Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#3436246
Hij voelt zich weer helemaal het heertje. Loopt zijn rondjes door de tuin, houdt mijn vriend nauwlettend in de gaten die de keuken aan het tegelen is (lees; hij loopt heerlijk in de weg en bemoeit zich overal mee) hij eet goed, drinkt goed én plast gewoon....
Door Too
#3436249
zurca schreef: za 11 dec 2021, 17:04 Hij voelt zich weer helemaal het heertje. Loopt zijn rondjes door de tuin, houdt mijn vriend nauwlettend in de gaten die de keuken aan het tegelen is (lees; hij loopt heerlijk in de weg en bemoeit zich overal mee) hij eet goed, drinkt goed én plast gewoon....
;D
ach toch ... de directeur.
Fijn dat ie zich in ieder geval weer ok voelt.
Jullie redenering vind ik zó legitiem :doen wat hem zo comfortabel mogelijk houdt
Door zurca
#3436262
Oh enne PoP ik zag jouw opmerking niet als "aanval" ofzo hoor,zeker niet mocht je dat denken.
Ik wou alleen nog beter onder woorden brengen waarom wij misschien niet meer alles uit de kast halen voor hem. Het is,zoals je zelf al schrijft, een persoonlijke keus ;)
Ik ben blij met jouw, en die van alle andere, reacties :-*
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3436265
zurca schreef: za 11 dec 2021, 14:15 Ik wil hier nog wel even op reageren...
Tobias is 18 jaar. 17 jaar lang heeft hij werkelijk nooit iets mankeert. Toen kwam dat nierfalen in combi met een hoge bloedruk. Tobias wordt vreselijk wagenziek, hoe kort de rit ook is. Elk ritje DA betekent een kat die zich helemaal leeg kotst en poept.
Natuurlijk geven we het niet zomaar op maar we willen hem niet te veel pesten met ritjes naar de DA. Ook omdat beter worden niet meer aan de orde is. Het zijn allemaal lapmiddelen. Wij hebben dus besloten om hem zo lang mogelijk goed te houden met voor hem zo min mogelijk ritjes in de auto en allerlei medische ingrepen. Hij is 18....als het morgen klaar is dan heeft hij een goed leven gehad en een dier heeft geen weet van "te vroeg", wel van "te laat". Het klinkt misschien allemaal wat afstandelijk maar zo is het niet hoor. We proberen naar ons inzien hem nu het beste te geven binnen zijn grenzen.
Was hij 5 geweest had het anders geweest, dan had hij nog een heel leven te leven....
Ik hoop dat ik het zo een beetje goed onder woorden heb kunnen brengen. ;)
Ow ja hoor. Nou, ik bedoelde het eigenlijk niet negatief.
Als ik het nu teruglees is dat uit m'n bericht idd niet duidelijk en kan je't gemakkelijk als een aanval lezen.
Maar ik doelde meer op dat ik de DA eens goed zou ondervragen of er geen alternatieven zijn. Of er geen andere ontstekingsremmers zijn vb..
Ikzelf zou dat nog wel even doen. Even goed voor hem vechten. :P

Maar eigenlijk begrijp ik het ook wel als het genoeg geweest is. Ik weet ook niet in hoeverre hij nog van het leven geniet of dat het vooral nog slapen is. Of hij last heeft van gewrichtspijn of niet. Dat telt allemaal mee.. En die kans is reëel op zijn leeftijd.
Nierfalen valt niet te genezen en misschien zeggen jullie wel, in deze context, OK, hij krijg Metacam. En krijgt hij een acute niercrisis daarvan (want dat kan dus) dan is dat pech geweest en houdt het op. Als je vind dat het hoe dan ook al mooi geweest is, zou ik dat zeker begrijpen hoor. Dat is echt jullie keuze.

Willen jullie dat niet, dan gaat hij beter in opname en gespoeld aan het infuus. En dan niet afwachten maar meteen na of zelfs tijdens de Metacam kuur. Dan kan je wel vrijwel zeker zijn dat het in orde komt en zijn nieren gespaard blijven.

Hoe dan ook denk ik niet dat het zo eenvoudig opgelost is als 1 kuurtje en klaar. Dit is vaak iets dat dan wel eens terugkeert. En daar vrees ik dus wat voor..

Wat naar trouwens, dat ie zo wagenziek wordt! Ook als je'm op de voorzetel in de auto zet zodat ie kan buiten kijken? Doe ik altijd met m'n dieren, kan je het reismandje ook met de gordel vastzetten..
Maar echt zielig zeg..
Ik zou trouwens nooit aanraden om met zo'n oude kat te gaan heen en weer sleuren.. Vandaar dat ik ook niet zo'n fan ben van zo'n infuus te gaan vragen. Al is dat bij opname maar 1x over en weer maar toch.
Maar de DA zou ik wel mee in discussie gaan.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3436267
zurca schreef: za 11 dec 2021, 19:06 Oh enne PoP ik zag jouw opmerking niet als "aanval" ofzo hoor,zeker niet mocht je dat denken.
Ik wou alleen nog beter onder woorden brengen waarom wij misschien niet meer alles uit de kast halen voor hem. Het is,zoals je zelf al schrijft, een persoonlijke keus ;)
Ik ben blij met jouw, en die van alle andere, reacties :-*
Ah OK.. :biggrin2:

Dan begrijpen wij elkaar.. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door