Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Koosje
#3424378
Ik vind het erg moeilijk, ik zie geen echt blije poes meer door de klachten mede veroorzaakt door de schildklier, maar wanneer is het tijd,ze wil nog naar buiten ,plast en poept nog goed,eet en drinkt, ik vind het heel moeilijk wat nu voor haar het beste is :'
#3424385
Wat bedoel je precies met 'ze is niet meer blij'?
Heeft ze nog dingen waar ze plezier in heeft of heb je het idee dat ze zich door het leven heen sleept? En in het laatste geval, kan je daar iets aan doen?
Door Koosje
#3424386
Ze zat graag voor t raam sprong op tafel en dronk graag uit de vaas,dit doet ze sinds een maand of 2 allemaal niet meer,slaapt veel wat logisch is ruim 15 en half ruim. Ze is wat meer apatisch, ik help haar op de vensterbank na 1 minuut wil ze er weer af, de interesse verminderd, ze krijgt soms metacam voor haar gewrichten ( nek vooral ik vind dat ze er suffig van word ondanks heel lage dosering,nieren lever alles pas gecontroleerd en prima ook hart en longen,misschien komt het ook wel van de schildklier
#3424398
Dat je huiverig bent ivm Metacam begrijp ik. Maar bij een kat die op haar laatste pootjes loopt, heb je nu wel niet te veel te verliezen. Dan wil je gewoon dat ze pijnvrij is he.
Maar als je echt het idee blijft houden dat ze er suf van wordt, kan je misschien beter iets anders vragen. Ik zou het wel iets langer een kans geven dan een paar dagen. Tenzij ze plots als een malle begint te drinken of zo..
Misschien dat een lage dosering wel niet genoeg is om haar pijn weg te krijgen..

Zoals je haar gedrag beschrijft zit er alleszinds iets niet goed. Kan natuurlijk wel van de luchtweginfectie komen.
Ik zou daar zeker op inzetten, grondige behandeling. En de Metacam kan daar ook in helpen...

De schildklier is met medicatie dan onder controle? Wordt dat grondig opgevolgd? Dat ze e juiste dosering krijgt?

Ik begrijp verder wel je overwegingen wel. Uit je verhaal. Ze mankeert ook wel erg veel.
Het zou wel moeten beteren, er zou nog iets voor haar moeten gedaan kunnen worden zodat ze zich wat beter gaat voelen. Er moet nog een kans op beterschap in zitten.. Als die kans er niet meer is, zou ik ook aan afscheid nemen beginnen denken.. Als je echt merkt dat het voor haar allemaal niet meer hoeft..

Weet je, ik heb ook eens een konijn verloren die gewoon te veel mankeerde. Allemaal apart waren die kwaaltjes te overwinnen maar op een keer is het de druppel. Op een keer was het gewoon te veel voor 1 lijfje om te dragen....
Door Koosje
#3424419
Ze is wat ondergedoseerd met schildkliermedicatie en dat is omdat ze er niet goed tegen kan, ze krijgt 1 pilletje per dag thiafeline,andere merken kan ze al helemaal niet tegen,ze word ziek en gaat veel spugen als de dosering word verhoogd, dit op aanraden van mijn dierenarts dan maar liever iets lagere dosering,mijn kat is er nooit meer door gaan eten, soms eet ze heel slecht zelfs, het blijft moeilijk maar voor inslapen is het denk ik nog net te vroeg al vind ik het heel moeilijk
Door Koosje
#3424420
Maar je hebt gelijk ik ben zo voorzichtig met metacam dat het ws onvoldoende helpt, ik ga het komende dagen goed doen,ze heeft natuurlijk ook keelpijn en daar krijgt ze het nu voor maar als ik haar zo weinig geef werkt het niet natuurlijk,dank voor de tip ik moet het nu maar even aanpakken en hoop dat ze weer een blije poes word
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3424434
Koosje schreef: do 15 apr 2021, 23:31 Maar je hebt gelijk ik ben zo voorzichtig met metacam dat het ws onvoldoende helpt, ik ga het komende dagen goed doen,ze heeft natuurlijk ook keelpijn en daar krijgt ze het nu voor maar als ik haar zo weinig geef werkt het niet natuurlijk,dank voor de tip ik moet het nu maar even aanpakken en hoop dat ze weer een blije poes word
Onze kat van 16 krijgt ook metacam. Dit in verband met een versleten rug. Ik snap je huivering, maar ik ga ook met PoP mee dat het goed is om toch een normale dosering te proberen. Als je anders twijfelt aan of het leven nog wel leefbaar is, dan heb je eigenlijk al niets meer te verliezen.
Onze kat helpt het goed. Het lost niets op, maar de laatste van het leven moeten naar mijn mening zo comfortabel mogelijk zijn.
Ik hoop dat een hogere dosering beter zal helpen, veel sterkte!
Door Koosje
#3424457
Ja had ik ook al gedacht ik dacht omdat ze keelpijn heeft is het misschien lastig die vloeistof langs haar keeltje maar omdat ze niet alles op heeft misschien een beter idee geef jij 1 of 2x per dag? Ik vind 2x wel veel ze reageerd vaak zo heftig op medicatie,ik ga toch nog even overleggen met mijn dierenarts, dank je voor de tip
Door rosmin
#3424476
Koetje krijgt 1x dgs. Loxicom, net zoals POP zegt, op deze leeftijd wil je niet dat pijn teveel wordt, ook al is het niet zo gezond. Kwaliteit gaat voor kwantiteit, alle goede dagen zijn meegenomen...
Door Koosje
#3424560
Nou die metacam geven is echt een ramp hier,doe wat druppels over haar eten en ze laat alles staan,over slagroom werkt niet,spuitje voorzichtig met smeerkaas er op werkt ook niet,hier was ik al bang voor,want ze wil nooit wat even anders is.gelukkig gaat de schilklier medicatie wel goed met wat easypil, ik doe het rustig maar ziet ze het spuitje dan is ze weg,wat medicatie betreft laat ze alles staan en is wat dat betreft heel moeilijk.ik ga dus de dierenarts maar weer vragen thuis te komendan maar een injectie metacam.het is een schatje maar ze is met deze dingen zoooo moeilijk en ze heeft het zo nodig
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door