Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#3440097
Hoi allemaal,

aanstaande donderdag is het zover (en ik zie er behoorlijk tegenop, kan ik wel zeggen (heeft ook te maken met het feit dat ik 3 weken geleden mijn lieve oude tijger Nachi heb moeten laten gaan)): mijn kleine muisje Zenzi wordt gesteriliseerd.

Zenzi heb ik, samen met haar broertje Yango, in augustus in het bos gevonden. Van de 2 is zij de meest angstige en gereserveerde. O.a. om die reden is Yango eerst gecastreerd.
Ik acht Zenzi dan ook ontsnapgevaarlijk en dus de reis naar de dierenarts en het verblijf aldaar vind ik al spannend.
Is er iets wat ik kan doen om haar te ondersteunen? Bach Bloesem, Traumeel?

En dan, na de operatie? Hoe houd ik haar kalm? Ze is nogal een wervelwind, trap of trap af racen, overal op springen...

Wie heeft er tips?

Dank dank dank :)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3440101
Toen ik onze poes rustig moest houden moest ik haar in een bench houden. Maar dat betrof een flinke buikoperatie en is uitzondering bij katten (betrof toen complexe liesbreuk waarbij ze absoluut niet mocht springen).

Over het algemeen is de ervaring dat ze bij sterilisatie een medical pet shirt aan krijgen en dat er verschillende katten zijn die denken dat ze daarmee niet kunnen bewegen. Dat kan al helpen met het rustig houden en de wond beschermen.
Door hannabelgje
#3440124
Ik zou haar de uren na het ophalen in een veilige kamer zetten. Bijvoorbeeld je slaapkamer. Als de narcose uitgewerkt is dan kunnen ze gewoon alles weer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door