Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door - pien -
#3448203
Ik vond weer wat kotsjes van Snoet net nu het zo goed leek te gaan (behalve genoeg eten dan, het was mondjesmaat met af en toe een uitschieter) dus ik heb weer gebeld en kon 's middags langskomen.
Ze kreeg weer een prik prednison en Mirataz, een transdermale zalf voor in de oorschelp, om de eetlust op te wekken.
Ze was weer afgevallen :-\
Dit is het laatste wat ik probeer, ik ben er niet voor om een dier met kunst- en vliegwerk in leven te houden, ik zie ook ander gedrag van Snoet (de da legde uit dat dat door de prednison kan komen, kan natuurlijk ook door de warmte komen) en ik wil gewoon dat Snoet zich goed voelt en 'Snoet' is.
De zalf werkt heel goed op haar eetlust, ze eet vaker dan twee keer op een dag, als ze nu aankomt en sterker wordt mag ze nog even door.
Volgende week moet ik bellen om een update te geven en eventueel over drie weken weer een nieuwe prik, maar ik moet even kijken hoe ver ik hier mee door wil gaan (ook al zou het gratis zijn).
Door Too
#3448204
:bigarmhug:

'Snoet-waardig' dat is wat je wilt :-*
er is ook niks mis met een beetje ondersteunen of op gang helpen maar dan wil je wel dat het ook beklijft
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3448247
Fijn dat ze met een beetje hulp wel eet als een bootwerker :biggrin2:
En ja, het is altijd weer een afweging tussen de lasten van behandeling en wat het oplevert.

Moet je bijvoorbeeld iedere keer langs de da of zou je zelf ook de zalf toe kunnen passen thuis? Om dan te kijken wat alleen de zalf doet zonder de spuit prednison.
En ja, zeker bij huisdieren op leeftijd kom je op een gegeven moment op het punt dat de lasten niet meer opwegen tegen de baten. :-*
Door - pien -
#3448250
dinky89 schreef: zo 14 aug 2022, 11:41 Fijn dat ze met een beetje hulp wel eet als een bootwerker :biggrin2:
En ja, het is altijd weer een afweging tussen de lasten van behandeling en wat het oplevert.

Moet je bijvoorbeeld iedere keer langs de da of zou je zelf ook de zalf toe kunnen passen thuis? Om dan te kijken wat alleen de zalf doet zonder de spuit prednison.
En ja, zeker bij huisdieren op leeftijd kom je op een gegeven moment op het punt dat de lasten niet meer opwegen tegen de baten. :-*
De zalf doe ik elke dag zelf (met een handschoen aan, anders schijn ik ook een vreetkick te kunnen krijgen) afwisselend in de ene en de andere oorschelp, voor de prik zou ik elke drie weken (ongeveer) langs de da moeten. Aangezien ik elke 4 weken weer medicijn/supplement (Apoquel/Hyaloral) nodig heb voor Joep kan ik dat een beetje uitkienen.
Ik denk dat de prednison nodig is ivm met (waarschijnlijk) gastro-enteritis als ik het goed begreep en die is nog niet over.
Dat kan héél lang duren voor die over is...
Door - pien -
#3448820
Is het misschien een idee om een supplement/probiotica te geven aan Snoet ?
Ik heb bijv. probiotica van Phytonics in huis (die geef ik aan Joep na 2 kuren antibiotica).
Er zijn meerdere mogelijkheden qua supplementen voor maag-darm-problemen, of is dat af te raden omdat we niet precies weten wat er aan de hand is?
Bijv. Puur Stomac/Phytonics Clear Intestine/Phytonics Gastri Comp.
Snoet is nu best een moeilijke eter geworden, dus daar moet ik ook nog rekening mee houden.
In elk geval wil ik de Mirataz-zalf opgebruiken, waar ze aardig goed door eet. En donderdag ga ik weer met haar naar de da voor een prik. En wordt ze gewogen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3448868
Ik weet niet precies wat er in die supplementen zit en of katten het mogen hebben.

Wat is eigenlijk de reden dat er niet verder onderzocht wordt waaraan het ligt? Te ingrijpend? Is er geen enkele mogelijke uitkomst waar je iets mee kan helpen of zo?
Ik zou dat zo lastig vinden om niet te weten of er nog iets te ondersteunen valt of niet. Prednison spuiten is het basically opgeven en gewoon tijd kopen.
Is haar ontlasting eens onderzocht (parasieten en bacteriële kweek)? Ik weet dat ze geen diarree heeft maar misschien wel buikpijn en daardoor slecht eten? Ik weet het ook niet....
En heb je eens moutpasta geprobeerd? Elke dag een dikke lik en dat een week of 2. Als ze het lust tenminste...
Sommige katten reageren daar erg goed op bij gevoelig maag-darmstelsel.
Door - pien -
#3448871
pearlsofpassion schreef: ma 29 aug 2022, 23:43 Ik weet niet precies wat er in die supplementen zit en of katten het mogen hebben.

Wat is eigenlijk de reden dat er niet verder onderzocht wordt waaraan het ligt? Te ingrijpend? Is er geen enkele mogelijke uitkomst waar je iets mee kan helpen of zo?
Ik zou dat zo lastig vinden om niet te weten of er nog iets te ondersteunen valt of niet. Prednison spuiten is het basically opgeven en gewoon tijd kopen.
Is haar ontlasting eens onderzocht (parasieten en bacteriële kweek)? Ik weet dat ze geen diarree heeft maar misschien wel buikpijn en daardoor slecht eten? Ik weet het ook niet....
En heb je eens moutpasta geprobeerd? Elke dag een dikke lik en dat een week of 2. Als ze het lust tenminste...
Sommige katten reageren daar erg goed op bij gevoelig maag-darmstelsel.
Ja, het zijn supplementen voor katten (en honden) dus die zou ze gewoon mogen hebben.
Ik ga moutpasta proberen. Dankjewel!
Door - pien -
#3449696
Ik heb Snoetje vandaag laten gaan, 'ze deed het nog', maar daar was ook alles mee gezegd.
Dan rest er maar éen ding om te doen...
Laatst gewijzigd door - pien - op di 20 sep 2022, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door