Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door -sanne
#3447706
Na de eerste vaccinatie is ons kitten bij de fokker zo ongeveer gestopt met groeien.
Na een kuurtje prednison is hij weer begonnen met wat te groeien.
Hij krijgt bij mij Carnibest maar zou ik hem nog iets erbij kunnen geven om hem aan te laten sterken, dikker worden en groeien? Of is Carnibest genoeg?
Door hannabelgje
#3447710
Klinkt niet erg goed. Prednison remt normaal de groei en wordt daardoor liever niet gegeven aan dieren in de groei. Klinkt heel hard maar ik zou nog eens goed nadenken voor ik dit kitten in huis nam. Er zou best iets heel serieus mis mee kunnen zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door -sanne
#3447711
Hij is meerdere malen bij de dierenarts geweest en is op zijn groei na helemaal goed gekeurd. Ontlasting onderzoek was ook goed..
Door eelke
#3447712
-sanne schreef:Hij is meerdere malen bij de dierenarts geweest en is op zijn groei na helemaal goed gekeurd. Ontlasting onderzoek was ook goed..
Maar als dat dezelfde dierenarts is als die de prednison gaf, na wat Hanna zegt?
Door hannabelgje
#3447716
Dat heb ik ook ooit gedaan maar dat doe ik echt nooit meer.
Maar als ie er al is dan zou ik hem/haar op volledig vers zetten en het liefste zelf samengesteld. Dan weet je precies wat je voert. Carnibest zou mijn keuze niet zijn omdat daar rijst in zit. Ik zou dan liever alleen vlees geven zonder toevoegingen van koolhydraten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door -sanne
#3447717
Wat zou jouw keuze zijn als je een KVV zou kiezen?
Donderdag heb ik een afspraak voor hem bij mijn eigen dierenarts.
Wat was het probleem bij jouw kitten?
Hij eet overigens als een dijker 😊
Door hannabelgje
#3447718
Ik heb zelf niet veel ervaring met kvv voor katten. Vroeger gaf ik bibi. Je hebt ook barfmenu, kivo, darf. Zelf voer ik voornamelijk barf. Dat eten ze ook het liefste.
Mijn kat had een hartafwijking en is net iets meer dan een jaar oud geworden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door -sanne
#3447726
Wat ontzettend verdrietig.. dat is er dus niet uitgekomen bij het luisteren van de dierenarts? Hij hij verder ook geen klachten?
We wachten af met dit kleine ding. Ik zorg zo goed mogelijk voor hem.
Hij heeft net tijdens een hoop gegrom en geblaas bijna een heel kuiken op. Hij vond het heerlijk! 😻
Ik ga op zoek naar BiBi! Bedankt.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door