Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#3372809
Gisteravond met Fleur naar de da geweest omdat ze veel naar de bak ging en diarree had met veel bloed erbij. Bleek ipv diarree een verstopping te zijn. Deels ver achteraan en deels niet. Ze heeft een klisma gehad en ze krijgt laxeermiddelen. Ze eet nog wel en is ook levendig. Toch heb ik niet de indruk dat er verbetering in zit. Ik kan met 3 katten ook niet goed zien wie welke keutel heeft geproduceerd.
Lastig vind ik het. Ik heb de neiging om morgen terug naar de da te gaan en nog een keer te laten voelen. Ik geef haar nu alleen orgaan en spiervlees te eten. Geen bot.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3372826
Normaal voel je een verstopping ook als een harde bol in de buik. Voel je dat?

Is geen bot en laxeermiddelen niet dubbelop?
Je wil vlotte stoelgang, maar als het zo lopend is dat het langs de verstopping heen loopt, gaat het de blokkade ook niet naar buiten werken zou ik denken.
Is iets van vezels geen idee?
Door hannabelgje
#3372847
Ik doe nu wat de da mij vertelt. Ze eet nog steeds dus ik ga morgen pas terug naar de da. Kijken of het wat vordert.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door koekje
#3372867
Beterschap!

Weet je wat het heeft veroorzaakt? Teveel bot in je menu of speeltje naar binnen gewerkt?
Door hannabelgje
#3372869
koekje schreef:Beterschap!

Weet je wat het heeft veroorzaakt? Teveel bot in je menu of speeltje naar binnen gewerkt?
Waarschijnlijk teveel haar naar binnen gewerkt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3372935
Ik heb zelf gevoeld maar voel niet veel eigenlijk. Ze is nog steeds levendig en heeft honger. Geen bloed meer gevonden ook. Morgen ga ik wel op controle. Ff laten voelen hoe het ervoor staat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3372956
Voor het eerst weer volledig haar bakje vlees leeggegeten. Ze voelt zich duidelijk wat beter. Hopelijk morgen goed nieuws bij de da.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3373106
En inderdaad goed nieuws. 2 van de 3 harde keutels zijn er al uit. Nog 1 te gaan. Die is er bijna uit. Nog ff doorgaan met medicatie dus.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3373124
Ja inderdaad. Ik vind dat toch een beetje eng. Ik mocht bij twijfel zaterdagochtend nog even laten checken. Ik stop vandaag al met de metacam. Alleen verder met de laxeersiroop en nog ff geen bot.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3373811
Ik mocht vandaag weer met Fleur naar de da. Weer slecht eten en heel de tijd op de bak.
Haar achterkantje is erg geïrriteerd. Ik moet haar nu wassen met biotex, goed droog maken en zorgen dat ze niet continu op de bak zit of aan haar achterkantje. Ze heeft wel nog volle darmen dus weer aan de laxeerzooi. Voorlopig ga ik haar op blikvoer zetten. Dat is en laxerend en dan krijgt ze hopelijk toch alles binnen. Ik durf haar geen bot te voeren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Too
#3373818
Wassen met biotex.. en dat vindt ze geen probleem :o
Waarom met biotex Hanna, weet je dat?

Balen dat 't nog niet goed is hopelijk zorgt blikvoer voor wat rust en nette keutels
Door hannabelgje
#3373826
Too schreef:Wassen met biotex.. en dat vindt ze geen probleem :o
Waarom met biotex Hanna, weet je dat?

Balen dat 't nog niet goed is hopelijk zorgt blikvoer voor wat rust en nette keutels
Alleen haar achterkantje wassen met biotex. Het ontsmet en reinigt goed natuurlijk. Denk dat ze daarom voor biotex kiezen. Dat doe je met ontstekingen vaak ook. Wel moet ik het goed uitspoelen en goed droog maken. Ik föhn haar wel droog.
Fleur is de makkelijkste kat op aarde en dat gaat best lukken met haar hoor. Vanavond maak ik het weer normaal schoon en morgenavond ga ik de biotex pakken. Ben net pas weer thuis dus ik krijg haar deze avond niet meer gewassen. Ik heb haar ook weer metacam gegeven en ze voelt zich weer wat beter zo te zien. Dadelijk eens kijken of ik er weer wat eten in krijg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door