Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3373248
Gisteren in Duitsland op aanraden van de eigenaar van de dierenzaak zwarte komijnzaad olie gekocht ivm huidproblemen. Nu lees ik online op verschillende websites dat katten dit niet zouden mogen hebben vanwege de etherische olie?? iemand ervaring mee?
#3373270
Ik ken het niet, maar katten mogen idd vrijwel geen etherische oliën.
En op aanraden van een eigenaar van een dierspeciaalzaak, gaf ik nooit iets. Wat ze vertellen over gewone verzorging van dieren is 90% van de tijd al onzin, laat staan over gezondheid.
Het kan natuurlijk dat je net die ene getroffen hebt die wel weet wat hij zegt, maar ik zou het niet uitproberen.
#3385932
Aradia schreef: za 06 apr 2019, 11:37 Gisteren in Duitsland op aanraden van de eigenaar van de dierenzaak zwarte komijnzaad olie gekocht ivm huidproblemen. Nu lees ik online op verschillende websites dat katten dit niet zouden mogen hebben vanwege de etherische olie?? iemand ervaring mee?
Ik gebruik voor mijn katten wel etherische olien, en ze leven ook gewoon nog.
Het is ontzettend belangrijk om een hoge kwaliteit van etherische olie te gebruiken. Ik zou die dus nooit ij de drogist oid halen (of young living of Doterra). Dan is het inderdaad zo dat katten een enzym missen waardoor ze een aantal etherische olien niet goed kunnen afbreken. Dat zijn zowieso de citrus olien en de den/spar en dat soort olien. Die geef ik dus absoluut niet aan de katten. Ik weet dat een bevriende fokker al jaren en jaren de olien gebruikt in haar werk (met massages) en ze ook in de diffuser heeft. En haar katten kunnen zelf de kamer in of naar boven, of 3e verdieping op ver weg, maar zij geeft ook aan dat ze het idee heeft dat haar katten goed aanvoelen wat ze nodig hebben, soms komen ze er zelf bij liggen en soms gaan ze weg (dus ook de citrus en den die ik zelf niet zou doen). Haar katten hebben prachtig hoge leeftijden... dus tja.... je zou advies kunnen inwinnen bij Erwin van Geytenbeek in Heiloo (praktijk Any Animal) - hij zet de olien veel in in zijn werk als dierenarts en hij zou zeker met jou verder willen en kunnen denken !
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door