Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door rosmin
#3389375
We krijgen Koetje niet stabiel op Thiafeline 2x of 1 x daags 2,5 mg. Bij de ene dosering zijn haar waardes te hoog, bij de andere te laag. Dit heeft ook negatieve invloed op haar nieren en leverwaardes, deze gaan mee op en neer. Niet echt fijn voor haar.
Om de medicatie beter fijn af te kunnen stellen zoken we naar de Felimazole 1,25 mg. Dan kan ze 's morgens 1x Thiafeline 2,5 krijgen en 's avonds Felimalzole 1,25.
Maar helaas is dit middel volgens onze DA niet te verkrijgen.

We hebben de leverancier Dechra in Engeland gebeld en deze zegt dat het middel ruim beschikbaar is; de leverancier in NL heeft het echter niet en verwacht het op zijn vroegst ergens volgend jaar weer te krijgen en kan geen plausibele reden geven waarom ze het niet kunnen leveren. Export naar Europa verloopt via partij in Denemarken en ook deze begrijpt niet waarom NL deze niet in voorraad heeft. We denken dat het te maken heeft met rechten van import/export door verschillende partijen, of het promoten van Thiafeline.
Als ik het via Engeland bestel, zijn de verzendkosten in relatie tot het middel wel erg hoog.

In het andere topic radioactieve behandeling las ik dat het wel via sterkliniek geleverd kan worden.
Weet iemand hier op het forum welke DA dit wel beschikbaar heeft? (dan hoef ik niet het hele land door te bellen...;-) of een andere manier om hieraan te komen?
Door rosmin
#3389447
Ja, ik heb al kontakt met ze gehad , in GB, in NL en DK.

Ze gaan waarschijnlijk volgend jaar weer leveren. Verder vond ik in de officiele publicaties van geneesmiddeleninformatiebank dat Dechra NL in maart 2019 een handelsvergunning wijziging heeft aangevraagd betreffende etikettering bijsluiter, deze is september 2019 goedgekeurd. Vermoedelijk speelt deze wijzigng een rol, omdat ze dan eerst "oude" voorraad moeten opmaken, als ze die nog hebben. Over dit soort redenen laat Dechra zich niet uit, jammergenoeg.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door