Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3402813
Gister viel onze kat (net 1 jaar , oosterse korthaar ) opeens van de vensterbank , begon te wankelen , braken en heel raar te doen. We zijn direct naar de spoed gegaan met haar. Ze had wat neurologische verschijnselen. Bloed afgenomen. Kwam laag kalium uit. Nieren ? Lever ? Lever shunt ?
Ontlasting liet ze los. Deels vloeibaar maar ook gortdroog , leek wel tuinaarde.

Mijn eerste ingeving ; verstopping. , maar daar passen die verschijnselen niet bij. Verschijnselen passen wel bij vestibulair syndroom.
Dierenarts weet niet wat het is en stuurde ons naar huis en maandag ga ik naar eigen arts.

Inmiddels zag ik net dat haar tandvlees grauw is :-(. Het is echt niet goed met haar.

Ik weet niet zo goed wat ik moet. Eigen arts is er niet en de praktijk waar ik was had geen echo apparatuur. Bel ik een ander? Wacht ik tot maandag ?

Ze heeft vanochtend klein beetje gegeten en gedronken en slaapt nu weer.

Iemand tips. Trucs. Adviezen. Ik ben erg bang dat het echt echt mis is. Ze is net een jaar :-(
#3402814
Jeetje, wat een schrik!
Ik vind het ook niet goed klinken. Maar ik ben geen dokter, dus geen idee wat ze heeft.

Ik zou wel naar een andere dierenarts gaan, 1 die wel echo-apparatuur in huis heeft. Uitgebreid bloedbeeld en echo van hart (dat was mijn eerste idee) en organen zoals nieren en lever.
Heb je informatie over de ouderdieren? En dan niet alleen de generatie voor haar, maar ook opa's en oma's en verder terug.
Ze is niet in de buurt geweest van giftige planten? Oosterlingen hebben nog wel eens de neiging dingen te proeven die niet zo geschikt zijn voor consumptie.
#3402816
Ik heb werkelijk geen idee.

Ze was , voor het gebeurde , vrolijk. Speels. Blij ei in de tuin. En ja. Ze kan wat gegeten hebben maar wat ?

Ze loopt niet los buiten alleen als wij in de tuin zijn.

Vooral dat tandvlees maakt me extra bezorgd.

Ik heb net gebeld met dierenarts. Haar tong is mooi roze dus accuut lijkt het niet te zijn. Zij adviseerde het gewoon aan te kijken en bij twijfel gewoon weer te bellen.
#3402817
sam28 schreef:Jeetje wat schrikken.
Dat klinkt inderdaad niet goed. Ik zou ook vandaag nog naar een DA gaan. Een met mogelijkheden tot meer onderzoek. Ik zou niet wachten tot maandag.
Sterkte ermee.
Het probleem is dat er geen echo kon worden gedaan. De praktijk waar ik was vanwege spoed is niet uitgerust voor dat soort dingen en al die dierenartsen uit onze regio vallen onder dezelfde spoed dienst.

Dus jij zou alsnog vandaag gaan ? Ook eventueel “vreemde “ dierenarts ?
#3402822
Ik heb contact gezocht met dierenkliniek Putten en mijn zorgen voorgelegd (niet mijn eigen dierenarts arts maar aangeraden door vriendin ). Haar tong is mooi roze, ze is alert, maakt contact en keutelt wat rond. Wat hun betreft geen reden om nú in de auto te stappen. Ik mag gewoon weer bellen bij twijfel.

Ik ga maandag eerst naar eigen dierenarts om dossier op te halen en dan ga ik naar Putten. Die doen in 1 dag diagnose. Hebben alle apparatuur etc. Dus .. dat leek me goed idee.

Ze heeft wat gegeten en gedronken. Alleen nog geen kattenbak bezoek
#3402862
Heeft ze niet in de tuin kunnen plassen/poepen?
Als nee en ze is morgen nog steeds niet op de kattenbak geweest zou ik toch echt een DA opzoeken.
Ik heb 1 ding geleerd de afgelopen 8 maanden; luister naar je gevoel. Voel jij dat het mis is, gaan.
#3402945
Het gaat op zich wel goed. Ze is speels. Eet. Drinken doet ze weinig maar ik geef haar zelf even extra drinken. Ze is niet helemaal fit maar niet doodziek. Heb vandaag nog contact gehad met dierenarts ivm niet poepen. Maar ze heeft vrijdag heel erg gebraakt en heeft ook ontlasting gehad (drol, vieze flats en dat rare gortdroge ) dus dan kan het zijn dan ze nog niet poept. Ik moest voelen aan de zijkant van haar buikje en dat voelt goed. Geen kralen ketting zoals hij het noemde. Ze laat het ook allemaal prima toe. Dus morgen gaan we naar kliniek en keren we haar binnenstebuiten. Want het is nog steeds niet helder wat het is. Bloed uitslagen die vrijdag nog niet allemaal beschikbaar waren geven ook niet een specifiek beeld. Ik krijg ze maandag via de mail zodat ik ze mee kan nemen naar de kliniek.

Afbeelding
#3403027
We zijn inmiddels terug van dierenarts.

Ze is helemaal onderzocht. Foto’s gemaakt. Darmen zitten vol. Dus fikse obstipatie. Vrijdag heeft ze waarschijnlijk een enorme hevige buikkramp gehad (dat kan dat soort rare dingen geven )

Dus.. klysma gekregen , eetlust opwekkend goedje en iets voor dagelijks tijdelijk om de poep op gang te krijgen.

Iemand nog natuurlijke tips om haar zsm van die verstopping af te helpen? Ze is ook geen grote drinker dus ik zal haar eten extra nat maken (ze eet vlees ).

Isogel krijgt ze door haar eten

Kalium vond eigen arts niet spannend. Ik zal screenshot van bloed hier plaatsen

Ik ben enorm opgelucht dat er niets ernstigs aan de hand is. Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door