Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sam28
#3439968
Ik ben net thuis van de DA.

De dierenarts was ranzig, overal haar en zooi op de grond. Er hing een infuuslijn Met naald uit de vuilnisbak. Bizar. De DA zei dat ik siepie op de tafel moest zetten waarop ik vroeg of dat misschien wel schoon was. Hij zei dat hij veel dieren zag. Bla die bla.
Ik vertelde hem tijdens het onderzoek subtiel dat ik in het ziekenhuis werk bij de anesthesiologie op de OK. :cool: Hij wist uiteraard direct dat ik ook veel patiënten zag. :biggrin2: :biggrin2:

Siepie had uiteraard geen koorts meer. En spartelde tegen. Had ze de week ook nog niet gedaan. Dus dat was fijn. Hij voelde iets in haar buik wat van alles kon zijn van een lymfeklier tot aan een tumor. Het was hard en niet heel groot. Maar het deed wel pijn.
AB hoefde nog steeds niet. Iets tegen de misselijkheid was wel een goed idee hoewel ik niet het idee heb dat ze misselijk is. Ze eet alleen niet. ::)

Hij wilde me een pil meegegeven maar die was er niet en het andere pilletje moest ze 1/10de van hebben en dat is niet te doen.
Dus dan een injectie. Nou zei hij, de injectie werkt maar 8 uur dus ja daar heb je eigenlijk dan net niks aan.
Waarop ik zei, nou en? Morgen kan ik naar mijn eigen dierenarts, kijk ik dan wel verder. Dus tja. De injectie zit er in.
Op de terugweg wilde ze NIET meer in haar bakje.

En thuis heeft ze al haar eten op gegeten. Uiteraard. Hele dure manier om je kat aan het eten te krijgen.

Nu ligt ze in de vensterbank te suffen.

Oohja, en in de wachtkamer lag braaksel van een hond die we zagen kotsen. Al een uur daarvoor. De volgende hond die binnenkwam dag Jummie!!!!
Hebben we ook iets van gezegd. :o
Door Anne in Zweden
#3439972
Nou, dat klinkt als een ontzettend positieve ervaring. :-X Wel fijn dat Siepie haar mening wilde geven, dat is altijd een goed teken. Nou maar hopen dat madam gewoon opknapt en de komende tien jaar niet nog een keer naar de dierenarts hoeft!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3439977
Ze heeft de kvv eend afgekeurd maar de kiezenbrink lam gaat er wel in.
Nu ligt t op schoot. En heb ik Cato even buiten de kamer gezet, zij wil alleen maar spelen met siepie en siepie wil alleen knuffels van mij. Dat gaat niet samen dus mauwt Cato nu heel sneu achter de deur.
DSC_0844.JPG
DSC_0844.JPG (3.41 MiB) 6852 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3439986
Fijn dat ze weer heeft gegeten :-) klinkt al met al wel alsof er weer steeds meer leven in komt met dat tegensputteren :biggrin2:
Klinkt verder niet als een praktijk waar je vaker wil komen :-X
Gebruikersavatar
Door sam28
#3440035
DSC_0849.JPG
DSC_0849.JPG (1.11 MiB) 6799 keer bekeken

Ze eet nog steeds!!!!!!!!!! En nu ook als vanouds!!

Ik heb dr vandaag geen pillen gegeven omdat ik wilde kijken hoe het ging zonder. Morgen heb ik namelijk nog tijd voor een DA en daarna ben ik 2 volle dagen weg voor een cursus. Maar ze heeft lekker liggen tukken vandaag en als ik even kwam kijken was ze helder en alert.
Wat het nu toch is geweest??
Door Anne in Zweden
#3440036
sam28 schreef: ma 14 feb 2022, 16:35 DSC_0849.JPG


Ze eet nog steeds!!!!!!!!!! En nu ook als vanouds!!

Ik heb dr vandaag geen pillen gegeven omdat ik wilde kijken hoe het ging zonder. Morgen heb ik namelijk nog tijd voor een DA en daarna ben ik 2 volle dagen weg voor een cursus. Maar ze heeft lekker liggen tukken vandaag en als ik even kwam kijken was ze helder en alert.
Wat het nu toch is geweest??
Oooo, daar word ik blij van! Misschien toch gewoon een virusje opgelopen dat je via je schoenzolen mee naar binnen hebt genomen, of de stand van de maan? Naja, als het maar goed gaat met 'r. Fijn! :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3440037
DSC_0851.JPG
DSC_0851.JPG (943.08 KiB) 6791 keer bekeken
Lekker in de vensterbank in het zonnetje :D

Ik ben al eerder positief geweest, ik hoop dat het zo blijft.... :D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3440045
Klinkt goed nu !

Ik wilde het nog zeggen, maar las het te laat dat je er nog iets mee kon, maar Kleintje wilde ook heel slecht eten van meloxicam. NSAID is natuurlijk zwaar voor de maag he.

Fijn dat het nu toch de goede kant op gaat. Ik duim dat het zo blijft!



En zeg, hoe kwam je bij die vreselijke dierenkliniek terecht? Klinkt als een vreselijke film.. :-X
Gebruikersavatar
Door sam28
#3440048
pearlsofpassion schreef:En zeg, hoe kwam je bij die vreselijke dierenkliniek terecht? Klinkt als een vreselijke film.. :-X
De DA zit dicht in het weekend en dan moet je naar het aangesloten dierenziekenhuis. En dat was dus deze. :-\
Ik heb vandaag het verhaal gedaan bij de DA waar ik normaal naar toe ga, zij waren ook geschokt. Ik hoop dat het een vet staartje krijgt.

NSAID is inderdaad zwaar op de maag. Maar ik vraag me af of het misselijkheid was. Geen idee wat het wel was, feit is dat ze dikke koorts had. Ze heeft natuurlijk chronische niesziekte. Gevonden als kitten, 2x bijna dood geweest van die niesziekte als kitten.
Ik weet het ook niet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3440055
Goed dat je het bij je eigen DA verteld hebt.

Ik had ook niet het idee dat Kleintje er misselijk van was. Het leek meer alsof er geen eetlust was.
Nu liep zij toen wel op haar laatste pootjes, dus misschien lag het daaraan en niet aan de metacam. Maar ik had toch dat gevoel van wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door