Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Puur
#3393428
Ruisje schreef: ma 20 jan 2020, 19:23 Op de website van Tamro zie ik alleen hondenmixen, allemaal met pens... Wat heb je geprobeerd van Tamro?
Gek, ik zie het inderdaad niet terug op hun website. Maar het is deze:
https://buiterroden.nl/product/tamro-katmix-500gram/

Pens heeft hij overigens geen problemen mee(aangezien smuldier goed gaat, maar dat is echt alleen voor af en toe dat hij het krijgt).

Nou, Ruben vind dat je wilde duif(kb) niet hoort te eten, dus die is afgekeurd. Kalkoen(buddy) gaat er heul goed in en geen kots :biggrin2:
Maar dus nog even zoeken naar wat hij wel wil eten naast de kalkoen en de rund en kip in de Kivo.
Zijn er diersoorten aan te raden die over het algemeen goed worden gegeten?
Door Ruisje
#3393438
Puur schreef: ...
Nou, Ruben vind dat je wilde duif(kb) niet hoort te eten, dus die is afgekeurd. Kalkoen(buddy) gaat er heul goed in en geen kots :biggrin2:
Maar dus nog even zoeken naar wat hij wel wil eten naast de kalkoen en de rund en kip in de Kivo.
Zijn er diersoorten aan te raden die over het algemeen goed worden gegeten?
Wilde duif was ook wel een hele wilde gok van je :biggrin2: Veel katten (en honden) blieven het niet.

Je zou een kvv met konijn kunnen proberen. Als die ook binnenblijft heb je met KB Kalkoen en Kivo Rund/kip (en zalm in de kattenmix) toch al 4 diersoorten + vis. Is best al netje dan.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3393442
Wilde duif gaat er hier prima in. Zelf bij de kritische Yuna (Bono is een vuilnisbakje en eet alles, zelfs pens).

Ook paard, eend, konijn, fazant en haas gaat er prima in (allen van KB). Yuna at de kip van de week voor het eerst wat slechter (staat voor morgen weer op het menu, hopelijk kan dat dit keer zonder cosma-kruimel). Ik gebruik ook als afwisseling de BARFmenu Cattery.

Yuna lust geen vis-KVV dus dat vang ik op met sprotjes en sardines (die ze weer wel eet).

Vorig jaar heeft ze een keer de Alaska rund/kip eruit gegooit (terwijl ze die daarvoor wel altijd at). Sindsdien hoef ik die ook niet meer voor te schotelen want die gaat er met geen mogelijkheid meer in. Schijnbaar hebben katten een heel goed geheugen van wat ze ooit overgegeven hebben.
Door Ruisje
#3393443
Rik01 schreef:Wilde duif gaat er hier prima in. Zelf bij de kritische Yuna (Bono is een vuilnisbakje en eet alles, zelfs pens).

Ook paard, eend, konijn, fazant en haas gaat er prima in (allen van KB). Yuna at de kip van de week voor het eerst wat slechter (staat voor morgen weer op het menu, hopelijk kan dat dit keer zonder cosma-kruimel). Ik gebruik ook als afwisseling de BARFmenu Cattery.

Yuna lust geen vis-KVV dus dat vang ik op met sprotjes en sardines (die ze weer wel eet).

Vorig jaar heeft ze een keer de Alaska rund/kip eruit gegooit (terwijl ze die daarvoor wel altijd at). Sindsdien hoef ik die ook niet meer voor te schotelen want die gaat er met geen mogelijkheid meer in. Schijnbaar hebben katten een heel goed geheugen van wat ze ooit overgegeven hebben.
O, dat is mooi, want wilde duif (volgens mij is het houtduif van KB) vind ik echt iets moois voor katten.
Hier moeten ze het dus niet, ook geen pens en vis. Maar verder alles (incl. patrijs) wel.
Door Puur
#3393448
Rik01: de Cattery gaat hier fout dus helaas.

Meneer heeft geloof ik zijn mening herzien over de duif, nadat ik vanochtend een hapje door de kalkoen gemixt had. Nu 50/50 en het ging er allemaal in :biggrin2:
Olav eet overigens alles wel, geen kieskeurige kitten gelukkig.

Zal de volgende keer dat ik bestel/ophaal dan ook eens konijn of haas proberen.
Kivo kan dan mooi 2 dagen in de week en dan iedere week afwisselen met de andere diersoorten.

Bedankt voor alle reacties, ben toch weer een stuk wijzer geworden mbt. afwisseling, ondanks dat de oorzaak voor nu onbekend blijft. :)
Door Ruisje
#3393451
Ah, dat is mooi dat ie toch de smaak te pakken heeft met de duif. In de kalkoen van KB zit veel hart, vinden katten lekker, dus misschien dat dat wel meehelpt. ;)

Succes met Ruben!
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3393464
Fijn. Hopelijk is het een kwestie van wennen, met die duif.

Hier werd vanochtend door Yuna de kb kip ook weer goed gegeten. Geen cosma snoepje nodig gehad. Sommige katten zijn erg gevoelig maar als ze eenmaal een probleem met een soort gehad hebben, dan krijg je die er vaak niet meer in (anders gaan ze al overgeven van het idee alleen al).

Misschien dat je over een paar maanden of jaar het nog eens met Cattery kunt proberen (eerst door te mengen). Maar voorlopig dus varieren met de soorten die goed gegeten worden.

Hopelijk vind je genoeg soorten en merken om goed te variëren.

Heb je voor Olav en Ruben ook knaagwerk (voor de tandjes)? Eendagskuiken, hele sardines, sprotjes en kippennekjes. Hier zijn ze helemaal (maar dan ook HELEMAAL) gek op de eendagskuiken. Dat haalt dan echt weer de wilde natuur in ze boven
Gebruikersavatar
Door koekje
#3393468
Er zijn katten die wild geweldig vinden, maar er zijn er ook die er niets van moeten weten. die van mij zijn van de laatste soort. Hier eten ze voornamelijk diersoorten (en smaken kvv) zoals kip, parelhoen, kalkoen, tam konijn, tamme eend (voor Sien), rundvlees en -orgaan. Sien lust ook wat vis, Ot niet.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3393477
koekje schreef: wo 22 jan 2020, 11:22 Sien lust ook wat vis, Ot niet.
Wat geef jij Ot dan om het gebalanceerd te maken (voor de vitamine D en omega 3)?

Gelukkig eet Yuna de vis hier (nog) wel in niet gemalen vorm.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door