Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3440056
Slecht eten heb ik vaker gehoord bij novacam (nsaid) en dat wanneer er mee werd gestopt er weer goed werd gegeten. Maar Siepie had natuurlijk ook duidelijk koorts dus kan ook juist heel goed daardoor komen aangezien Siepie al slecht ging eten voordat ze nsaid kreeg als ik het goed heb onthouden?

Hoe dan ook, heel fijn dat ze vandaag alweer meer zichzelf was :-*
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3440062
Ja, maar als je koorts hebt is het ook niet zo'n probleem om een maar dagen slechter of niet te eten. Das heel normaal en je lichaam breekt dan gemakkelijk vet af want wil dan ook geen energie verspillen met verteren maar enkel de oorzaak van de koorts te bevechten.

Kan idd van beide komen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3440071
Novacam kreeg ze alleen in een injectie want van het orale middel ging ze inderdaad braken. Ze heeft een andere injectie (imipramide dacht ik) gehad bij die vieze tent, die werkte volgens mij wel een heel stuk beter dan de novacam. En ze at inderdaad al slecht voor ze de NSAID kreeg.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3440075
Zojuist voor de zekerheid haar temp opgemeten omdat ik morgen en overmorgen niet thuis ben.
39.5.

Ik sta in de wacht bij de DA weer. :-\
Ik snap er niks van.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3440077
Ik zit te denken, Siepie is natuurlijk verhuist in september. In november is Cato gekomen.

Als kitten heeft Siepie niesziekte gehad en is daar 2x bijna dood aan gegaan. Het is chronisch geworden. Waarschijnlijk is verhuisstress in combi met de chronische niesziekte de reden geweest dat haar tanden zo slecht zijn geworden in november/december.

Zou dit nu ook weer reden kunnen zijn voor de koorts? Ik vind haar ook wat vol klinken namelijk.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3440084
Het is natuurlijk niet uitgesloten dat door een verminderde weerstand door stress de niesziekte opspeelt. En koorts en een verminderde eetlust (mede door slechter ruiken) horen wel bij de symptomen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3440107
Ik was bij een nieuwe DA. Eentje om de hoek hier. Met Ziva en Lea ook wel eens geweest vroeger. Ik heb deze vrouw miss 1x eerder gezien. Super prettig persoon. Heel secuur, denkt hardop na en gaat alle opties langs.

Niesziekte leek haar niet aannemelijk. Ze heeft uitgelegd waarom en ik vond haar uitleg logisch.
Het kon haar linker nier zijn want die vond ze niet prettig met aanraken, maar het kon ook een klierige alvleesklier zijn, of haar blaas.
En AB leek haar wel zinnig en wilde ze prima geven maar ja, wat is er nu toch aan de hand.
Ik kon naar het dierenziekenhuis voor een uitgebreide echo door een radioloog maar haar collega kon het ook, alleen is hij geen radioloog dus kan iets missen. Ik ben ook geen radioloog maar snap ook wel welke structuren wel en niet goed zijn.

Ze is dus nog bij de DA. Ze krijgt een echo, bloedonderzoek en een röntgenfoto. Ze gaan ook haar blaas aanprikken om te kijken of ze geen UWI heeft.
Ik moet afwachten en word gebeld tussen 17-18u.
Door Anne in Zweden
#3440110
Hè, wat jammer dat het verhaal toch nog niet is afgerond. Maar fijn dat ze nu goed onder handen wordt genomen en allerlei tests krijgt, zodat je hopelijk snel weet wat er echt aan de hand is. Ik duim dat alles goed gaat en iets oplevert, en dat Siepie je niet de rest van de avond boos aankijkt. :P
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3440118
Wel fijn dat nu het wat langer aanhoud allemaal er nader onderzoek wordt gedaan :)
Ik duim dat er een goed behandelbare oorzaak uit de onderzoeken komt :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3440154
Sorry voor de rant. Siepie heeft een urineweginfectie. Een hele dure. >:(

Vorige week dinsdag was ik voor het eerst met haar bij de DA. Toen zei ik nog; moet ze geen AB krijgen. Nee, geen idee wat het is maar het zal wel een virus zijn.
Woensdag was ik bij DA nr 2. Moet ze geen AB? Nee, geen idee wat het is maar het is vast een virus.
Zondag bij de spoed; moet ze geen AB? Nee, we weten niet wat het is, ik voel zus en zo maar geen idee. Het zal wel een virus zijn.

Uiteraard hebben DA 1,2 en 3 me uitgelegd waarom AB niet werkt bij een virus en een heel verhaal over resistentie. Ook al wisten ze dat ik in de zorg werk. Ik ben dus eigenlijk heel pissig.

Uit het bloedonderzoek kwamen hoge infectiewaardes en de blaaspunctie toonde zeer geconcentreerde urine met veel eiwitten. Dat staat op kweek nog. Ze hadden vorige week ook een blaaspunctie kunnen doen. >:(

Ik ben 650€ lichter voor iets dat ze vorige week dinsdag ook hadden kunnen zien.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3440162
Fijn dat er nu inderdaad iets is gevonden. Hopelijk slaat de AB snel aan en is het gekwakkel daarna inderdaad voorbij!

Wel heel erg balen dat je zo vaak naar de da moest voordat er verder werd gekeken.
Door Anne in Zweden
#3440165
Jemig zeg, daar zou ik ook woedend om worden! Kun je niet stampvoetend proberen je geld deels terug te krijgen van da 1, 2 en 3? Met de resultaten van de blaaspunctie in de hand op een druk moment in de praktijkruimte stennis schoppen? Want dit is belachelijk natuurlijk, dat ze niet de moeite hebben genomen om de kat goed te onderzoeken maar uit luiheid maar van een virusje zijn uitgegaan. >:(

Nou ja, in elk geval fijn dat je nu weet wat het is en dat het behandeld kan worden. En denk eraan: aanbod voor crowdfundinkje staat nog steeds. :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3440167
Wat lief dat je een crowdfundinkje wilt doen :-* :-*
Gelukkig heb ik tegenwoordig een redelijke baan en betekent dit alleen dat het nog een half jaar langer duurt voor ik weer een autootje kan kopen ;) ik eet er gelukkig niet minder om.

Maar ik ga ze een hele scherpe email sturen. De DA zit best ver weg en daar leende ik altijd een auto voor. Ik ga die mail zowel naar mijn oude DA sturen als naar dat ziekenhuis. Ik baal ook gewoon dat ik Anne-Marie niet gezien heb. Zij is mijn vaste DA maar werkt op dagen dat ik moet werken.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door