Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door rosmin
#3422120
Koetje heeft een opnieuw een hardnekkige luchtweginfectie met oogonsteking door staphyloc- bacterie (kweek gemaakt , er zaten ook aerobe sporen in oog/neusvocht-swab) .

Ze krijgt nu een 14 daagse kuur met Noraclav, hier is de bacterie (nog...) niet resistent voor.
Maar afgelopen keren kwam de infectie na een kuur na een week of 2 terug. We hopen dat 14 dagen nu lang genoeg is om de infectie weg te krijgen en te houden.
Verder is ze schildklier- en nierpatient en 15,5 jaar en krijgt hier medicijnen voor.

Is er nog iets dat ik haar kan geven ter ondersteuning? L- lysine doet niet veel.

De dierenarts zei al wel dat het soms niet lukt bij oudere katten om infectie er definitief onder te krijgen :-\
Door Koosje
#3424377
Klopt Rosmin, bij mijn schildklierkat hetzelfde verhaal,nu lijkt er weer een keelontsteking aan te komen maar zoals ik van de week al schreef is het een steeds terugkerend probleem wat regelmatig de kop opsteekt
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door