Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lberghoef
#3413447
Ik heb gisteren mijn 5 kittens die ik opvang laten steriliseren.
Ik heb deze kittens gevonden toen ze 3 weken oud waren en vallen nu onder een zwerfkatten opvang. 2 kittens, de dames, zijn geadopteerd de 3 katers hou ik zelf. Geen geschikte adoptant gevonden...
Nu gisteren dus vroegcastratie, heb zowaar de Franse opvang over kunnen halen. Ze zijn nu zo'n 11 weken.
Maar... Er zijn onoplosbare hechtingen gebruikt en daarover heen is een grote pleister geplakt. Die moet volgens de opvang er een week op blijven zitten en dan mag ik zelf de hechtingen eruit halen. Fijn. Nou goed, dat heb ik bij mijn hond ook wel eens gedaan maar ik ben totaal geen fan van die pleister... Die is inmiddels hartstikke vies want ze breken de boel alweer af in huis en volgens mij geneest zoiets aan de lucht toch beter. Althans zo heb ik 't altijd bij mezelf gedaan, neem aan dat dat bij dieren ook zo werkt.
Wat zal ik nu doen? Toch de pleister eraf halen?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3413449
Ik zou idd de pleister eraf halen, zeker een vieze, en aan de lucht laten drogen. Wel even uitkijken dat ze de hechtingen er niet uit knagen of krabben.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3413455
Olie kan helpen de lijmlaag op te lossen... Olijf- of zonnebloemolie zou je kunnen proberen?

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door hannabelgje
#3413472
lberghoef schreef:Nog een idee hoe ik 't eraf kan halen? Tis een best groot goed plakkend ding.
Dat ze nou geen oplosbare draden hebben gebruikt..
Oplosbare draden geven vaak nare reacties. Ik heb liever hechtingen die eruit moeten. Dat geneest mooier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door lberghoef
#3413775
Hèhè, eindelijk tijd om te reageren...
Teveel werk al die beesten ;D

De pleisters heb ik er maandag ah kunnen halen.
Nu zit ik een beetje met de hechtingen. Volgens de opvang zijn er onoplosbare hechtingen gebruikt maar ze zijn paars. Na wat zoekwerk is dit volgens mij toch echt de kleur vd oplosbare versie...
De wond is mooi dicht inmiddels, hoe lang laat ik het nou zitten?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3413781
Ze moeten er met 10 dagen echt uit. Meestal worden ze verwijderd tussen de 7-10 dagen en heb je daar een afspraak voor gekregen.
Maar ik begrijp dat je geen afspraak gehad hebt hiervoor?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3413791
Als je dat niet ziet zitten mag je toch een afspraak daarvoor maken, vermoed ik?
Je moet wel een heel fijn, schoon schaartje hebben en een paar extra handen om het katje vast te houden. Anders lukt dat nooit. Ale, of zou ik het toch veel te riskant vinden.
Door lberghoef
#3413793
Op zich wel.. Maar de da komt maar 1x per maand bij de opvang. Dus dan zou ik de hechtingen veel te lang moeten laten zitten.

We zijn met z'n tweeën en we hebben het vaker gedaan bij mijn hond en bij mezelf ( ;D) dus dit moet ook wel lukken.

Maar wanneer doe ik dit? Ze zijn 13 november gesteriliseerd.

Ik weet nog wel bij mezelf dat ik na mijn hysterectomie de hechtingen er 2 weken ofzo in moest laten zitten maar na 4 dagen ging het zoooo jeuken en richting ontsteking dat ik ze eruit gehaald heb...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3413796
En dat is goed gegaan?

Ik zou toch minstens een week eerder 10 dagen wachten. 14 dagen is ook wat ik mij herinner maar als anderen hier 7-10 dagen zeggen, zal dat ook wel prima zijn.. Als ze te lang blijven zitten gaan ze er moeilijker uit en gaat het ook weer bloeden...
Door hannabelgje
#3413799
Het zijn heel jonge dieren en die genezen vlug over het algemeen. Wij deden dacht ik op dag 8 de hechtingen eruit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door