Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door El_Kato
#3386928
Sam heeft een vlooien allergie en wanneer we hem tijdig een pipetje geven dan is het redelijk onder controle, geen grote kaal gelikte en kapot gebeten plekken. Een 3 weken terug zag ik dat hij weer wat dunnere beharing kreeg op zijn onderrug maar heb ik verzuimd een pipetje te geven met als gevolg dat hij een week later een grote kapot gelikte plek had op zijn buik en ook weer kale en kapot gelikte plekken op zijn onderrug. Toen wel gelijk een pipetje gegeven maar het was al te laat de jeuk te erg dus gisteren is de da langsgeweest en heeft hem iets tegen de jeuk gegeven. We hebben even afgewacht met de da bellen in de hoop dat zijn huid zou herstellen en er geen rommel in zou hoeven. De da gaf aan dat Advantix (dat krijgen de honden de katten versie heet net anders en die krijgt Sam natuurlijk) niet meer werkzaam is en zij wilde Bravecto geven. Nu heb ik oa op dit forum niet zulke goede berichten over Bravecto gelezen en ik wil dit spul niet gebruiken bij mijn dieren. Alleen had zij een pipetje Bravecto en geen tablet. Ik heb het toch maar laten geven omdat het uitwendig is en niet inwendig maar toch... Heeft iemand ervaringen met de pipetjes van Bravecto? Kan ik dit blijven gebruiken of heeft iemand nog andere tips/merken die nog goed werken?

Tips om het jeuken te verminderen als hij eenmaal plekjes heeft zijn ook welkom. Ik heb er nu niets opgesmeerd omdat ik bang was dat hij dan juist meer gaat likken. Ik zou ook niet weten wat ik er op kan smeren wat echt zou kunnen helpen of wat ik hem kan geven zodat er niet gelijk prednison of andere rommel in moet. Hij heeft nu wel een prikje met ik dacht prednison gekregen omdat hij zich overduidelijk niet lekker voelde :-\
#3386931
Ik weet niet wat er in Nl nog werkt en wat niet.
In België lopen de vlooien altijd achter, hier werkt Frontline nog gewoon.

Maar heb je gemerkt dat Advantage niet meer werkt? Zolang hij dat pipetje krijgt heeft hij geen last, toch?
Dan zou ik dat blijven gebruiken zolang je er tevreden van bent, ipv iets waar je twijfels bij hebt. Pipetjes komen ook in de bloedbaan terecht hoor. Ze werken vaak nl ook tegen wormen en over het hele lijf, moet je mij eens uitleggen hoe dat anders kan.

Ik heb zelf geen ervaring met Bavecto en ook geen weet van ervaringen met pipetjes bij katten.

Tegen de jeuk vrees ik dat je altijd bij corticosteroïden uitkomt...
Er zijn natuurlijk zalfjes die verlichtend werken maar die nemen de jeuk niet echt weg en het is maar de vraag wat je bij katten mag gebruiken. Das toch altijd tricky.
Door El_Kato
#3386963
Ja nee volgens mij werkt de Adventage we zien nooit vlooien op hem in huis of op de honden. Maar hij is nogal van de socialize met andere katten uit de buurt en er zal ook heus hier en daar wel een egel zitten dus helemaal vermijden gaat niet lukken. Maar als we een beetje opletten heb ik wel het idee dat we het goed onder controle hebben. Dan ziet zijn vacht er goed uit geen kale plekken ed
Door frodo quin
#3386973
pearlsofpassion schreef: vr 04 okt 2019, 10:35 Ik weet niet wat er in Nl nog werkt en wat niet.
In België lopen de vlooien altijd achter, hier werkt Frontline nog gewoon.
Daar waren de vlooien in België in 2009 ook al resistent aan hoor ;)

Bij mijn weten werkt stronghold nog steeds, maar aangezien ik nooit met vlooien te maken heb in de laatste 10 jaar zou ik het wel nog eens navragen.
#3386979
Hier werkt Frontline dus wel. Al gebruik ik het momenteel ook niet meer...

Als de Advantage gewoon werkt, zou ik die in het vervolg gebruiken. Tot je merkt dat het niet meer voldoende werkt.
Door Too
#3387037
Gelukkig kunnen jullie het meestal onder controle houden, smeren zou ik ook niet doen daar gaat hij vast nog meer van poetsen.
Ik heb me indertijd voorgenomen Catoo altijd iets tegen de jeuk te geven mocht ze weer eens een vlooienreactie hebben, ze kon niet eens rustig slapen van de jeuk
Dat was zó zielig, dan maar steroïden er in.
Door El_Kato
#3387273
Nou ja het leek aardig onder controle en ik hoop ook dat het straks weer beter lukt. Die jeuk is inderdaad verschrikkelijk alleen al het feit dat hij zijn huidje zo kapot likt dat hij overal wondjes krijgt :-\
Door hamada
#3389590
Hier kreeg Midget vorig jaar ook Bravecto druppels. Hoewel we na 3 maanden een herinnering voor een herhaling kregen, bleek ze 8 maanden lang teken en vlooienvrij te blijven.
Dus wel fijn dat het erg lang helpt, maar dus veel langer dan officieel wordt gezegd. Net als bij de Bravecto pillen. Onze hond heeft die eenmalig gekregen ivm demodex, maar bleef ook ruim een jaar tekenvrij.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door