Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sam28
#3439563
Vanochtend kwam ik thuis na werk en kon ik Siepie niet vinden. Er lag in de gang wel een opgedroogde plas harig braaksel (vocht en haren). Ze zit weggedoken in een krabpaal. Ik heb haar er net even uit gehaald en op mijn schoot gezet. Ze keek wat suffig. Bleef even zitten en sprong toen van schoot direct weer terug in haar hokje.

Is het verstandig het vandaag nog even aan te kijken en dan morgen naar de DA te gaan als het niet verbeterd?

Ik vind haar wel vaker wat terug getrokken maar schreef dat steeds af aan "wennen aan een drukke Cato en af en toe een slaapdag willen".

Bij de laatste operatie waren haar bloedwaardes goed. Geen idee waar ze toen op getest hebben.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3439568
Heb haar uit haar holletje gehaald, op het aanrecht gezet met een bak eten. 2x snuffelen en madam is weer in haar holletje.

Ik ben een auto aan het regelen en als dat gelukt is maak ik een afspraak bij de DA.

EDIT: ze is nu natuurlijk uit haar hol en zit in de kamer rond te kijken.
Door Too
#3439569
Goed dat je even laat kijken.


Mijn eerste gedachte was eigenlijk :
Kom je wel eens echt serieuze harenkots tegen, dat het zo'n compacte worst is geworden.
Daar kan Cera (en vroeger Omo) behoorlijk beroerd van worden en flink 'tegenaan hangen' voordat ie er uit komt :-\
Gebruikersavatar
Door sam28
#3439570
Nee vrijwel nooit. Altijd een beetje van dittum.

Ze loopt nu wel rond, is wat chagrijnig naar Cato en zal straks nog eens kijken of ze wil eten. Ik paniek gewoon ook snel als het om de dieren gaat.
Door Too
#3439573
sam28 schreef: di 08 feb 2022, 11:07 Nee vrijwel nooit. Altijd een beetje van dittum.

Ze loopt nu wel rond, is wat chagrijnig naar Cato en zal straks nog eens kijken of ze wil eten. Ik paniek gewoon ook snel als het om de dieren gaat.
Ik ook hoor, voor een ander kan ik veel beter een klein beetje blijven nadenken en ademhalen :-[

Ik ga gelijk van 0 naar 100%kip-zonder-kop in 3 milliseconden
Vorige week had Catoo tijdens het eten iets tussen haar kiezen klem gekregen ... 2 pruts pogingen van mij, broek over 'pyama', blote voeten in bergschoenen... op weg naar de berging voor de mand zie ik haar op dr gemakkie poetsen en t stukje kraakbeen lag ernaast. Het hele verhaal heeft waarschijnlijk nog geen 4 minuten geduurd ;D


Kijk het even aan en als je het niet vertrouwt... gewoon gaan, daar is niks mis mee.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3439575
Ik heb een auto geregeld en hoop dat ik m kan lenen tot morgenmiddag. Ik wacht nog op antwoord daarover. Dan kan ik m straks halen en kijken of ik morgenochtend een afspraak kan krijgen.

Ze ligt in mijn bed te slapen nu.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3439595
Siepie heeft 40gr koorts, is echt zo slap als een vaatdoek en had op de tafel bij de DA ook geen enkele praatjes. Gewoon niks. Normaal wil ze in mij kruipen want de DA is ENG!!! Nu lag ze er maar gewoon een beetje. :-\ :-\

De DA kon weinig vinden, tanden goed, ook de plekken waar ze kiesjes hebben verwijderd en onder dr tong, geen gekke dingen in haar buik.
Ze heeft op mijn verhaal nog eens onder de staart gekeken en vond daar wat vreemds. Een soort zacht nageltje? :???: En de ene anaalklier zat vol maar niet verstopt en is nu wat leger ;) Dat vond madam wel erg pijnlijk en het was ook wat geïrriteerd.
Met luisteren vond ze alleen dat de darmen aan de stille kant waren. Longen en hart waren goed.

Ze heeft een injectie metacam gehad en wat tegen de misselijkheid en moet de komende uren opknappen. Ze moet in ieder geval uiterlijk morgen gaan eten maar liever vanavond natuurlijk.
Voor nu is ze weer ondergedoken in het holletje van de krabton.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3439600
Geen bloed getrokken?
Hopelijk snapt ze snel op. Door de metacam zal ze zich wel beter gaan voelen zolang dat werkt.
Ik duim dat het niets ernstig is en vanzelf weer overgaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door