Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jet
#3409768
goedenmorgen
1 van mijn 3 katten is pas naar de DA geweest tijdens dit bezoek keek de DA ook naar zijn gebit en dat zag er niet goed uit vooral de achterste kiezen ,vol met tandsteen.

Mij werd ook aangeraden om zo hiervoor zo spoedig mogelijk een afspraak te maken.
Maar als blijkt dat al de kiezen er uitmoeten ,wat geef ik hem dan te eten?
Zijn toch open wonden ,kans op infectie?
Jamie is 14 jaar en eet al heel zijn leven kvv, en soms stukjes rauw vlees voor de rest lust hij niets anders zeker geen blikvoer ,
en gekookte vis of kip is hij ook geen lief hebber van. :-\

Graag zou ik hierover raad krijgen .
Alvast bedankt Jet
#3409769
Goh, als hij geen blik lust zou ik gewoon rauw geven. Evt een klein beetje opwarmen of wat warm water overheen doen.. Maar als hij het dan niet graag eet, gewoon rauw.

De meeste mensen geven na zo'n operatie een paar dagen tot een week blik. Maar er zijn er ook die gewoon rauw geven. En dat gaat ook prima.
Neem wel een fijn gemalen kvv zodat hij zeker niet moet kauwen.

Er is niets anders dat hij graag lust? Een rauw eitje of zo? Als hij er niet op moet kauwen komt het vast helemaal goed..

En voor het te voorkomen zou ik dan als zijn mond genezen is (of als de kiezen er niet uit moeten) net wat extra te kauwen geven.
Vleesbotje of gedroogd vlees. Beetje afhankelijk van hoeveel tanden hij nog overheeft natuurlijk. Dus dat moet je dan even bekijken, wat hij nog kan..

Hopelijk gaat alles goed met de operatie!
Door jet
#3410573
Mijn kat Jamie is ondertussen geholpen aan zijn gebit,er zijn 4 kiesjes getrokken,alles is goed gegaan.In overleg met de DA mocht hij als het voorgeschreven eten niet at toch de kvv geven ,beter dat dan helemaal niets eten .

Na de operatie toen hij weer thuis was hij helemaal uitgelaten.
hij wilde eten had tuurlijk heel de dag niet gegeten,toen gekookte vis gegeven ging goed.Maar de volgende ochtend wilde hij het niet meer eten ,maar omdat hij ivm medicijnen toch is iets moest eten ben zijn eigen eten gegeven,en dat gaat goed.
Jamie moet nog voor na controle maar zoals het er nu uitziet zal het wel goed zijn.

Ik ga zeker jou advies proberen iets extra te geven om te kauwen.
Bedankt
groetjes jeanette de kreek
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door