Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sam28
#3406395
Sinds een dikke week ofzo is Lea aan het krijsen snachts. Ik negeer het maar nadat ik weer bijna in slaap val begint ze opnieuw. Met als gevolg dat ik nu (bijna 3u) al een uur wakker ben en gewoon om 5.45 de wekker gaat. :-X
Ik heb haar een half uur geleden in de enige ruimte met een deur in mn huis gezet; de badkamer. Dat vind ik eigenlijk zielig dus ben ik klaar wakker. :( en ik ben al zo moe, denk zwarte vlekken voor m'n ogen moe.
de kattenbak en een mandje om in te slapen staat in de badkamer.

Ik weet niet wat ik ermee moet. Is het dementie, heeft ze pijn (ze oogt niet pijnlijk want "rent" weg als ik m'n bed uit kom, heeft ze honger wat eigenlijk niet kan want ze eet goed en gaat in de kamer liggen op de harde koele grond als ik naar de wc ga.

Dit is niet houdbaar in ieder geval :'( :'( ze moet hiermee stoppen want anders stort ik in van de vermoeidheid.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3406396
Na dik 2u weer in slaap gevallen, Siepie snapte er niks van en die is bij mij gekropen en mij zo nog even wakker gehouden. ::)
Vanochtend kwam ik in de badkamer en lag mw prinsheerlijk in dr mandje te slapen en keek me heel verstoord aan.

Zo zielig is het niet en ik ga dus komende nachten als mw gaat krijsen haar direct de badkamer in doen. Hopelijk kan ik daarna wel doorslapen. Ik word pas echt klaarwakker als ze me voor de tweede keer weer wakker krijst na 20 - 30 min ongeveer.

Ik ben gesloopt.
Door hannabelgje
#3406397
Mijn kat deed dat toen ze last had van haar schildklier. Tegenwoordig heb ik Siamezen en die doen dat ook regelmatig gewoon omdat het kan. Die stoppen wel na een kwartier ofzo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door sam28
#3406398
Volgens de da van 10jr terug zit er Siamees in Lea. :biggrin2: dus ja, gewoon omdat het kan is ook een optie. Alleen heeft ze dit nooit echt snachts gedaan. Niet zo intens..
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3406399
Wij hebben vroeger thuis ook een halve Siamees gehad en die deed dit ook.... en inderdaad; gewoon omdat het kan....

Succes Sam en ik zou de volgende keer de badkamer meteen proberen, niet geschoten is altijd mis zeggen ze toch?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3406401
Sterkte vandaag met je slaapgebrek van vannacht...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3406404
Ach jee, juist nu nu jij je slaap zo goed kan gebruiken. Heel veel sterkte met het slaapgebrek :bigarmhug:

Lea is natuurlijk al een oudje dus het zou dementie kunnen zijn. Denk alleen dat het lastig is vast te stellen of het dementie is of dat het is 'omdat het kan'.
Zelf zou ik waarschijnlijk wel een bloedonderzoek overwegen om uit te sluiten dat het iets anders medisch is. Maar dat is maar net hoe lang ze het ook blijft doen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3406405
Geen ervaring.
Maar dementie kan ook natuurlijk.
Als het blijft zou je medicatie kunnen proberen. Ik heb veel goede dingen over Cholodin gehoord.

Sterkte ermee. Tis niet handig...

Luis roept trouwens ook wel vaak. Maar das 's ochtends. Zelden meer dan een uur voor we moeten opstaan.
Als hij het te vaak doet gaat hij ook in de katten kamer met deur dicht (met Cuzco erbij) en dan is het na een paar dagen weer over.
Door Too
#3406408
Mijn ouwetje deed ging dat ook doen, soms zat ze op dr krent gezicht naar de muur de mauwen, geen idee waarom.
De theorieën varieren nogal van gedesoriënteerd in t donker, van t padje af tot "ik verveel me, waar ben je" of 'gewoon omdat t kan'
Er zijn wel wat middeltjes die wat verlichting zouden kunnen geven volgens mij maar daar ben ik echt niet in thuis.

Het huidige stel loeit ook wel 'om niks'... catoo als ze overdag onder t dekbed vandaan komt,dan is ze effies de weg kwijt, opzoek naar de rest van dr cluppie maar dat doet ze al sinds ze hier woont.
Cera mag graag loeien zodra ik naar bed ga ::) die loopt dan in de woonkamer te stampen en lawaai te maken. Die doet dan de echte MEEEOOOOUWWWOWOWW
Gebruikersavatar
Door koekje
#3406417
Swarts zaliger deed dit ook in de laatste periode van haar leven. Bij haar was het duidelijk dement/van het padje/de weg kwijt/gedesorienteerd. Ze deed het vooral en meer als meneer niet thuis was, maar op een gegeven moment ook met hem erbij. Swarts was toen al langer blind en doof, dat heeft vast niet geholpen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3406431
Lea ziet en hoort nog wel alles heb ik het idee. Ze reageert op haar naam en ze ziet ook de bewegingen op de tv. ;D
Misschien is het idd in het donker wel.
Ze krijst echt MEEEEUW en kijkt je dan aan alsof je d'r geslagen hebt ;D pislink.
Ze blaast niet of slaat ook niet. Tis echt een scheetje maar als ik sochtends om 5.45 m'n nest uit moet wil ik graag doorslapen... :-\

Ze is ermee begonnen (weer moet ik zeggen want ze snapte het ook even niet meer toen ik al die verschillende diensten had op de IC) nadat ik een paar dagen weg was ener overdag iemand was maar snachts niet. En ik was er niet, das ook altijd erg volgens Lea...

Als ze doorgaat zal ik volgende week toch eens de DA bellen. :(
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3406447
Maar is het dan niet een vorm
Van verlatingsangst? Kan dat bij katten?

Wij hebben zelf ook een poes gehad, groot gebracht met een hond en die loeide gewoon net als een hond als je weg ging. En een kattenoppas als je een weekendje weg ging (dus 2x per dag langs en dan braaf eten geven enz) werkte bij haar ook niet
We waren naar Texel voor 4 dagen en na 2 dagen belde de buurman; Euh hoe lang blijven jullie nog weg? Die kat van jullie gilt te hele buurt bij elkaar....
die vond alleen zijn dus ook niets, na dat weekendje hebben we altijd een inwonende oppas gehad
Gebruikersavatar
Door sam28
#3406448
Het zou zo maar kunnen. Lea heeft ook altijd in huis geplast als ik langer dan 2 nachten weg was. Protest. En inwonende oppas, ideaal. Alleen moet oppas in mijn bed want ik woon klein, vind ik niet erg maar Lea piest dan naast de oppas in bed op nacht 2.

Ik heb de badkamer ingericht en ik moet gaan slapen. Ben benieuwd :biggrin2:
Door DSita
#3406517
het kan een schildklier probleem zijn, 1 van de klachten is zeer goede eetlust, hongerig. het kan zijn dat zij in de nacht krijst voor eten? op een koele ondergrond willen liggen kan ook wijzen op een schildklier probleem omdat zij slecht tegen warmte kunnen als het een schildklierprobleem is
Gebruikersavatar
Door sam28
#3406521
Geen idee, ik ga de Da bellen als het zo blijft. Afgelopen nacht heeft ze zoals vanouds weer naast mn hoofd geslapen en is ze stil geweest. Ik heb niet het idee dat ze hongeriger is geworden.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door