Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Koosje
#3424562
Ze wil niet tuft het gewoon uit,en mijn dierenarts die toch heel wat mans is lukte het laatst ook niet,dat wil wat zeggen over mijn eigenwijsje,vandaar dan maar in inj vorm
Door Too
#3424572
Dat is lastig als ze het niet eten
Ik weet niet watze wel of niet (mag) eten maar mijn lastige eter krijgt haar medicijnen , waaronder metacam, in een lepeltje gourmet mousse geprakt
Dat isde enige manier om er vrij zeker van te zijn dat alles naar binnen gaat, er zitten ook wat vieslijke pillen bij

Ze is trouwens wel een stuk gezelliger geworden van een dagelijkse dosis
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3424594
Hier het geluk dat novacam lekker wordt gevonden. Wanneer ik dat moet geven likt onze dame het zo van het spuitje af. Weet niet in hoeverre metacam zelfde smaak heeft als novacam (werkzame bestanddeel daarin is ook metacam).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3424596
Ik spoot het gewoon met het spuitje achterin de keel. En dan meteen wat lekkers achteraan.
Maar ik heb wel wat ervaring met medicatie toedienen.. Dus dat scheelt. En ik kan me voorstellen dat je dat niet bij elke kat kan doen.

Dus ik heb verder geen tips... :(
Ik hoop wel dat je iets vind...

Oh, ik bedenk nu dat ik bij Kleintje eens een tijdje CBD geprobeerd heb en dat rolde ik in een balletje paté. Gewoon voor mensen. Echt niet goed natuurlijk, maar ik zocht iets dat de smaak zou verdoezelen.. Heeft trouwens maar een weekje of zo gewerkt.. Daarna wilde ze het ook niet meer..
En toen ben ik er maar mee gestopt want ik kreeg het er ook met geen meer geweld in en merkte geen verschil. En dat was een paar weken voor ik haar moest laten inslapen, ze was al heel slecht...
Door Koosje
#3424635
Dank voor de tips maar de dame wil het niet,gelukkig komt de dierenarts haar zo metacam per injectie toedienen, hartelijk dank allemaal
Door Koosje
#3424708
Hallo dierenarts is geweest voor de keelpijn een metacam injectie gehad en voor het maagzuur wat word veroorzaakt door de metacam meteen van de dierenarts cerenia gehad,sinds haar inj gistermiddag heeft ze bijna geen hap gegeten gelukkig wel gedronken,ik ben niet zo heel bekend nog met metacam maar hoort dit er bij? Vond haar ook wat onrustig ,ik houd haar nu extra in de gaten.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3424731
Ik ben inderdaad vaker ervaringen tegen gekomen waarbij de metacam zorgde voor verminderde eetlust die terugkwam na het stoppen.
Het zou dus een bijwerking kunnen zijn. Hopelijk eet ze vandaag wel weer normale portie.
Door Koosje
#3424755
Eet nog niets vind haar ook een beetje raar reageren,beetje wezenloos en wat kortademig en rusteloos,dit begon na de injectie metacam gister,zo ken ik haar niet,even aankijken anders weer morgen de dierenarts heel raar dit
Door Koosje
#3426109
Helaas is mijn lieve poes van de week ingeslapen,zo mager en weer een tia gehad,ze was op, met als grote oorzaak het schildklierprobleem wat haar afmatte ondanks de medicatie,toch heel veel klachten gaf,ik mis haar zo erg vreselijk,hoe ik over dit verdriet moet komen is mij nog een raadsel,zo n lieve zachtaardige ziel en zo veel meegemaakt sind haar schildklier pröblemen gaf.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door