Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door TammyR
#3425917
Beste allemaal.

Ik ben heel erg verdrietig, omdat ik vorige week heb gehoord dat mijn kat Pip rcm heeft, restrictieve cardiomyopathy. De prognose was erg slecht. Mijn gekruiste Maine Coon x Europese korthaar was vier maanden geleden nog in orde op de hartecho. Hij is geboren met een hartruis en is nu 9 jaar. Omdat hij vreemd en sneller ademde heb ik het laten nakijken en bleek het rcm. Verder is niets aan hem te merken.
Hij krijgt nu Furosoral (10mg per tablet 2x daags 1/2 tablet) en clopidogrel (75mg) per dag 1/4 tablet. Zijn ademhaling is hierdoor stabiel en in de gewone mate.
Zijn hartslag is ook onregelmatig. Daarnaast is hij allergisch voor veel voeding en heeft zwakke darmen/maag (vaak diarree wat ik sinds niet heel lang geleden onder controle heb gekregen door voeding).
Is er nog iets wat ik voor hem kan doen? Ik ben er helemaal ziek van.

Het ergste is dat ik ook nog een broertje heb, Bink, uit hetzelfde nest en nu ben ik bang dat hij ook rcm zou kunnen ontwikkelen omdat er een erfelijke basis voor kan zijn. Bink’s probnp test was nu goed. Ik las dat er voor HCM bepaald kan worden voor Maine Coons of ze een erfelijke afwijking hebben. Bestaat zoiets ook voor RCM?

Heeft iemand nog tips, advies of ideeën hoe mijn allerliefste Pip nog kan steunen?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3426390
Wat verdrietig dat je lieve kat zo ziek is!

Heel eerlijk, ik ken hcm en dcm, maar van rcm had ik nog nooit gehoord.
Wij zijn hier een forum voor rauwe voeding voor hond en kat, maar ik weet zo snel niet wat hem nog kan helpen in dit stadium.

Of Bink dit ook kan ontwikkelen en of er diagnostiek vooraf voorhanden is, lijkt me een hele legitieme vraag voor de dierenarts.

Barfplaats wordt gesponsord door