe geen neurologische problemen gelukkig. Hij is vorige week weer ontwormd voor de zekerheid en krijgt nog steeds I/D en A/D. Hij kreeg diarree van de A/D en nu ik hem meer I/D geef heeft hij geen diarree meer. Vorige week woog hij 1300 gram :D en nu bijna 1500 dus hij doet het echt heel goed. Ik ben zoooo blij! Ik merk aan alles dat hij veel beter in zijn vel zit. Hij werd na 3 weken steeds drukker en kroeleriger.
Iedereen bedankt voor de tips.
P.s. Ik meng elke dag wat vlees door zijn I/D en dat gaat goed!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door