Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3446756
image.jpg
image.jpg (2.11 MiB) 8272 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (2.09 MiB) 8272 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (2.12 MiB) 8272 keer bekeken
Charlie…. En ook Chaplin, zelfde stickers en data….
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3446758
Ik denk dat die eerste Eurican Rabisin is.
Voor Rabiës. Wordt in Nederland normaal niet gegeven.
Staat overigens ook bovenaan de pagina :)

--
De derde is in ieder geval Purevax RCP.
https://diergeneesmiddelen.info/vaccins/purevax-rcp
Dat is de normale vaccinatie voor niesziekte (feliene virale rhinotracheïtis en felien calicivirus) en kattenziekte (feliene panleucopenie).
Eerste injectie bij 9 weken, daarna booster bij 12 en nog een keer op 1 jaar.
Daarna is kattenziekte alleen eens per 3 jaar nodig (en gebruiken ze elk jaar Ducat voor niesziekte).
Overigens heb ik ze na de 1e jaar enting nooit meer laten enten. Ik geloof dat ze veel langer beschermd blijven.

(Ik zie nu trouwens ook dat Purevax gewoon elke 3 jaar adviseert, dus niet niesziekte elk jaar ??)
Er is 1 vaccin dat een 3-jaarlijkse herhaling voor zowel katten- als niesziekte aanbeveelt (Purevax RCP), de rest adviseert jaarlijkse herhaling voor alle onderdelen, behalve Nobivac Tricat Trio die voor kattenziekte een herhalingsfrequentie van 3 jaar en voor niesziekte 1 jaar aanhoudt.
https://www.dierenvaccins.nl/kattenziek ... chlamydia/

--
De tweede is wat moeilijker. Handschrift van dierenartsen hé :D
Bovenaan de pagina staat wel echinococcus. En dat heeft betrekking op wormen e.d.
Echinokokkose is een ziekte die wordt veroorzaakt door een parasiet: Echinococcus granulosus of Echinococcus multilocularis. Dit zijn kleine lintwormen van honden en vossen waarvan de eitjes zich bij de mens tot een blaasworm kunnen ontwikkelen.
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/echinokokkose

Ik lijk daar ook "Milb" (milbemax ??) te zien maar wat ervoor staat weet ik niet.
Maar ze hebben dus wel iets gehad voor ontworming op dat moment.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3446759
Ok thanks…. Mn hoofd staat er op dit moment ook niet naar om het zelf uit te pluizen, sorry :-\ …..
Ik was sowieso niet van plan om ze nog te laten inenten, aangezien ze niet buiten komen….. Ontwormen laat ik nog ff zo… Wil ze eerst 100% thuis laten voelen (wat al behoorlijk goed gaat ;) ) en wat aan laten komen; voor mn gevoel kunnen ze nog wel iets aankomen :biggrin2: ….
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3446775
Ik heb de foto's in je ander topic bekeken en Chaplin is zeker niet mager hoor. Eerder wat te dik. Zn buik komt behoorlijk laag.
Bij Charlie is dat moeilijker te zien door z'n langere vacht maar op die foto van z'n achterkant lijkt hij toch ook zeker niet te mager. Als z'n bekken smal oogt denk ik eerder dat z'n buik te breed komt, want dat bekken is niet smal.

Bedenk dat 90% van de katers die je ziet gewoon te dik zijn he.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door