Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door - pien -
#3438004
Snoet heeft weer zelf gegeten :groupwave2:
Wat ben ik blij, ik moest er van janken ;D
Wel haalde ze haar neus op voor haar gewone rauwe voer en wilde een heleboel goedkope pâté (wat ik in huis heb om pillen voor honden in te verstoppen) erdoorheen geprakt.
Daarna zat ze zich lekker te wassen op tafel en nu zit ze weer te warmen bij het fornuis :)
Door rosmin
#3438079
Oh fijn dat Snoetje weer heeft gegeten, een hele geruststelling voor je als "personeel"

Mijn kat had net als Too schrijft deze klachten bij schildklieraandoening in combinatie met nierfalen, misschien toch alsnog idee om bloed even te checken?
Door - pien -
#3438337
Snoet heeft weer gespuugd vannacht en ik vond in de tuin een verruïneerde plant (net nieuw geplant een week geleden, had de buurvrouw aan mij gegeven voor op Gabi's graf). Gekortwiekt en allemaal stukjes er naast. Het is een Calluna Vulgaris (heideplant) en die zijn niet giftig zegt een kattensite. Maar wat als ze hier van heeft gegeten/aan heeft geknaagd? In de spuug zaten wel allemaal stukjes, waarschijnlijk daarvan?
Bloedonderzoek wil de dierenarts doen als ze een paar weekjes helemaal is opgeknapt.
Als het aan die plant ligt hoeft bloedonderzoek ook niet? In elk geval ga ik die plant uit de tuin trekken want ik vertrouw het voor geen meter.
Vanmorgen wilde ze gelukkig wel weer heel graag eten, ik was bang dat we weer terug bij af waren.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3438339
Kan inderdaad dat bij deze keer spugen de plant heeft gezorgd voor de irritatie van de maag. Dat heeft onze Dinky regelmatig met gras waardoor ze dan braakt maar verder gewoon zichzelf is. Aangezien snoetje nu gewoon goed blijft eten lijkt dit braken los te staan van de eerdere dip.
Door - pien -
#3438344
Aangezien snoetje nu gewoon goed blijft eten lijkt dit braken los te staan van de eerdere dip
Ja, daar heb je gelijk in.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3438357
Luis eet hier dagelijks gras en spuugt daar ook weer op uit. Gewoon, omdat hij het niet kan laten. ::)
Als ze hier de kans krijgen, eten ze zelfs hooi. :doh:

De meeste katten doen het idd als ze wat last hebben van de maag. Maar soms willen ze gewoon graag plantjes knagen, en dat komt er doorgaans langs dezelfde weg weer uit. Daar zou ik me ook geen zorgen in maken.
Ale, dat het er dan terug uit komt he. De planten mogen uiteraard niet giftig zijn.
Door - pien -
#3439144
Het gaat super met Snoetje!
Ze eet heel goed, ok, af en toe eet ze niet in éen keer haar bakje leeg maar dan blijft het op het aanrecht staan en later springt ze er op en eet dan haar bakje leeg.
Mevrouw heeft afgelopen nacht het zakje met sardientjes te pakken gekregen wat lag te ontdooien (een gedeelte was voor haar en Streep en een gedeelte voor Joep) en helemaal leeggevroten >:( en ze heeft ook nog haar gewone portie op vanmorgen :???: De vreetzak.
Wel is zij degene die ik zie drinken (uit het plantenwatergeefkannetje, of buiten) en Streep nooit dus binnenkort bel ik om bloedonderzoek te laten doen, als er dan wat is kan ik er op tijd bij zijn.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3439151
Top!
Bloedonderzoek is gewoon een goed idee. Dan weet je meer.
Zie je haar veel drinken? Of af en toe eens? Want dat is ook gewoon katafhankelijk. Al zie je een kat die rauw krijgt in den regel inderdaad nauwelijks drinken.
Door - pien -
#3439156
pearlsofpassion schreef: di 01 feb 2022, 16:45 Top!
Bloedonderzoek is gewoon een goed idee. Dan weet je meer.
Zie je haar veel drinken? Of af en toe eens? Want dat is ook gewoon katafhankelijk. Al zie je een kat die rauw krijgt in den regel inderdaad nauwelijks drinken.
Niet vaak maar wel best veel, denk ik. Ze blijft dan maar lebberen lijkt wel.
Maar Streep zie ik echt nooit drinken dus dat verschil is wel groot.
Het is altijd zo geweest, dus niet van de laatste tijd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3439158
Dan is het niet super verdacht. Verandering is verdachter. Katten drinken ook zowiezo traag. Ze zijn er niet op gebouwd, halen van nature hun vocht bijna uitsluitend uit hun voedsel.

Maar een bloedonderzoek is altijd wel eens verstandig.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door